امروز بسیج باید زیباترین وبلاگ‌ها را در اختیار داشته باشد

بیژن نوباوه، نماینده مجلس شورای اسلامی در هشتمین همایش «بسیج و رسانه» گفت: امروز آمریکایی‌ها تقریبا همه تخم مرغ‌های خود را در سبد حرکت‌های سایبری گذاشته‌اند و بر روی این مساله کار زیادی می‌کنند، بخش مهمی از افراد درگیر در حوادث سال ۸۸ افراد بی‌سواد بودند و علیرغم برچسب‌های قشنگی که داشتند در دام حرکت‌های آمریکا افتادند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، وی در ادامه به اهمیت بسیج در بحث مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: ما تشکیلاتی به نام بسیج داریم که در دنیا بی نظیر است و می‌تواند قدرت خود را به عنوان یک سایبر در مقابل دشمن نشان دهد پس باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد تا یک حرکت منسجم و مناسب در برابر جنگ نرم دشمن انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به مولفه‌های جنگ سایبری دشمن اظهار کرد: ایجاد نگرش منفی در مردم نسبت به مسوولان نظام، القای یاس و ناامیدی در مردم، تحریک علیه نظام، تضعیف روحیه نیروهای نظام، ایجاد شکاف در بین جامعه و حتی نظامیان، تقویت گروه‌های اپوزیسیون، ترغیب مردم به عدم مشارکت سیاسی، القای نگرش نقض حقوق بشر، تاکید بر وجود ناامنی در ایران، برجسته سازی اعتراضات صنفی و اجتماعی و ایجاد هراس و نگرانی در افکار عمومی جهان از جمله مهمترین مولفه‌های جنگ سایبری دشمن محسوب می‌شود.

نوباوه با تاکید بر این‌که امروز مهمترین روش برای مقابله با تهاجمات سایبری دشمن، روش ایجابی است، افزود: هک کردن راحت‌ترین راه است، ولی منحرف کردن اطلاعات دشمن به صورتی که مد نظر ما است، با اهمیت‌تر است و وزارت اطلاعات و سپاه در این زمینه بسیار فعال هستند، امروز نسل بعدی اینترنت به طور اختصاصی برای پنتاگون طراحی می‌شود و همان طور که آمریکا با اینترنت می‌تواند تهاجم کند، از همین طریق نیز آسیب پذیر است.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز اینترنت در خانه‌های ماست و اگر دیروز یک زبان فارسی برای اینترنت تهیه می‌کردیم یا فیلترینگ درستی انجام می‌دادیم، امروز وضع بهتری داشتیم. امروز بسیج باید زیباترین وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها را در موضوعات مختلف در اختیار داشته باشد، چرا که هر چقدر در میزان جریان سازی علیه غربی‌ها موفق‌تر عمل کنیم، به همان میزان آسیب پذیری ما کمتر می‌شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول