از نظر مالی محدودیت داریم

رو به روي غرفه شلوغ است و صحبت بر سر اينكه اساسا نيازي به تاسيس چنين جامعه مجازي اي هست يا خير؟ «شريف سيستاني»، مدیر این شبکه با دقت و حوصله به سوال كنندگان پاسخ مي دهند و ما نيز بعد از پايان گرفتن بحث مهمان غرفه مي شويم تا از شبكه اجتماعي بيشتر بدانيم.

شبكه حاميان ولايت چيست؟
يك شبكه اجتماعي از مجموعه فضاهاي موسوم به وب 2 است كه توسط خود كاربران اداره مي شود. يكي از اولين‌ها و محدود سايتهايي است كه خيلي شفاف مواضع خود را بيان كرده‌است و چيزي براي مخفي كردن ندارد، تعداد اعضا، افراد آنلاين، تعداد كساني كه به تازگي عضو سايت شده اند، آمار مقالات و اخبار همگي در صفحه اصلي سايت موجود است. زيرا معتقديم كه دليلي بر مخفيكاري وجود ندارد.

هدف اصلي چه بود؟
دي ماه سال گذشته، فضاي وب سرمايه گذاري كرده و فحاشي‌هاي علني‌اي به مقام معظم رهبري انجام مي‌شد، هم در محيط مجازي هم حقيقي، از اين رو دوستان بر اين شدند كه وارد فضاي مجازي شوند.

اهداف فرعی سايت؟
ارائه بحث هاي ولايت مدار است، بيانات رهبري سرفصل هاي ما قرار دارد. چرا كه اعتقاد داريم هرجا به حرف رهبري گوش كرديم و در اين زمينه پيشرفت كرديم هم به لحاظ فني و هم ارتباطي و هم به عنوان جامعه مطالبه گرف پيگيرهستيم.

از چه زماني شبكه افتتاح شد؟
اوايل دي ماه بود كه كليد اين كار خورده شد. اولين بار در يكي از فضاهاي رايگان سرويس هاي آمريكايي اين كار را شروع كرديم، به رونقش اميدي نداشتيم، اما به لطف خدا استقبال خوب بود. اما چون سرويس آمريكايي بود، به نظرمان هر لحظه اين امكان وجود داشت كه از دسترس خارج شود، از اين رو به سمت داشتن يك سايت مستقل حركت كرديم.

اسفند سال 88 تا ارديبهشت ماه اين سايت طراحي شد و از اوايل خرداد رسما با امكانات گسترده وارد صحنه شد و استقبال خيلي خوب بود.

عوامل اجرايي سايت چه كساني هستند؟
نيروي فني يك نفر است، كادر اجرايي خاصي هم نداريم. اما اين را كمبود نمي‌دانيم، چرا كه اين فضا توسط خودكاربران اداره مي‌شود، اما از نظرمالي محدوديت داريم، هرچند كه تا حدي «مركز تحقيقات اسلامي» از ما حمايت كرده است.

آيا تبليغات خاصي هم تا به حال انجام شده است؟
تا كنون تبليغات خاصي از سايت نداشتيم، يا خبرگزاري ها حساس هستند و يا خودكاربران تبليغ را برعهده دارند. اولين حضور ما و تبليغات چهره به چهره، همين نمايشگاه است.

خبر تازه؟
سرور مناسب نداريم، سرور خوب را تا دو هفته ديگر خريداري خواهيم كرد.

آيا بالارفتن تعداد كاربران را موفقيت مي دانيد؟
هرچند كه تعداد مهم است، اما به نظر من، تعداد كيفي مهمتر است، كساني كه در اين فضا به توليد محتوا بپردازند، عمق و ميزان اعتقاد آن ها به اين حركت مهم است و زماني كه براي اين فعاليت صرف مي‌كنند، مهم است. به اعتقاد من، هر كاربر روزي حداكثر نيم ساعت وقت صرف كند و توليد محتوا در اين فضا داشته باشد، يقينا در كنار هم جمع عظيم اطلاعاتي را خواهيم داشت.

خط قرمز هاي سايت؟
توهين به افراد، نشر اكاذيب، شبهه افكني از روي عمد. خود كاربران مشكل را گزارش مي‌كنند، ضمن اينكه خود ما هم روزانه سايت را چك مي‌كنیم.

خروجي كار به صورت حقيقي هم هست؟
فعلا خير اما قصد داريم، خروجي كار به صورت تبليغ و توليد سي دي و يا كتاب هاي ديجيتالي و كتابچه هاي چاپي باشد.

حرف آخر؟
استقبال مي كنيم از افراد و گروه هايي كه به سايت آمده و محصولات خود را معرفي مي كنند و انتقال اخبار و اطلاعات مي كنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول