ممنوعیت استفاده از «فیس‌بوک» در ارتش رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در اقدامی امنیتی قصد دارد پایگاه‌های اجتماعی تویتر، فیس‌بوک و ای‌میل را بر روی نظامیان خود ببندد و از دسترسی آنها به این پایگاه‌ها جلوگیری کند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از شبکه ایران، رهبران نظامی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند با فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نظیر “فیس‌بوک” و “توییتر” و پایگاه های ای میل نظیر “جی میل” نظامیان خود را از دسترسی به این شبکه و پایگاه‌ها محروم کند تا اطلاعات نظامی و فیلم های خجالت آور به جهان مجازی و حقیقی درز نکند.

“گادی عبودی” رئیس امنیت اطلاعات یگان‌های جاسوسی اسرائیل، این تصمیم را برای جلوگیری از آنچه که وی دسترسی دشمنان اسرائیل به اطلاعات حساس از طریق سایت های رسانه های اجتماعی معروف خواند، دانست.

این تصمیم محدودکننده رهبران نظامی صهیونیست پس از آن اتخاذ شد که چند مورد از اعمال شنیع و خجالت آور از نظامیان این رژیم برملا شد.

شبکه خبر نوشت: در تازه ترین مورد نظامیان صهیونیست تصاویری از رفتارهای شنیع خود با اسرای فلسطینی را بر روی شبکه اجتماعی “فیس بوک”، قرار داده بودند که این اقدام با انتقاد شدید گروه های حقوق بشر و جامعه جهانی مواجه شد.

“گادی عبودی” اعلام کرد: این شبکه و پایگاه ها در رایانه های پایگاه های ارتش مسدود و همچنین در تمام دفاتری که نظامیان به اسناد و مواد طبقه بندی شده دسترسی دارند نیز این محدودیت اعمال خواهد شد.

از سوی دیگر در اقدامی مشابه؛ بسیاری از بانک ها و شرکت های بزرگ آلمانی هم که در شاخص dax – chip – 30 blue قرار دارند، به علت نگرانی از جاسوسی صنعتی و امنیتی، اعلام کردند: تمامی پایگاه های شبکه اجتماعی را مسدود خواهند کرد.

این شرکت ها، دسترسی کارکنان به فیس بوک، میکرو وبلاگ نویسی توییتر، اشتراک گذاری ویدئویی یوتیوب و سایر سایت های شبکه اجتماعی را در دفاترشان غیرقابل قبول دانسته اند.

هم اکنون شرکت های سازنده مصالح ساختمانی هایدلبرگ سمنت، فولکس واگن، خودروی پورشه، گروه انرژی E O N و غول گاز صنعتی Linde و کامرز بانک دومین بانک بزرگ آلمان از جمله شرکت هایی هستند که پایگاه های اجتماعی را فیلتر کرده اند.

بیشتر نگرانی این شرکت ها، صرفا به خاطر کارکنانی نیست که اسرار تجاری را در چت های آنلاین برملا می کنند، بلکه عمده نگرانی از ویروس های رایانه ای است که چنین سایت هایی می توانند ویروس ها را به رایانه این شرکت ها منتقل و آلوده کنند.

بررسی شرکت امنیت آی تی Clearswift نشان می دهد 30 درصد از شرکت های آلمانی نگرانند کارکنانشان در صورت دسترسی نامحدود به سایت های شبکه اجتماعی، از کار باز بمانند.

این درحالی است که 56 درصد شرکت‌های آلمانی نگرانی های امنیتی را دلیل اصلی برای محدود کردن چنین سایت های می دانند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول