«بالاترین»؛ در پی جمع کردن آبروی از دست رفته!

مدیران سایت «بالاترین» با ارسال نوشته‌ای در وبلاگ رسمی این شبکه، ضمن اذعان به افراطی شدن فضای این شبکه اجتماعی، قصد دارند لینک‌های توهین کننده به ادیان را برای حفظ کاربران به مدت یک‌ماه و به صورت آزمایشی از صفحه اصلی «بالاترین» حذف کنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» مدیران «بالاترین» در این یادداشت ضمن اعتراف به یک‌طرفه شدن فضای حاکم بر این سایت، دلیل ایجاد این فضای رادیکال را “فیلترینگ” عنوان کرده‌اند و در ادامه می‌نویسد:

به علت فیلترینگ بالاترین در ایران، تنوع فکری و عقیدتی کاربران به نحو فاحشی تغییر یافته است و کاربران محدود به ایرانیان خارج کشور یا ایرانیانی که به نحوی به ابزارهای دور زدن این فیلترها دسترسی دارند محدود شده است. متاسفانه وجود برخی از لینکهای حساسیت‌زا عده دیگری از مراجعه‌‌‌کنندگان را نیز بی‌علاقه و دلسرد کرده است.

از این رو مدیران این سایت، ضمن اعلام صریح این موضوع که «توهین به یک دین یکی از اصلی‌ترین حقوق، و جز مهم اصل آزادی بیان است» تصمیم گرفتند تا برای حفظ کاربران از دست رفته خود، به مدت یک ماه و به صورت آزمایشی، لینک‌های توهین آمیز به ادیان را صرفا از صفحه اول این سایت حذف کند!

البته مدیریت این سایت به انتشار محتوای پورن هم تأکید فراوانی دارد و در این زمینه می‌نویسد:

ما بر این باوریم که انتشار محتوای پورن جزو حق بیان افراد است اما در بالاترین این اجازه بدلیل حفظ کیفیت وب‌سایت به کاربران داده‌ نمی‌شود. اینکار خلاف آزادی بیان نیست. محتوای پورن به راحتی در وبسایتهای دیگر بروی اینترنت قابل دسترس است و نبود آن در بالاترین آزادی بیان کسی را محدود نکرده است.

با این حال به نظر می‌رسد بالاترین روزهای اوج خود را سپری کرده است و به دلیل عدم رعایت عقاید مختلف، ژست آزادی بیان را از دست داده و تصور ایجاد شده از این شبکه و کاربران آن قابل بازگشت نیست.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول