Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the ztjalali domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/majazist96/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
کتاب «فیس‏بوک و فلسفه» منتشر شد – مجازیست

کتاب «فیس‏بوک و فلسفه» منتشر شد

کتاب “فیس‏بوک و فلسفه” به بررسی همه آن چیزهایی می‏پردازد که فیس‏بوک برای کاربران خود و روابط آنها به ارمغان آورده و طیف وسیعی از موضوعات پیرامون ماهیت دوستی و سودمندی فعالیتهای اینترنتی و آنلاین را مورد بحث قرار داده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، ویتکاور در این کتاب تلاش چشم‏گیر و نظام‏مندی را به عمل آورده تا به درکی تا حد ممکن دقیق از فیس‏بوک دست یابد و در این راستا از چشم‏اندازهایی که وب 2.0 در سالهای اخیر ترسیم کرده است، غفلت نمی‏کند، تا آنجا که در نهایت می‏توان این کتاب را برای تمامی کسانی که با رسانه‏های اجتماعی کار می‏کنند و در دانشگاهها، حرفه روزنامه‏نگاری، روابط عمومیها یا حتی به کسب و کاری مشغولند، مفید دانست.

این کتاب به پرسشهای بسیاری در رابطه با موضوع مورد بحث خود توجه کرده است. مثلاً اینکه آیا فیس‏بوک می‏تواند به از بین رفتن حریم خصوصی منجر شود؟ یا میل به حفظ حریم خصوصی را زایل کند؟ با این اوصاف به نظر میرسد مطالعه کتاب “فیس بوک و فلسفه” برای هر کسی که در شبکه‏های اجتماعی امروز حضور دارد، حیاتی باشد.

فیس‏بوک از جمله سایتهای وب 2.0 محسوب می‏شود. طراحی و معماری وب 2.0 بر پایه مشارکتها، همکاریها و تعاملات انسانها و نرم‏افزار و دیگر عوامل هوشمند با یکدیگر استوار است. در گذشته و زمانی که فناوری طراحی و برنامه‏نویسی وب پیشرفت زیادی نکرده بود، طرحهای وبسایتها بسیار محدودتر و ساده‏تر بود.

وب 1.0 به سایتهایی گفته می‏شد که حاصل ارائه اطلاعاتی خاص از سوی اشخاصی خاص بود. این اطلاعات از طرف آنها بر روی وبسایتها قرار می‏گرفت و بازدیدکنندگان وبسایت هیچ نقشی در ایجاد، تغییر و یا تعیین میزان تطابق آنها با واقعیت نداشتند.

در وب 2.0 اما همه چیز بر خلاف تعاریف وب 1.0 است. گوگل، ویکی‏پدیا و فیس‏بوک می‌توانند مثالهای خوبی برای شناسایی بهتر وب 2.0 باشند. در این سایتها کاربران فقط به محتوای ایجاد شده توسط مدیران و دیگر کاربران اینترنت دسترسی ندارند، بلکه خودشان نیز می‌توانند در تولید محتوا نقش داشته باشند و اطلاعات خود را در معرض دید و استفاده دیگر کاربران قرار دهند.

از مشخصه‏های اصلی وب 2.0 این است که این وبسایتها مردمی‏ترند و کاربران آنها از اطلاعاتی استفاده می‏کنند که خود ایجاد کرده‏اند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول