جوابیه «تبیان» به انتقادات وارده به جشنواره «8سال دفاع مقدس، 30سال پایداری»

در پی انتشار انتقادات یک وبلاگ نویس به جشنواره «8سال دفاع مقدس، 30سال پایداری» پایگاه اطلاع رسانی تبیان، مدیر تحقیق و توسعه شبکه اجتماعی «تبیان» جوابیه‌ای را برای پاسخ به انتقادات ذکر شده به وبلاگ نیوز ارسال کرد.

بر این اساس جوابیه تبیان به شرح زیر است:

باسمه تعالی

شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان “عند ربهم یرزقون” اند . امام خمینی (ره)

پس از برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی “8 سال دفاع مقدس 30 سال پایداری” انتقاداتی به نحوه داوری این دوره از مسابقات از طرف کاربری با نام کاربری question مطرح گردید که در جهت روشن شدن ایشان و سایر کاربران توجه شما را به نکات ذیل جلب می نماییم:

1. اگرچه با هماهنگی اولیه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای مقدس مقرر شده بود که در هفته دفاع مقدس برگزیدگان اعلام گردند ولی با توجه به استقبال بیش از اندازه کاربران و حجم بالای پست های ارسالی کار داوری به درازا انجامید و نهایتا اولین بار در 27 مهرماه همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام در همایشی که در شهر مقدس مشهد برگزار گردید و نمایندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در آن شرکت داشتند؛ به این جشنواره پرداخته شد و برای برنده اول مسابقه ( وبلاگ نیم پلاک ) نیز بلیط سفر به مشهد و شرکت در آن همایش تدارک دیده شد که پس از تماس با ایشان و انصراف ایشان از شرکت در جشنواره ؛ نهایتا مقرر شد که همایشی ویژه مختص برندگان تبیانی در نظر گرفته شود که انشاءالله این همایش در آذرماه برگزار خواهد گردید . این مسئله در همان زمان به کاربرانی که در بخشهای مختلف تبیان راجع به این موضوع سوال خود را مطرح می کردند اطلاع داده شد . با توجه به اینکه تا آن زمان هنوز برندگان اعلام نشده بودند ؛ کاربر question  سوالی در این زمینه نداشته و منتظر اعلام برندگان بود.

2. تعداد کسانی که طی زمان برگزاری این جشنواره اقدام به ساخت وبلاگ با موضوع دفاع مقدس در تبیان کردند و یا قبل از این در وبلاگ تبیان داشته و یکی از موضوعات وبلاگ خود را “دفاع مقدس” تعریف کرده بودند بسیار بیشتر از 1200 وبلاگ بودند. اما از آنجایی که سامانه وبلاگ نویسی تبیان توسط کارشناسان بررسی و کنترل می شود ؛ برخی از این وبلاگها که در موضوع دفاع مقدس ثبت می شدند ولی پست های کاملا بی ربط ثبت می کردند به طور دائم کنترل شده و از فهرست وبلاگها حذف می شدند . کسانی که طی این مدت به صفحه اصلی “تبلاگ” سر می زدند این تغییرات عددی را در موضوع دفاع مقدس بارها دیده بودند .

برای آخرین بار همزمان با روزهای آخر جشنواره پیامی به کلیه کاربرانی که در سامانه “تبلاگ” دارای وبلاگ بودند ارسال گردید که هر چه سریعتر موضوع وبلاگ خود را مشخص نمایند تا تبیان بتواند آمار دقیقتر تعداد وبلاگها را ارائه دهد .

اعلام شرکت بیش از 1200 وبلاگ بر اساس همان آماری است که بدان اشاره شد که اگر به اطلاعیه برندگان مسابقه رجوع شود ؛ مشخص است که تبیان اشاره به ثبت بیش از 1200 وبلاگ در این موضوع داشته است  که ثبت وبلاگ نشانه دارا بودن صد در صد محتوا نیست و تنها وبلاگهایی از دور اول داوری به سلامت عبور کردند که حداقل دارای 10 پست مرتبط در این زمینه بودند .

3. داوری این دوره از مسابقات بدین شکل انجام شد که با توجه به اسپانسر بودن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای مقدس ؛ تبیان در مرحله اول داوری حدود 450 وبلاگ را از میان 1200 وبلاگ ثبت شده ؛ انتخاب نمود که حائز بیشترین امتیازات بودند .

سپس جدول حاوی نام وبلاگ و کد عضویت دارنده وبلاگ برای این 450 وبلاگ به بنیاد ارسال گردید . با توجه به اینکه اطلاعات اعضاء نزد تبیان امانت است و مطابق مرامنامه کاربری سایت تبیان ؛ این اطلاعات تحت هیچ شرایطی به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه نمی گردد ؛ اطلاعات ارائه شده به بنیاد حاوی نام وبلاگ و کد عضویت دارنده وبلاگ بود و داوران حتی از نام و نام خانوادگی دارندگان وبلاگهای فوق بی اطلاع بودند .

داوران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس متشکل از آقایان سرتیپ دوم پاسدار مهندس داود غیاثی راد ( رییس هیئت داوران ) ؛ حشمت الله روایی ( کارشناس ارشد عکاسی ) ؛ رحیم کیا ( کارشناس ارشد تبلیغات ) ؛ افشین حمیدی ( کارشناس گرافیک و طراح بنیاد ) ؛ حسینعلی اخلاقی ( کارشناس رسانه ) ؛ حسین غیاثی راد ( کارشناس و مسئول سایت کاپا ) ؛ محمد پاشایی ( کارشناس برنامه نویسی و سایت ) ؛ محمد رضا قنادان زاده ( کارشناس سایت و اطلاع رسانی ) و خانم مرعشی ( دبیر هیئت داوران ) در بازه زمانی مناسبی اقدام به بررسی 450 وبلاگ نموده و 30 وبلاگ از وبلاگهای کاربران تبیان و دو وبلاگ نیز به معرفی سایت ساجد و بنیاد را به تبیان معرفی نمودند .

سپس نامه حاوی عناوین وبلاگهای برتر به همراه کد عضویت آنان از طرف بنیاد برای تبیان فاکس گردید . و در تاریخ 19 آبان ماه اسامی برندگان در سایت تبیان اعلام گردید .

متاسفانه به علت اشتباه اپراتور تهیه کننده مطلب حاوی اسامی برندگان که به علت نا مشخص بودن اعداد کد عضویت در فاکس ارسالی پیش آمده بود ؛ وبلاگ برخی از کاربران ( که خالی از مطلب بوده و یا مدتها بود که به روز نشده بودند ) اشتباها به جای برندگان اصلی معرفی گردیدند .

این اشتباه ناشی از اشتباه عدد 2 به جای 3 و 4 به جای 3 در کد عضویت افراد بود ؛ به عنوان مثال کاربری با کد عضویت 45673 اشتباها به جای کاربری با کد عضویت 45672 معرفی گردیده بود . این اشتباه زمانی که کاربران شرکت کننده دارای چندین وبلاگ در سایت تبیان بودند ؛ بیشتر نمود پیدا کرد که به عنوان مثال کاربر محمد رضا زینلی سه وبلاگ در سایت تبیان داشت که دو وبلاگ در موضوع دفاع مقدس ثبت شده بود که اشتباه اپراتور منجر به درج وبلاگ خالی ایشان به جای وبلاگ اصلیشان شد .

این موضوع با تذکر به جای برخی از کاربران دلسوز تبیان مرتفع گردید و اسامی صحیح برندگان به سرعت جایگزین وبلاگهای اشتباهی شد .

4. سنجه های داوری این دوره از مسابقات منطبق با این مطلب به کاربران معرفی گردید .

بدیهی است که از میان کلیه شرکت کنندگان هیچ وبلاگی حائز تمامی سنجه های داوری نبود لکن سنجه های فوق با دقت تمام بر اساس کلیه امکانات بالقوه و بالفعل وبلاگها طراحی گردید. در طراحی سنجه ها سعی بر این بود که تمامی امکاناتی را که می توان در یک وبلاگ فراهم کرد امتیاز بندی شود تا هر وبلاگ اگر از یک سنجه امتیازی نیاورد حداقل از سنجه های دیگر امتیاز کسب نماید . به عنوان مثال سنجه رتبه بالای وبلاگ در گوگل ؛ امتیازی بود که برای وبلاگهایی در نظر گرفته شد که قبل از زمان این جشنواره ساخته شده بودند و به موضوع دفاع مقدس پرداخته بودند نه وبلاگهایی که در عرض یک ماه زمان جشنواره ( به نیت شرکت در مسابقه ) ساخته شده بودند و اقدام به ارسال مطلب نموده بودند لذا اعتراض کاربر question و همچنین کاربر drmgangineh که در ذیل مطلب سنجه های داوری به این نکته اشاره کرده بودند بی اساس بوده و ناشی از عدم آگاهی به چرایی وجود چنین سنجه ا ی بوده است .

در جایی دیگر از طرف این کاربر اشاره می شود که : “سرعت وبلاگ هم بستگی زیادی به قالب وبلاگ دارد که با توجه به عدم امکان ویرایش و یا طراحی قالب در سیستم تبیان، عملاً امتیاز بیهوده ای در نظر گرفته شده بود. ضمن اینکه اگر سرعت را به حجم پست ها هم نسبت دهیم، باز هم در این مورد سنجه ای ذکر شده بود و این یعنی یک عمل دو بار امتیاز دهی شده است.”

سخن فوق بر این امر صحه می گذارد که برخی از کاربران محترم اینترنت و سایت تبیان کم تجربه بوده و در زمینه مسائل فنی مرتبط با وبلاگ نویسی فاقد تجربه لازم بوده اند چرا که حتی در هنگام کپی کردن مطلب در وبلاگ می توان به شکلی عمل کرد که کمترین tag های html وارد وبلاگ شده و حجم مطالب ( نه از نظر تعداد بلکه از نظر حجم کاراکتری) کمتر شود.

5. تبیان تاکنون مسابقات و جشنواره های بسیاری را اجرا نموده است و آنچه که در پایان هر جشنواره یا مسابقه مشاهده می شود این است که همیشه عده ای ناراضی هستند چرا که انتظار دارند نام خود را به عنوان برنده در هر مسابقه ای ببینند و بدیهی است که تبیان نمی تواند همه کاربران خود را ( که تعدادشان بسیار بالاست ) راضی نگهدارد .

ما خدمتگزاران تبیانی  امید داریم که همیشه و در هر مرحله اشتباهاتی را که ناخواسته در کار ایجاد می شود رو به صفر و حداقل برسانیم و از طرف دیگر دعا می کنیم که خداوند به همه ما و کاربران عزیزمان صبر و انصاف و قضاوت درست اعطا نماید.

آمین یا رب العالمین
حمید عسگری
مدیر تحقیق و توسعه شبکه اجتماعی تبیان

انتهای پیام/.

۶ comments

  • مدیر گرامی / دبیر داخلی
    در پاسخ به جوابیه شما :
    بسم الله الرحمن الرحیم
    بالاخره پس از 12 روز از اعتراض من و همه طور تغییر که در پست های اعتراض من دادید و همه جزء قوانین بودند ، بالاخره شاهد یه جواب بودیم که حداقل نشان می دهد نویسنده ی اون کمی با فکر جواب داده و کمی اطلاعات در مورد وبلاگ نویسی و جشنواره مربوط داشته است .
    1- در این مورد خیلی حرف ندارم ، چون تمام کم کاری از جانب شما بوده و شما حتی برای شرکت کنندگان این ارزش را قائل نشدید که طی یک اطلاعیه برگزیدگان را اعلام نمایید .
    2- گفتید : ” اما از آنجایی که سامانه وبلاگ نویسی تبیان توسط کارشناسان بررسی و کنترل می شود ؛ برخی از این وبلاگها که در موضوع دفاع مقدس ثبت می شدند ولی پست های کاملا بی ربط ثبت می کردند به طور دائم کنترل شده و از فهرست وبلاگها حذف می شدند . کسانی که طی این مدت به صفحه اصلی “تبلاگ” سر می زدند این تغییرات عددی را در موضوع دفاع مقدس بارها دیده بودند . ”
    اولاً من هر روز به تبلاگ سر می زدم ، ثانیاً این کارشناسانی که ازشون حرف زدید ، متوجه نشدند اکنون با اینکه شما هنوز هم می گید 1200 وبلاگ شرکت کردند ، ولی بیش تر از 200 وبلاگ کمتر از 10 پست دارند ؟؟؟ برای مشاهده ی این وبلاگ ها هم کافیست به موضوع مورد نظر مراجعه کنید و بر اساس تعداد پست وبلاگ ها را جستجو نمایید .
    هم چنین گفتید : ” ثبت وبلاگ نشانه دارا بودن صد در صد محتوا نیست و تنها وبلاگهایی از دور اول داوری به سلامت عبور کردند که حداقل دارای 10 پست مرتبط در این زمینه بودند . ” ، منظورتان وبلاگ های بدون پست یا وبلاگ هایی که وجود نداشتند که نیست ؟؟؟؟
    3- شما گفتید : ” سپس جدول حاوی نام وبلاگ و کد عضویت دارنده وبلاگ برای این 450 وبلاگ به بنیاد ارسال گردید . ” هم چنین گفتید : ” متاسفانه به علت اشتباه اپراتور تهیه کننده مطلب حاوی اسامی برندگان که به علت نا مشخص بودن اعداد کد عضویت در فاکس ارسالی پیش آمده بود ؛ وبلاگ برخی از کاربران ( که خالی از مطلب بوده و یا مدتها بود که به روز نشده بودند ) اشتباها به جای برندگان اصلی معرفی گردیدند .
    این اشتباه ناشی از اشتباه عدد 2 به جای 3 و 4 به جای 3 در کد عضویت افراد بود ؛ به عنوان مثال کاربری با کد عضویت 45673 اشتباها به جای کاربری با کد عضویت 45672 معرفی گردیده بود . ”
    به نظرتان این حرف هاتون با هم تناقض نداره ؟؟ شما گفتید نام وبلاگ و کد عضویت برای بنیاد فرستادید و بنیاد هم متقابلاً همین کار را کرده ، حالا چه فرقی می کنه 2 با 3 تغییر کنه ؟؟ مگه وبلاگ هایی که جایگزین برندگان قبلی شدند که 10 وبلاگ بودند ، عنوانشون با وبلاگ هایی که الان برنده شدند یکی بوده ؟؟؟ حالا کدش اشتباه بوده ، شما نباید چک می کردید که عنوان وبلاگ 12 ، یعنی ” یادگار ماندگار ” هیچ ارتباطی به عنوان وبلاگ جایگزین شما یعنی ” شهدا و دفاع مقدس ” نداره ؟؟ در مورد وبلاگ 13 ، 14 ، 15 ، 18 ، 23 ، 24 ، 26 و 29 هم همین مطلب صادقه و فکر نمی کنم اشتباه شدن 2 با 3 خیلی فرقی داشته باشه ، دیگه تو فاکس عنوان ” ارتش ” با عنوان ” دفاع مقدس ” ( عناوین وبلاگ 29 قبلی و جدید ) که تغییر نمی کنه !!!
    ” این موضوع با تذکر به جای برخی از کاربران دلسوز تبیان مرتفع گردید و اسامی صحیح برندگان به سرعت جایگزین وبلاگهای اشتباهی شد . ” کاربر دلسوز که منظورتون من نیستم ؟؟؟ اگه اینطوریه و طبق چیزی که من دیدم ، شما 3 روز بعد از اعلام نتایج اولیه ، نتایج ثانویه را جایگزین کردید ، یعنی دقیقاً روز بعد از ثبت اعتراض من در تبیان !!!!!! دلسوزتر از من تو تبیان کاربر ندارید ؟؟؟؟
    4- ” بدیهی است که از میان کلیه شرکت کنندگان هیچ وبلاگی حائز تمامی سنجه های داوری نبود ” این حرفی که شما زدید بدیهیه ، ولی اگه کمی به متن اولیه من دقت می کردید می دیدید که در وبلاگ های سوم به بعد ، بیش از نیمی از سنجه ها رعایت نشده بود ، یعنی هیچ وبلاگی نبود که سنجه ها را رعایت کرده باشد و شما حتماً باید وبلاگ هایی را برگزیده می کردید که اصلاً سنجه های شما را رعایت نکرده بودند ؟؟ اگه واقعاً هیچ وبلاگی سنجه ها را رعایت نکرده بود یا حداقل اون مقدار از سنجه ها که مد نظر شما بود را رعایت نکرده بود ، خیلی راحت می تونستید بگید به دلیل سطح بالای جشنواره و عدم رضایت داوران ، جشنواره وبلاگ اول تا سوم نداره یا موردی مشابه این که در جشنواره های سطح بالا عرفه .
    باز گفته بودید ” به عنوان مثال سنجه رتبه بالای وبلاگ در گوگل ؛ امتیازی بود که برای وبلاگهایی در نظر گرفته شد که قبل از زمان این جشنواره ساخته شده بودند و به موضوع دفاع مقدس پرداخته بودند نه وبلاگهایی که در عرض یک ماه زمان جشنواره ( به نیت شرکت در مسابقه ) ساخته شده بودند و اقدام به ارسال مطلب نموده بودند لذا اعتراض کاربر question و همچنین کاربر drmgangineh که در ذیل مطلب سنجه های داوری به این نکته اشاره کرده بودند بی اساس بوده و ناشی از عدم آگاهی به چرایی وجود چنین سنجه ا ی بوده است. ” مثل این که این عدم اطلاع شما را می رسونه ، چون اگه شما بیاید برای وبلاگ هایی که قبل از زمان جشنواره ساخته شده بودند و تو گوگل رتبه داشتند ، 4 امتیاز در نظر بگیرید ، به تعداد این وبلاگ ها ، شانس وبلاگ های دیگه که شاید زحمت بیش تری هم کشیده بودند پایین میاد !!!!!
    ” سخن فوق بر این امر صحه می گذارد که برخی از کاربران محترم اینترنت و سایت تبیان کم تجربه بوده و در زمینه مسائل فنی مرتبط با وبلاگ نویسی فاقد تجربه لازم بوده اند چرا که حتی در هنگام کپی کردن مطلب در وبلاگ می توان به شکلی عمل کرد که کمترین tag های html وارد وبلاگ شده و حجم مطالب ( نه از نظر تعداد بلکه از نظر حجم کاراکتری) کمتر شود. ”
    اول بگم که من نه کم تجربم و نه فاقد تجربه ی لازم هستم ، لازم به ذکره که بگم بنده دانشجوی سال دوم رشته ی کامپیوتر هستم ، 3 ساله در زمینه ی طراحی و راه اندازی سایت و بیش تر از 4 ساله که در زمینه ی وبلاگ فعالیت می کنم و اگه از شما بیش تر ندونم کمتر نمی دونم . این موضوعی که شما اشاره کردید ، همشون مربوط میشه به میلی ثانیه که اصلاً برای داوران محسوس نیست ، برای کامپیوترهای امروزی تفاوت زیادی بین زمان اجرای محاسبه 10 عدد با 1000 عدد نیست ، مورد تگ ها هم مشابه همین است ، مگر اینکه داوران از کامپیوترهای اولیه برای داوری استفاده کرده باشند !!!!!
    5- ” تبیان تاکنون مسابقات و جشنواره های بسیاری را اجرا نموده است و آنچه که در پایان هر جشنواره یا مسابقه مشاهده می شود این است که همیشه عده ای ناراضی هستند چرا که انتظار دارند نام خود را به عنوان برنده در هر مسابقه ای ببینند و بدیهی است که تبیان نمی تواند همه کاربران خود را (که تعدادشان بسیار بالاست) راضی نگهدارد. ”
    ببینم شما فکر کردید من لنگ جایزه ی شمام ، یا مقامی که قراره شما بهم بدید ؟؟ من بار اول بود که در مسابقه وبلاگ نویسی تبیان شرکت می کردم و انتظار نداشتم نام خود را به عنوان برنده ببینم ، انتظار داشتم نام اونایی که حقشون بوده را به عنوان برنده ببینم . من محتاج جایزه و مقام شما نیستم ، خدا را شکر 13 تا مقام کشوری تو وبلاگ نویسی دارم که همشون هم از جشنواره های معتبر بوده و این کار را برای علاقم انجام دادم ، شما فکر کردید وبلاگ نویس مذهبی چقدر اذیت می شه ؟؟؟ شما فکر کردید از جریان انتخابات پارسال چقدر به وبلاگ نویسان ارزشی توهین شده ؟؟؟ یه وبلاگ دارم در مورد شهید فهمیده با عنوان ” بسیجی مخلص ” هر بار که نظراتش را چک می کنم کلی فحش و بد بیرا به خودم و … می بینم ، ولی با عشق توش مطلب می نویسم ، اون وقت شما با یه اعتراض من که به حق بوده اینطور جواب منو می دید ؟؟؟ خودتون قضاوت کنید چه فرقی با اونایی که تو وبلاگ من فحش می نویسند دارید ؟
    شما فکر نکردید اگه من می خواستم برنده بشم و از شما جایزه بگیرم ، به جای اینکه هر دفعه بیام چهار پنج صفحه مطلب بنویسم ، می تونستم حضوری اعتراض کنم تا مثل برندگان جدید دو نفر از خانوادم را برنده کنید ؟؟؟ نمی تونستم بیام تبیان و اینا را بگم ، شما هم آخرش یه رتبه به من می دادید و می گفتید درست میشه ؟؟ من اینا را گفتم چون نمی خوام تکرار بشه .
    در ضمن این دفعه ی اولی هم نبود که به یک جشنواره اعتراض کردم و پارسال به جشنواره امام رضا (ع) که چهار سال پشت سر هم تو رشت برگزار میشد و هر سال هم رشتی ها برنده می شدند ، اعتراض کردم و اینقدر پافشاری کردم تا امسال جشنواره در تهران برگزار شد ، در حالیکه یکی از دوستان خودم که به جشنواره اعتراض داشت ، با مراجعه به دبیرخانه جشنواره تو رشت ، ازش عذرخواهی کردند و یک سکه تمام بهار بهش دادند ، یعنی به همین راحتی از اعتراض خود دست برداشت ، ولی اعتراض من برای سکه و پول نیست ، من اعتراض می کنم چون حس می کنم یه بودجه ای از بیت المال داره هدر میره که می تونه جاهای خیلی بهتری صرف بشه ، شما وبلاگ ها و درد دل های جانبازان 8 سال دفاع مقدس را خوندی ؟؟ دیدی چقدر درد دارند و چقدر کم بهشون اهمیت داده میشه ؟؟ من می گم جشنواره برگزار می کنید یا با نیت خالص باشه و منصافانه داوری کنید ، یا اگه نمی تونید ، حداقل دست دو تا جانباز را بگیرید که نمی تونه کار کنه ، چه می دونم به موسسه محک کمک کنید ، به بنیاد امام (ره ) کمک کنید و خیلی کارای دیگه که می شه انجام داد .
    ” ما خدمتگزاران تبیانی امید داریم که همیشه و در هر مرحله اشتباهاتی را که ناخواسته در کار ایجاد می شود رو به صفر و حداقل برسانیم و از طرف دیگر دعا می کنیم که خداوند به همه ما و کاربران عزیزمان صبر و انصاف و قضاوت درست اعطا نماید . ”
    ببینید من حرفمو زدم و گفتم قصدم از این اعتراضا چی بود ، مشکل من اینه که شما دارید به من و امثال من از بالا نگاه می کنید ، چرا قبول نمی کنید من فرقی با شما ندارم ؟؟ چرا اگه من از شما انتقاد کنم قبول نمی کنید ولی یه نفر که رتبش یا سنش بالاتره قبول می کنید ؟
    در ضمن اینم وبلاگ منه ، برای دیدن اونایی که فکر می کنند من با قصد و غرض دارم اعتراض می کنم .
    http://javid_hamaseh.tebyan.net
    والسلام

    در ضمن ، من دو روزه این جوابیه را در انجمن های تبیان ثبت کردم ولی با وجود اینکه طی این دو روز دو پاسخ داشته است ولی هنوز پست من را تایید نکردند و فقط برای خودم قابل نمایش است !!!!!

  • در پی به کاربردن نام من ( drmgangineh ) بدون دلیل در این جوابیه مجبور شدم این نظر را ثبت نمایم و از جناب آقای میثمی تقاضا دارم که این نظر را تایید نمایند.

    در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که هدف از زدن این بحث خوانده شدن آن توسط آقایان و یا بانوان محترم مسئول می باشد و این امر مسلم می باشد که در عرض کسری از ثانیه به بحثی تایید نشده و متروکه تبدیل می گردد، اما تایید نکردن این بحث از ادب به دور است، تبیان هم که مهد ادب و تمدن ایران می باشد و افتخاری است برای ایرانیان.

    اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید ( امام حسین (ع) )

    توبه بر لب ،سبحه بر کف، دل پر از شوق گناه

    معصیت را خنده می آید ز استغفار ما

    شعر بالا در وصف من می باشد که توبه کرده بودم و قرار بود دیگر در انجمن ها بحث نزنم اما چه کنیم که دله دیگه، اما قول شرف می دهم که دیگر از این توبه شکنی ها نکنم.

    خدایا ما را به حق علی و اولادش ببخش، در همین جا از دوستانی که این بحث را مطالعه می کنند به دلیل هدر رفتن وقت گرانبهایشان عذرخواهی می کنم.

    می دانید این بحث چیست؟

    این بحث اعتراضی است منطقی و عرفی به، به کاربردن بی مورد نام من در جوابیه تبیان در صورتی که هیچ ربطی به من نداشته است و اعتراض مربوط به برادرم می باشد که به نتایج وبلاگ نویسی تبیان معترض بوده و هست.

    آقایان و یا بانوان محترم تصور کرده اند که من اینقدر حقیر شده ام که جرات ندارم با یوزر خودم اعتراض کنم و با نام کاربری برادرم ( question ) اعتراض کرده ام و این در حالی است که خوب می دانند که اگر قرار باشد اعتراضی نمایم به بهترین و واضح ترین شکل ممکن و با نام کاربری خودم ( drmgangineh) این کار را انجام می دهم و هیچ گونه ترسی از احدی به جز خداوند متعال نداشته، ندارم و انشاءالله نخواهم داشت.

    جالب تر آن که اگر متن جوابیه را با دقت مطالعه بفرمایید در بخشی که نام کاربری من درج شده است چنین آمده است:

    ” لذا اعتراض کاربر question و همچنین کاربر drmgangineh که در ذیل مطلب سنجه های داوری به این نکته اشاره کرده بودند بی اساس بوده و ناشی از عدم آگاهی به چرایی وجود چنین سنجه ا ی بوده است. ”

    و کلا ما را بی اطلاع و نابلد معرفی کرده اند، بد نیست قبل از خواندن جواب من یک نگاهی هم به نظر داده توسط من که این چنین تبیان را به واکنش وادار کرده است را بخوانید ( اینجا بخوانید )

    این هم متن نظر من ” drmgangineh

    سنجه های خوبی است فقط چند تا از آنها اشکال دارد، مثلا ” رتبه وبلاگ در موتورهای جستجوگر ” چگونه ما در عرض کمتر از یک ماه رتبه خود را در گوگل بالا ببریم گوگل که هر سه ماه یکبار آپدیت می شود و …”

    اما پاسخ من: گویا خود واقف نبوده اند و یا شاید چشمان خود را بر روی حقیقت بسته اند که اولا نظر من اصلا نظر بدی نمی باشد و همگان می دانند که گوگل چند ماه یک بار وبلاگ ها را بررسی می کند و این را خودشان نیز در جوابیه اعلام کرده اند و گفتند این بخش را برای وبلاگ های قدیمی لحاظ کرده ایم، حالا من دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را

    ” به عنوان مثال سنجه رتبه بالای وبلاگ در گوگل ؛ امتیازی بود که برای وبلاگهایی در نظر گرفته شد که قبل از زمان این جشنواره ساخته شده بودند و به موضوع دفاع مقدس پرداخته بودند نه وبلاگهایی که در عرض یک ماه زمان جشنواره ( به نیت شرکت در مسابقه ) ساخته شده بودند و اقدام به ارسال مطلب نموده بودند ”

    اگر از ابتدا اینگونه بوده است چرا در پاسخ به نظر من این پاسخ را ثبت نکرده اند، شاید هم دیشب خوابیده اند و این پاسخ را در خواب دیده اند و اکنون آن را رویای صادقه محسوب کرده و بدان عمل کرده اند.

    در این جا بد نیست که نگاهی هم به سوابق وبلاگی من بیندازید برای این کار فقط کافی است در موتور جستجوی گوگل سرچ بفرمایید ” روح الله گل محمدی ” توجه کنید که حتما نام من را با کوتیشن ( ” ) سرچ نمایید، دیگر قاضی این دعوی شما باشید.

    نمی دانم اگر من اینقدر بد و نالایق می باشم چرا آقایان و یا بانوان محترم به هر بهانه ای دوست دارند دوباره پای من را به تبیان باز کنند، علت این همه اصرار چیست؟؟؟؟؟

    چرا در بحثی که اصلا به من ربطی ندارد سخن از من به میان می آید، حالا شاید برادرم این موضوع را به من اطلاع نمی داد من از کجا باید آگاه می شدم، آیا این کار غیبت محسوب نمی شود و آیا در احادیث نیامده است که غیبت از زنا نیز بدتر می باشد.

    من پیشنهاد می کنم شما آقایان و یا بانوان محترم که دسترسی لازم را دارید یک نگاهی به تاریخ آخرین لوگین من تا به امروز بیندازید و مشاهده نمایید که چند هفته می شود که در تبیان لوگین نکرده ام و این یعنی خداحافظ تبیان

    در پایان یک توصیه برادرانه به آقایان و یا بانوان محترم دارم و آن اینکه این دنیا وادی گذراست، بذری برای آخرت خود بکارید؛ کمتر به اسم دین و مذهب گناه برای خود بتراشید که طبق نص صریح قرآن جایگاه منافقان بسی بدتر از جایگاه کافران در جهنم می باشد.
    و من الله توفیق
    لینک جوابیه تبیان: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=17257&threadID=246817&pageIndex=0&forumID=991
    لینک اعلام نتایج تبیان: http://www.tebyan.net/User_Club/Miscellaneous/TebyanNews/DomesticNews/Fairs_Conferences/2010/11/10/143442.html
    لینک اینجا بخوانید: http://www.tebyan.net/user_club/miscellaneous/tebyannews/2010/8/31/135647.html
    با تشکر از آقای میثمی مدیر محترم وبلاگ نیوز
    برای مطالعه این بحث در انجمن های تبیان نیز به آدرس زیر رجوع کنید:
    http://www.tebyan.net/index.aspx?PID=17257&PageSize=10&FORUMID=991&THREADID=246817&PageIndex=1

  • سلام . خسته نباشید …

    واقعا خسته شدم از اعتراض اعتراض اعتراض .

    چرا یک حرفی میزنید که خودتان هم میدانید واقعیت ندارد ؟!!

    بنده در جایی اعلام کردم اگر دوستی وبلاگی بهتر از وبلاگ بنده داشت اعلام کند من دیگر اعتراض نمیکنم .

    حتی افرادی که رتبه بالا در مسابقه داشتند و در آن انجمن فعالیت میکردند قبول دارند که وبلاگ بنده شایسته ترین وبلاگ برای کسب مقام اول است .

    رعایت بیشترین موارد آیین مسابقه در وبلاگ اینجانب غیر قابل انکار است . حتی قالب وبلاگ .

    http://meysam3000.persiangig.com/8_sal_defae.jpg

    http://8_sal_defae.tebyan.net

    هدر دوم وبلاگ، برای اولین بار در تبلاگ است . آن هم با قابلیت بستن هدر .

    فقط لازم است یک نگاه سطحی به سمت راست وبلاگ بنده کنید تا تفاوت بی نظیر وبلاگ را کامل مشاهده کنید .

    برای خودم متاسف هستم که این همه وقت صرف کردم تا تبیان بی تفاوت از آن رد شود ولی یک مقدار کوچک وقت برای یاد گیری خط بریل صرف نکردم .
    داوران باید کور باشند که این همه فرق وبلاگ بنده را با دیگر وبلاگها نبینند .

    این در قوانین مسابقه جا مانده بود :

    ارسال مطلب با خط بریل 53 امتیاز

    ما اعتراض کردیم کسی هست جواب ما را هم بدهد ؟؟؟

    موفق و سربلند باشید …

    • تازه کار

      سلام آقای میثمی. در مورد جوابیه «تبیان» به انتقادات وارده به جشنواره «۸سال دفاع مقدس، ۳۰سال پایداری» باید بگم:
      وبلاگنویسی که به این موضوع اعتراض کرده است یکی از عجایب هشت گانه جهان می باشد. اسم این آقا رسول گل محمدی می باشد و بیش از بیست وبلاگ دارد و فقط واسه جوایز وبلاگنویسی وبلاگ درست میکند. و سپس وبلاگ خود را ول میکند. برای مثال وبلاگ تاج بندگی به نشانی http://taje-bandegi.blogfa.com/ با 5پست و یک قالب اول مسابقات حریم پاکی ها شد و وبلاگهایی که چند ساله مینویسند از حجاب، زیر پای وبلاگ این آقا که به نام دیگری تو این مسابقات شرکت کرده بودند مورد تمسخر قرار گرفتند و گم شدند. شما می توانید وارد وبلاگشون شوید.و ببینید وبلاگ از تاریخ اعلام نتایج مسابقه دیگه بروز نشده. ایشان خود را بی رقیب می پندارند و سنی هم ندارند. اگر خودش این نظر را می خواند می خواهم بهش بگویم: طاقت باختو داشته باش،یاد بگیر دست بالای دست زیاده. یا حق

      • آقای تازه کار ، من که وبلاگ می نویسم ، اعتراض می کنم ، حداقل وجودشو دارم خودمو معرفی می کنم .
        اما من افتخار می کنم که 16 وبلاگ در زمینه های مختلف از جمله دانلود ، جانوران ، دفاع مقدس و مذهبی دارم که رو بعضی هاشون خیلی کار کردم . نمونش وبلاگ بسیجی مخلص منه که دو ساله روش کار کردم ( http://mbasiji.mihanblog.com ) قالبش کلی امکانات داره ، بیش تر مطالبش را خودم از کتاب هایی که هیچ جا پیدا نمی کنی تایپ کردم و خیلی هاشون هم توسط سایت ها و وبلاگ های مشابه کپی برداری شده ، رو وبلاگ انیس النفوسم خیلی کار کردم ( http://anisonnofous.blogfa.com ) ، وبلاگ امیرالمومنین ( http://alimola.mihanblog.com ) همین چند روز پیش در پنجمین جشنواره دو سالانه نهج البلاغه ازش تقدیر شد و … . افتخار می کنم که 16 مقام کشوری تو وبلاگ نویسی دارم . 3 تا سایت با سه تا موضوع مختلف دارم ، کار طراحی یک سایت مذهبی را خودم انجام دادم و خیلی کارای دیگه که کردم . وبلاگ نویسی مذهبی هم هنر می خواد .
        اما وبلاگ تاج بندگی که شما به خاطرش دارید می سوزید ، اگه یه نگاهی به برندش می کردید می دیدید اصلاً برای من نیست !!!!!! شما تفاوت راضیه را با رسول متوجه نمی شی ؟؟؟
        عزیز من می دونی مشکل شما چیه ؟؟؟ شما یه تهمتی به من زدی که واسه مسابقه وبلاگ نویسی می کنم و خدا خودش جوابشو بهت میده ولی خودت یه جوری خودتو نشون دادی که معلومه دستت تو کاره و به باخت عادت کردی ، احتمالاً این اولین باری بوده که مقام آوردی و داری دفاع می کنی ، یا در مورد همین وبلاگ تاج بندگی چقدر داری می سوزی که مقام نیاوردی !!!!
        اما در مورد سنم من متولد 1370 هستم ، حالا نمی دونم شما بابا بزرگی یا نه ، ولی تو خیلی از جشنواره های کشوری دیدم که کوچیکتر از منش هم مقام آورده .
        در ضمن اگه اعتراض و جوابیه های من را می خوندی متوجه می شدی مسئولین تبیان فکر کردند شرکت کنندگان چقدر احمقند که اومدند می گند چون تو فکس عدد 2 با 3 جا به جا شده بود ، یه وبلاگ دیگه برنده شده و … .
        در ضمن شما اگه برندگان جشنواره وبلاگ نویسی را می دیدید ، مصاحبه های همین وبلاگ نیوز را می خوندید ، متوجه می شدید که بیش تر برندگان جشنواره ها یکسان هستند و خیلی ها هستند که مقاماشون چند برابر منه ولی خوب شما هم خودتو نشون دادی دیگه .

  • حسین

    سلام
    آقا این لیست 400 تانیست و 421 هست و توش پر از وبلاگ هایی که یک دونه پست هم ندارن، بعضی هاش هم اصلا ربطی ندارن. اینا اصلا یه فیلتر هم نکردن 10 تا پست به بالا ها رو بدن. ملوم نیست روچه هسابی این هدود 400 تا رو دادن.

    درضمن ما از بین این لیست واقعا خوباشو انتخاب کردیم. اگر وبلاگ شما بهتر بوده و انتخاب نشده حتما توی لیست تبیان نبوده. درضمن این حدود 400 تا وبلاگ اکثرا یا پستا شون به 10 تا نمی رسید یا نظر توشون ارسال نشده بود یا گرافیک مرتبطی نداشتن و… . کلا 10-20 تا درست و حسابی از توشون در نمیومد.

    البته اگر واقعا تبیان وبلاگ های خوب رو داده باشه که واقعا برندها همینا هستن.

    برخی از معیار های داوری :
    1. داشتن حد اقل 10 پست
    2. مرتبط بودن محتویات
    3. داشتن نظر برای پست ها ( فعالیت وبلاگ )
    4. گرافیک مناسب و مرتبط
    5. وجود دسته بندی برای مطالب
    6. وجود تصاویر در متون ارسالی پست ها
    7. و…
    که تعدادی از آنها جزو اصول طراحی واسط کاربر می باشند.!

    حسین غیاثی راد ( کارشناس و مسئول سایت کاپا )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول