در فضای مجازی بیش‌تر توجه‌مان به بخش‌های آشکار است

سرهنگ امیدی، معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی کشور با اشاره به گشت پلیس در فضای مجازی برای جلوگیری از جرایم آشکار گفت: همانطوری که در فضای واقعی پلیس دست به گشت زنی زده، همین کار را در اینترنت هم دنبال می کنیم و همان قواعد را دنبال می کنیم.

به گزارش «وبلاگ نیوز» سرهنگ امیدی در توضیح بیش تر این موضوع به خبرآنلاین می گوید: یعنی همانطوری که واقعی گشت زنی می کنیم و خانه مردم را نمی گردیم، در حوزه رایانه و اینترنت نیز بیشتر توجهمان به بخش های آشکار است مثل سایتهایی که مطالبی نوشتند.

معاون مبارزه با جرایم رایانه ای در ادامه به راهکارهای پلیس برای جلوگیری از وقوع جرم اشاره کرد و افزود: در گشت‌های مجازی اگر به موردی بر بخوریم که قرار است جرم شکل بگیرد باید وارد عمل شویم یا محیط‌هایی مانند تالارهای گفتگو و چت، پلیس مجازی وارد شده و گشت زنی می کند.

سرهنگ امیدی، حضور پلیس در یک فضا را منوط به وقوع جرم می داند و ادامه می دهد: ممکن است گزارشاتی دریافت شود که مثلا در فلان سایت مطالبی وجود دارد و در فلان تالار این صحبت ها است و پلیس وارد خواهد شد. پلیس آگاهی پرونده محور است و به لحاظ تاریخی وظیفه مان کشف جرم است. در واقع جرمی باید واقع شود، شکایتی مطرح شده و بعد توسط آگاهی کشف شده و مستند شود. این کار آگاهی است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول