وبلاگ‌های سرویس‌دهنده‌های مجاز نیاز به دریافت مجوز ندارند

بر اساس مصوبه جدید دولت، تمامی فعالیت‌های حوزه رسانه‌های دیجیتال منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، هیئت‌وزیران بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال را به تصویب رساند.

بر اساس ماده 2 این مصوبه، ایجاد و فعالیت هر واحد فرهنگی دیجیتال و انتشار هر رسانه دیجیتال منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و متخلفین وفق قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایرشده و می‌شود ـ مصوب1372ـ و سایر قوانین موضوعه مورد پیگرد قانونی قرار خواهندگرفت.

هم‌چنین در این مصوبه تصریح شده است که اشخاص حقیقی برای انتشار محتوا و ایجاد تارنمای اختصاصی نظیر « وبلاگ» در رسانه‌های کاربر محور دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز به دریافت مجوز جداگانه ندارند.

علاوه بر این، بر اساس ماده 6 این مصوبه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ظرف سه ماه پس از ارائه تقاضای اخذ هر یک از مجوزهای موضوع این آیین‌نامه، نسبت به بررسی صلاحیت متقاضیان و صدور مجوز برای اشخاص واجد صلاحیت اقدام نماید.

ماده 10 این مصوبه اشخاص حقیقی و حقوقی که پیش از ابلاغ این آیین‌نامه واحدهایی ایجاد نموده یا فعالیت‌هایی انجام می‌داده‌اند تا وفق این آیین‌نامه نیاز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، را موظف می کند تا ظرف شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه نسبت به درخواست مجوز مربوط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نموده و گواهی‌نامه آن وزارتخانه مبنی بر ثبت درخواست مجوز را دریافت نمایند.

برای مطالعه متن کامل این مصوبه می‌توانید فایل مواد این مصوبه را از اینجا دریافت کنید.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول