والله با این اخلاقیات حاکمیت بر جهان مقدور است

آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال بعد از ظهر امروز در محل مصلی امام خمینی تهران برگزار شد.

به گزراش «وبلاگ نیوز»، در ابتدای این مراسم زارع پور، مدیر مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان ویژگی های چهارمین دوره جشنواره و نمایشگاه رسانه دیجیتال پرداخت و گزارشی از روند اجرا این آوردگاه فرهنگی ارائه داد.

در ادامه این مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه قرار گرفت و در سخنان کوتاهی به بیان وجه تمایز رسانه های دیجیتال ایرانی پرداخت و گفت: محتوای تولیدی در رسانه های دیجیتال ما وجهه تمایز این رسانه ها از رسانه های دیجیتال سایر ملل است.

سخنران بعدی این افتتاحیه معاون اول ریاست جمهوری بود. وی بیان داشت: سخنان امروز من در دو بخش تنظیم شده که یک بخش آن توسط دوستان آماده شده و من موظف به بیان آن هستم و بخش دوم حرف های خودم است که بیش از بخش اول مورد تایید من است، البته این به معنای قبول نداشتن بخش اول نیست.

معاون اول رئیس جمهور در بخش “تنظیم شده” سخنان خود که از روی متن قرائت می شد بیان داشت: اگر در گذشته فعالیت های رسانه ای محدود به اقلیتی بود، امروز فناوری های نوین و ارتباطات و بهرمندی از آثار فرهنگی و هنری همه گیر شده است.

وی ادامه داد: قدرت و نفوذ رسانه های دیجیتال در هر کشوری از هر سلاحی قدرتمند تر است، و رسانه های جدید با ایجاد بستر نشر آسان و گسترده در مقیاس جهانی فرصتی برای نشر عقاید و اعتقادات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر قدرت رسانه های دیجیتال عنوان کرد: رسانه های دیجیتال به مانند شمشیری دو لبه هستند که در دولت دهم اقدامات شایان توجهی در راستای بهره مندی بیشتر از این امکان فراهم شده است.

رحیمی افزود: احکام مورد نیاز در برنامه پنجم توسعه، قانون تسهیل دسترسی آزاد مردم به اطلاعات مورد نیاز و ماده 10 این قانون در حمایت از رسانه ها از این جمله است.

وی در پایان بخش اول از سخنان خود تصریح کرد: هر کس از فعالان توصیه ای برای رفع نواقص و کاستی ها دارد بیاید و برای ما تفهیم کند و به ما یاد دهد و ما قول می دهیم دریغ نخواهیم کرد.

معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران بخش دوم سخنان خود را این گونه آغاز کرد: در این بخش قصد دارم به زبان عوامانه با شما سخن بگویم.

وی ادامه داد: رسانه ها مانند دیپلماسی به دو بخش رسمی و عمومی تقسیم می شود که رسانه های رسمی آن چیزی است که تا به حال دیده ایم و در اندازه محدود و در اختیار احزاب و افراد خاص است.

رحیمی بیان داشت: جهان به سمتی می رود که از حکومت ظالمانه خارج می شود و اداره رسانه های دنیا به دست NGO ها (سمن ها) اداره خواهد شد که دو دسته رسانه های از دم شیطانی و رسانه های از دم الهی هستند که با اعتقاد ما درباره ظهور حضرت مهدی سازگار است.

وی شاهد مثال بیان خود را این طور بیان کرد: رئیس جمهور محبوبی که در سفر اخیر به نیویورک پته همه سیاست مداران ظالم را روی آب ریخت.

وی بیان داشت: بدی های مستکبران توسط همین رسانه های دیجیتال افشا می شود و فقط بایستی دقت شود که جهت گیری این امر به سمت عدالت باشد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: البته بعضی هم به دروغ اخباری را منتشر می کنند که البته خیلی اندک هستند ولی وجود دارند.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم همان چیزهایی که در سنت‌مان وجود دارد را نشر بدهیم دنیا را تسخیر خواهیم کرد.

رحیمی بیان داشت: جامعه ما مملو از نیکی و خوبی و دیانت است و اگر همین ها را نشر بدهیم دنیا را تسخیر خواهیم کرد. از دروغ و تهمت دوری بجویید که با این اخلاقیات ولله حاکمیت برجهان مقدور است.

وی افزود: البته حرف من این نیست که این اتفاق به زودی خواهد افتاد ولی نسل فعلی ما باید نسل های بعد را برای این موضوع آماده کند و از وزارت ارشاد و اساتید و نخبگان عاجزانه تقاضا دارم که ما را به این سمت ببرند.

رحیمی در پایان اظهار داشت: ما در دوره تحریم هستیم و قانون هدفمند کردن یارانه ها را می خواهیم اجرا کنیم و بیش از هر زمان نیازمند کمک شما هستیم که ما می دانیم آنها شکست خوردند و برای رسید به پایان نیازمند لطف شما هستیم.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول