کتاب «فیس‏بوک و فلسفه» منتشر شد

کتاب “فیس‏بوک و فلسفه” به بررسی همه آن چیزهایی می‏پردازد که فیس‏بوک برای کاربران خود و روابط آنها به ارمغان آورده و طیف وسیعی از موضوعات پیرامون ماهیت دوستی و سودمندی فعالیتهای اینترنتی و آنلاین را مورد بحث قرار داده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، ویتکاور در این کتاب تلاش چشم‏گیر و نظام‏مندی را به عمل آورده تا به درکی تا حد ممکن دقیق از فیس‏بوک دست یابد و در این راستا از چشم‏اندازهایی که وب 2.0 در سالهای اخیر ترسیم کرده است، غفلت نمی‏کند، تا آنجا که در نهایت می‏توان این کتاب را برای تمامی کسانی که با رسانه‏های اجتماعی کار می‏کنند و در دانشگاهها، حرفه روزنامه‏نگاری، روابط عمومیها یا حتی به کسب و کاری مشغولند، مفید دانست.

این کتاب به پرسشهای بسیاری در رابطه با موضوع مورد بحث خود توجه کرده است. مثلاً اینکه آیا فیس‏بوک می‏تواند به از بین رفتن حریم خصوصی منجر شود؟ یا میل به حفظ حریم خصوصی را زایل کند؟ با این اوصاف به نظر میرسد مطالعه کتاب “فیس بوک و فلسفه” برای هر کسی که در شبکه‏های اجتماعی امروز حضور دارد، حیاتی باشد.

فیس‏بوک از جمله سایتهای وب 2.0 محسوب می‏شود. طراحی و معماری وب 2.0 بر پایه مشارکتها، همکاریها و تعاملات انسانها و نرم‏افزار و دیگر عوامل هوشمند با یکدیگر استوار است. در گذشته و زمانی که فناوری طراحی و برنامه‏نویسی وب پیشرفت زیادی نکرده بود، طرحهای وبسایتها بسیار محدودتر و ساده‏تر بود.

وب 1.0 به سایتهایی گفته می‏شد که حاصل ارائه اطلاعاتی خاص از سوی اشخاصی خاص بود. این اطلاعات از طرف آنها بر روی وبسایتها قرار می‏گرفت و بازدیدکنندگان وبسایت هیچ نقشی در ایجاد، تغییر و یا تعیین میزان تطابق آنها با واقعیت نداشتند.

در وب 2.0 اما همه چیز بر خلاف تعاریف وب 1.0 است. گوگل، ویکی‏پدیا و فیس‏بوک می‌توانند مثالهای خوبی برای شناسایی بهتر وب 2.0 باشند. در این سایتها کاربران فقط به محتوای ایجاد شده توسط مدیران و دیگر کاربران اینترنت دسترسی ندارند، بلکه خودشان نیز می‌توانند در تولید محتوا نقش داشته باشند و اطلاعات خود را در معرض دید و استفاده دیگر کاربران قرار دهند.

از مشخصه‏های اصلی وب 2.0 این است که این وبسایتها مردمی‏ترند و کاربران آنها از اطلاعاتی استفاده می‏کنند که خود ایجاد کرده‏اند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول