جای خالی خیلی ها از نظر بازدیدکنندگان

یکم
از اصفهان آمده است و خبرنگاري شغل اصلي اوست. اما وبلاگ‌نويسي حرفه دومش اگر نباشد، علاقه‌ دومش حتما هست. مي‌گويم هرچه مي‌خواهد دل تنگت بگو. او هم شروع می کند: انتظار مي‌رفت در بخش وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌ها، حداقل ميكروبلاگها و شبكه‌هاي اجتماعي در اين فضا معرفي شوند، اما حضور فعالي ندارند، فضايي كه اينها را بشناساند و به نقد بكشاند در نمايشگاه به چشم نمي‌خورد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، این وبلاگ نویس فعال، حرف هایش را بیش تر توضیح می دهد: به طور مثال فضايي در نمايشگاه وجود ندارد كه بازديدكنندگان كه بعضا خودشان با فضاي اينترنت آشنايي دارند را توجيه كند. شنيده ايم كه تویيتر ابزار دست دشمنان ماست، چرا؟ چگونه؟ جاي اين بحث ها در نمايشگاه خالي است!

او جای سرویس دهنده های بزرگ وبلاگ را هم خالی می داند و می گوید: جاي آقاي شيرازي كه بگويد چرا وبلاگ‌هاي ارزشي در سرويس بلاگ «بلاگفا» حذف مي‌شوند، و چرا ايشان رفتار دو پهلويي با وبلاگ هاي ارزشي دارند! همچنين جاي سايت هاي خبري و نمايندگي آن در فضاي سايبر خالي است!

البته تیغ نقد این وبلاگ نویس به سامانه فیلترینگ هم می رسد: يكي از جاهاي خالي در اين نمايشگاه پاسخگو نبودن مسئولين فيلترينگ در اين حوزه است! چرا كه فعالين فضاي سايبراعتقاد دارند، فيلترينگ كارايي خود را از دست داده است!

دوم
وبلاگ نویس دیگری هم از همدان آمده است. نه برای دیدن دوستان و اقوام. تنها برای نمایشگاه رسانه های دیجیتال. باور کردنش سخت نیست. اینجا پر است از علاقمندان به فضای سایبر که با هزینه خودشان آن هم، یک نیم روز به نمایشگاه آمده اند.

وقتی کل نمایشگاه را دید، دعوتش می کنم که در یکی از غرفه ها، خستگی در کند و ضمن صحبت و آشنایی، ارزیابی این وبلاگ نویس را از کل نمایشگاه جویا می شوم. اما تنها نکته ای که دائم روی آن تاکید می کند این است: هم سو کار می کنند و هدف مشترکی دارند اما سازماندهی شده نیستند. نیرو و زمان را از دست می دهند، تا برسند به پله ای که قبلی ها رفته اندف مخصوصا سایت های دینی که اصلا به نظر می رسد کار خاصی نمی کنند.

سوم
شاید قریب به یک ساعتی باشد که در میان غرفه ها می چرخد و با نگرانی دنبال چشمان پاسخگویی ست، نزدیک می شود و می پرسد: این جا چه نمایشگاهی است؟

سوالش جالب است و نشان می دهد اصلا با فضای مجازی آشنایی ندارد. بعد از پاسخ به این سوال کاملا تخصصی، سر صحبت باز می شود و تازه متوجه می شویم که اولین بار است که به نمایشگاه در مصلی آمده است و فکر می کرده کل نمایشگاه همین بخش وبلاگ هاست!

به دست اندرکاران نمایشگاه، تبریک می گوییم که توانسته اند، اینقدر قوی عمل کنند که یک نفر، یک ساعت تمام، میان غرفه ها سرگرم باشد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول