ثبت نام كارگاه طراحي قالب «بلاگ‌اسكين» در «رسانه‌هاي ديجيتال»

بلاگ اسكين، یک سرویس برای ارائه قالب هاي وبلاگي است و وبلاگ نویسانی كه قصد دارند قالب وبلاگش را تغيير دهد به احتمال زياد با اين سايت آشنا هستند. در نمايشگاه نيز محل مناسبي را به خود اختصاص داده است.

علي رحيمي يكي از مديران بلاگ اسكين، در مورد تاريخچه آن به «وبلاگ نیوز» مي گويد: حدود 2 سال است كه اين سايت به راه افتاده و هدف اصلي آن طراحي قالب وبلاگ است. فضايي كه كاربران در آن از ابزارهاي جانبي وبلاگ نويسي مانند داشتن ساعت و تقويم در وبلاگ خود بهره ببرند. ابتدا تمام قالب ها رايگان عرضه مي شد اما به تازگي بحث سفارش قالب را داريم ولي باز هم، حداقل ماهي يك يا دو قالب رايگان جديد نيز در سايت قرار مي گيرد.

استقبال چگونه است؟
استقبال هم در نمايشگاه و هم در خود سايت استقبال بالاست.

چرا بلاگ اسكين؟
قصد ما طراحي و ساخت پوسته وبلاگ ها بود، از اين رو نام را هم بر اين اساس برگزيديم. بلاگ كه همان وبلاگ است و اسكين يعني پوسته و قالب، به اين جهت اين نام را براي آن انتخاب كرديم.

چند نفر در بلاگ اسكين كار مي كنند؟
3نفر، كه به تفكيك مسئوليت، يكي كار طراحي و گرافيك، ديگري كد نويسي وبلاگ و نفر سوم نيز كدنويسي سايت را برعهده دارد. اما هرسه در تمام اين موارد تخصص دارند.

چه برنامه اي را در دست اجرا داريد؟
قصد داريم كلاس هاي آموزشي نيز برگزار كنيم كه در همين نمايشگاه از علاقه‌مندان ثبت نام اوليه صورت مي گيرد. استقبال خوب بوده است و تا به حال در هر يك از اين 10 كارگاه، قريب به 50 نفر ثبت نام كرده اند.

چرا در برخي از دفترچه ها نام برگزار كننده كلاس هاي آموزش ساخت قالب وبلاگ، بلاگ اسكين وبرخي پرتال علمي است؟
تقريبا قريب به 2سال است كه اين دو سايت همكاري خود را آغاز كرده اند و تمام كارهاي گرافيكي سايت آنان را انجام داديم. كلاس ها هم برخي به نام پرتال علمي بود، ولي متاسفانه دقت نشده است در كتابچه نشست ها و كارگاه هاي آموزشي نام پرتال علمي و در جداول زمان بندي نشست ها و كارگاه هاي آموزشي نام بلاگ اسكين ثبت شده است!

***

در اين لحظه محمداحسان عقابي مدير پرتال علمي دانشجویان هم صحبتمان مي شود و در مورد پرتال بيشتر مطلع مي شويم.

این طور که عقابی می گوید، هدف اصلي پرتال علمي، تعامل دانشگاه و دانشجويان است. چرا كه هنوز احساس مي شود اين بخش از جامعه با فضاي مجازي آشنايي چنداني ندارند و از امكانات متعدد آن در جهت آموزشي نمي توانند استفاده كنند.

در حال حاضر مرجع تخصصي كتب و نشريات علمي و مقالات ISI است و پيش بيني مي شود در چند ماه ‌آينده قريب به هفت هزار مقاله مربط به سال 2009، 2010، 2011 در رشته هاي مختلف در سايت قرار گيرد.

يكي از امكانات وي‍‍ژه اين سايت امكان داشتن صفحه شخصي سايت به نام خود اساتيد دانشگاهي است كه بدون داشتن نام سايت پرتال علمي، مي توانند داراي آدرس مستقل باشند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول