وبلاگ‌نويسی فرصتی برای بروز خلاقيت‌های ادبی فرزندان است

يك شاعر كودك و نوجوان با بيان اين‌كه اينترنت به كودكان فرصت می‌دهد تا خلاقيت و توان‌مندی خود را بروز دهند، اظهار كرد: وبلاگ‌نويسی و مديريت وبلاگ فرصتی است تا كودكان و نوجوانان بتوانند خلاقيت‌های خود را بروز دهند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، “غلام‌رضا بكتاش”، شاعر كودك و نوجوان، در گفت‌وگو با ايكنا درباره آسيب‌های فضای مجازی اظهار كرد: اگر از فضای مجازی به شكل صحيح آن استفاده شود، بسيار هم مفيد است. اساساً بنده به عنوان كسی كه برای كوكان و نوجوانان قلم می‌زند، كودكانی را كه به شكل درست و مناسب از فضای مجازی بهره می‌گيرند را بسيار دوست دارم، چرا كه می‌دانم آينده بسيار روشنی در انتظارشان است.

اين شاعر كودك و نوجوان با اشاره به آسيب‌هايی كه در فضای مجازی متوجه كودكان است، تأكيد كرد: والدين بايد تلاش كنند تا اين آسيب‌ها را رفع كنند و در اين راستا نقش مهمی را بر عهده دارند. معتقدم كه پدر و مادرها نبايد در اينترنت كودكان‌شان را به صورت مستقيم كنترل كنند.

بكتاش تصريح كرد: نظارت والدين بر حضور فرزندان‌شان در فضای مجازی بايد به‌صورت نامحسوس باشد. به اين صورت فرزند را در فضای مجازی كنترل كنند و به بچه‌ها بياموزند كه اينترنت سايت‌های خوب هم دارد و كودكان را با اين فضاهای مناسب آشنا كنند.

شاعر مجموعه شعر «رونويسی از بهار»، گسترش زندگی شهری و آپارتمانی را عمده علت گسترش علاقه كودكان، نوجوانان و جوانان امروزی به استفاده از اينترنت دانست و عنوان كرد: با توجه به روند رو به رشد استفاده از فضای مجازی پيش‌بينی می‌كنم كه در آينده بايد فرزندان‌مان را به پارك‌های مجازی در اينترنت ببريم.

وی افزود: يعنی يك پارك‌هايی در اينترنت ايجاد می‌شود كه والدين فرزندان‌شان را بايد به اين پارك‌های مجازی ببرند و الان هم اگر دقيق نگاه كنيد، اين نرم‌افزار‌ها به نوعی مفهومش همين است؛ به بيان ديگر به جای اين‌كه روز تعطيلی اعضای يك خانواده با هم بيرون بروند و به تفريح بپردازند، در پارك بنشينند و خنكای سايه درختی را احساس كنند، به يك پارك اينترنتی می‌روند.

شاعر مجموعه شعر «با دعای باران» در مورد فوايد فضای مجازی توضيح داد: اينترنت به كودكان فرصت می‌دهد تا خلاقيت و توان‌مندی خود را بروز دهند، به عنوان مثال می‌توان از وبلاگ سخن گفت. وبلاگ‌نويسی و مديريت وبلاگ فرصتی است تا كودكان و نوجوانان بتوانند خلاقيت‌های خود را بروز دهند.

بكتاش در توصيه‌ای به نوجوانان و جوانان گفت: هرچند دو عنصر به‌روز بودن و مدرن بودن خوب هستند اما بايد توجه داشته باشيم كه به ازای آن‌چه كه به دست می‌آوريم چيزهايی را نيز از دست می‌دهيم لذا به نوجوانان و جوانان توصيه می‌كنم كه خلوت خود را با اينترنت عوض نكنند، كتاب‌خواندن را با اينترنت عوض نكنند و همه چيز را در صفحه نمايشگر كامپيوتر نبينند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول