قالب جديد «آفتابلاگ» تا 15روز ديگر رونمايي مي شود

میهمان سرويس وبلاگ «آفتاب لاگ» هستيم كه به ناگاه يكي از بازديدكنندگان با چهره اي برافروخته وارد غرفه مي شود و مي پرسد: چرا نمي شود در آفتاب بلاگ عضو شد؟ من عضويت زدم قبول نكرد. دوستانم هم همينطور. مشكل كجاست؟

اميري با آرامش عجيبي مي گويد: عضويت را بسته ايم، چون قالب سايت تا كمتر از 15 روز ديگر بارگذاري خواهد شد. ديگر نمي خواستيم بخشي از نيرو را صرف كنترل مطالب كاربران كنيم. همانطور كه مي دانيد اگر پستي مخالف با نظام منتشر شده باشد، مدير وبلاگ مسئول خواهد بود. به اين خاطر ما بايد نهايت دقت را در پست ها داشته باشيم. ولي ساخت قالب جديد واجب تر بود. به اين خاطر ايجاد وبلاگ جديد را غيرفعال كرديم.

حدود 6 ماهي هم هست كه كار جديدي در اين سرويس انجام نشده است. تمام سرمايه گذاري ما براي رسيدن نسخه جديد به نمايشگاه بود كه متاسفانه نشد اما چندي بعد اين امكان فراهم خواهد شد.

كنترل پست ها چگونه است؟
سيستم هاي مختلف و تا حدي پيچيده براي اين كار وجود دارد. يكي از آن ها استفاده از خود كاربران است. از امكانات اين سايت، امتياز دهي است و هر كس كه تا حدي از امتيازها را دريافت كند، مي تواند از امكانات وي‍ژه سايت استفاده كند. به طور مثال كسي دوست ندارد كنار مطالبش تبليغ قرار گيرد. اين فرد اگر امتياز زيادي كسب كند مي تواند اين تبليغات را از صفحه وبلاگش حذف كند. بر اين اساس ما در دو طيف بازرسي داريم. هم پستي كه بيشترين امتياز را آورده و هم پستي كه امتياز منفي آورده باشد.

امتياز منفي؟
اگر مطلبي مخالف با شئونات اسلامي و يا سياست هاي جمهوري اسلامي ايران باشد، كاربران به آن پست امتياز منفي مي دهند و ما هم بازرسي از آن را در دستور كار خود قرار مي دهيم.

بعدش چه مي كنيد؟
دسترسي فرد را مسدود مي كنيم ولي اين امكان وجود دارد كه مدير وبلاگ درخواست توضيح كند كه در ظرف كمتر از 72 ساعت به سوال او پاسخ داده خواهد شد و دليل حذف را بيان مي كنيم و اگر او پستش را اصلاح كرد، باز خبر داده و ما با بازبيني، دسترسي اش را فعال مي كنيم.

چه كسري از پست ها اگر مخالف با قوانين باشد، دسترسي محدود مي شود؟
20 درصد! ببينيد نظر ما اين است كه اگر كسي از روي عمد اين كار را انجام داده باشد، معمولا چند پست را پشت سر هم و در يك روز قرار مي دهد و در وبلاگ هاي ديگر نيز نظر نمي گذارد. در همان الگوريتم نظارت، اين وبلاگ ها نيز مورد بررسي قرار مي گيرند.

آفتابلاگ چند ساله است؟
4 ساله! ما يكي از سرويس بلاگ هاي نسل دومي هستيم كه كارهاي ابتكاري زيادي را انجام داده ايم. به طور مثال همين آدرس كوتاه نوشت، از ابتكارات ماست كه بعدها توسط بقيه سرويس بلاگ ها، استفاده شد. در حال حاضر داراي 34هزار و 235 وبلاگ هستیم و هم چنين 71 قالب آماده استفاده در سرویس موجود است.

چرا سر تاسرغرفه نام سامان روي بنرها وجود دارد؟
2سال است كه تقريبا 60درصد سهام آفتابلاگ را شركت خصوصي سامان پردازش كيش، خريداري كرده است و صاحب امتياز تمام تبليغات در آفتابلاگ است. اين كار سود دوطرفه داشت. يكي اينكه كاربران اينترنتي به شركت سامان اعتماد كردند، شركتي كه تجارت اينترنتي انجام مي دهد، هم خريدار و هم فروشنده به اين شركت اعتماد دارند، زيرا جزو تعهدات آن است كه اگر كالايي ظرف 72ساعت به دست خريدار نرسد، تمام قيمت آن عودت خواهد شد و هم اينكه امكانات اين سرويس بلاگ از طرف شركت حمايت شده و ارتقاء داده مي شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول