اعلام نتایج مسابقه مهدویت و نارضایتی هیأت داوران

نتایج اولین دوره مسابقه وبلاگ‌نویسی مهدویت در استان مازندران و به همت سایت «تبیان» این استان اعلام شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» بر اساس اعلام هیأت داوران، به ترتیب وبلاگ‌های ناطق ، مهدويت و انتظار، تخصصي منجي در اديان و مذاهب، اين جمعه هم گذشت و نيامدی، پايگاه تخصصي عصر ظهور، سروش عشق، تبسم ظهور، پايگاه اطلاع رساني حکومت جهاني امام 12، پايگاه رايت سبز، مهدي ، طاووس اهل جنت، مثل خدا، علم الهدي و انتظار حجت به ترتیب توانستند رتبه‌های اول تا دوازدهم این مسابقه را کسب کنند.

در این میان هیأت داوران این مسابقه با انتقاد از وضعیت حاکم بر وبلاگ‌های داوری شده، در قالب بیانیه‌ای موضوعاتی را منتشر کرده است و نظر خود را در این باره اعلام کرده است.

هیأت داوران در 6 بند پیرامون کاستی‌های وبلاگستان مذهبی، به خصوص در زمینه مهدویت می‌نویسد:

1- نام گذاري آماتور و غير حرفه اي وبلاگ ها  که کمتر خلاقيتي در آنها ديده مي شد و متاسفانه با علم به اينکه نام وبلاگ اولين مشخصه ترغيب مخاطب است حتي  در موارد متعدد با اشتراک نام  مواجه شديم.

2- استمرار موضوع در پست ها و نظم به روزرساني وبلاگ ها اهميت فراواني در حفظ مخاطبين دارد. در حاليکه دوستان ما حساسيتي نسبت به آن نشان ندادند و حتي در مواردي  تاريخ آرشيو ها را از امکانات وبلاگ حذف کرده بودند که در چنين رقابتي اين امر شايسته نيست.

3- نصب نرم افزارها و ابزارهاي اضافي مانند نظرسنجي ها و آمار بازديد از آنجا که توسط مديريت وبلاگ هدايت مي شود امتيازي براي آن لحاظ نگرديد و به نظر مي رسد که به جاي آن مي توانستند از سرودها و آهنگ ها و اشعار صوتي متناسب با موضوع انتظار بهره بگيرند.

4- استفاده از شعر در وبلاگ ها بسيار رايج است وليکن ضرورت ذکر نام شاعر در هر سطح و هر دوره اي تاريخي لازم و ضروري ست چرا که براي رسيدن به سطح مطلوب وب نويسي بايد حقوق ديگر مولفان محترم شمرده شود.

5- تعدادي از وب نويسان به موضع فيلم هاي مرسوم به آخر الزماني پرداخته اند که به نظر مي رسد هم از نظر کيفي و هم نزديکي به اتفاقات روز حائز اهميت مي باشد چراکه پرداختن به مقوله انتظار با  تلفيق با مناسبات روز جامعه براي جوانان قابل درک تر و ملموس تر خواهد بود و علاوه بر آن نسل امروز جامعه را بيشتر با ترفندهاي دشمن در مواجهه با موضوع منجي آگاه خواهد کرد.

6- در وبلاگ نويسي ديني اگرچه ساده نويسي براي درک مخاطبان موضوع چشمگير و با اهميتي ست اما نمي توان با سطحي نگري و ساده انگاري اشتباهش گرفت. چراکه حقايق انتظار را بايد به گونه اي مبتني بر واقعيات و مستندات ارائه نمود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول