برگزاری کارگاه‌های «راورا» در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

گروه فنی هنری راورا در حاشیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال کارگاه ها و نشست هایی با موضوعات تخصصی و کاربردی کاربران اینترنت و وبلاگ نویسان برگزار میکند.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» گروه راورا در بخش کارگاه ها در نمایشگاه امسال 8 عنوان کارگاه و سه نشست تخصصی با موضوعات مختلف در حوزه مهارت های سایبری تدارک دیده که که به حیطه های مختلف فضای اینترنت از جمله کاربرد عکس و گرافیک در فضای وب، طراحی قالب و مباحث فنی-امنیتی را شامل میشود. این کارگاه ها و نشست ها که در طول برگزاری نمایشگاه روزهای مختلف برگزار میشود عبارتند از:

کارگاه «هجرت از خانه های کوچک» برای کاربرانی که قصد عزیمت از سرویس های رایگان را دارند و می خواهند از نرم افزارهای مدیریت محتوا استفاده کنند، در این کارگاه نصب وردپرس روی هاست و کار با آن آموزش داده خواهد شد.

«آچار به دست!» نام کارگاه دیگری است برای کسانی که به ویرایش قالب هایشان اصرار دارند. شرکت کنندگان در این کلاس عناوین مهم HTML و CSS را خواهند آموخت تا بهتر قالب های وبلاگ را ویرایش کنند.

کارگاه «چلیک، کلیک!» برای افزایش قابلیت استفاده از تصویر و عکس در وبلاگ تدارک دیده شده.در این کلاس کلیات عکاسی دیجیتال و مطالب پیرامونش آموزش داده میشود.

«کلاهت را سفت بچسب!» از امنیت شخصی در شبکه می گوید و اینکه چطور میشود جلوی هک دایم آی دی ها و کامپیوترهای شخصی را گرفت؛ و در «کمربند ها را محکم ببندیم!» برای شرکت کننده ها از فضای اختصاصی برای پایگاه شان استفاده می کنند از امنیت پایگاه و هاستینگ سخن گفته میشود.

کارگاه «در محضر فتوشاپ!» نام یک کارگاه دیگر است. و «بر فراز قله جوجل!» برای کاربران کمی تخصصی تر که با HTML/CSS آشنایی دارد یا کارگاه «آچار به دست!» را گذرانده اند از روش های فنی ارتقا رتبه در موتورهای جستجو و رنکینگ ها سخن خواهد رفت؛

در «جشنواره نصب» سخت ترین مرحله ورود به دنیای سیستم عامل کد باز را برای علاقه مندان باز خواهد شد، و با هم نصب لینوکس و همسایگی آن با سیستم عامل های دیگر آموزش داده خواهد شد.

در بخش نشست ها نیز نشست «ورود به دنیای آزاد» موضوع دنیای بدون مرز اپن سورس در دستور کار است.که حتما با توجه به تشدید تحریم ها، پیوستن به سازمان تجارت جهانی و قانونی شدن کپی رایت موضوعیت ویژه ای می یابد. همچنین نشست «چگونه سلبریتی شویم» درباره ارتباط خلاق و جذب مخاطب در وبلاگستان برگزار میشود. نشست «تخته شیشه ای» به صورت کاربردی به کار با نرم افزارهای آموزش آنلاین و الکترونیکی خواهد پرداخت.

این مجموعه کارگاه و نشست ها از روز جمعه 16 مهرماه آغاز شده و در روزهای آینده نیز در نمایشگاه بین المللی رسانه دیجیتال واقع در مصلی امام خمینی (ره) برگزار میشود.

اطلاعات دقیق تر مانند زمان بندی و نحوه شرکت در آن روی سایت ویِژه در دسترس کاربران علاقه مند قرار گرفته است و برای اطلاع از زمان آن ها، می توانید اخبار این جا را پیگیری کنید.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول