باید وزارت ارشاد پا پیش بگذارد؛از توان من و شما خارج است

در پی دو حمله مشابه ترافیکی به سرویس دهنده‌های وبلاگ «پارسی بلاگ» و «بلاگفا»، مدیر پایگاه وبلاگ‌نویسان ارزشی نیز از حملات مشابه در سه‌شنبه هفته گذشته به این سایت خبر داد.

علی کریمی، مدیر پایگاه وبلاگ‌نویسان ارزشی در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» ضمن مهم دانستن این موضوع درباره اتفاق پیش آمده برای این پایگاه گفت: جریان از این قرار بود که از بامداد روز سه شنبه تا ساعت 3:30 صبح و هم چنین 15:30 تا 18 هکرهایی با آی پی انگلیس به سایت حمله کردند و ترافیک سایت را در این ساعات تا 8 مگابایت در ثانیه بالا بردند که باعث شد در ابتدای روز سه شنبه پهنای باند سایت ما پر بشود. مدیر سرور پهنای باند را تا 200هزار افزایش داد که به دلیل شدت حملات آن نیز پر شد و نهایتا مجبور شدیم پهنای باند را تا 100هزار واحد دیگر افزایش دهیم ولی در روز سه شنبه سایت دان شد و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هم مشکلاتی داشتیم. البته دیروز هم هکرهایی با آی پی آمریکا حمله کرده بودند که موفق نشدند سایت را دیداس کنند.

کریمی این مشکل را گریبانگیر تمامی مدیران سایت‌های ایرانی دانست و ادامه داد: به نظر می رسد باید یک سرور مستقل داخلی داشته باشیم که این موضوع از توان من و شما خارج است و باید وزارت ارشاد به‌عنوان متولی کار پا پیش بگذارد و یک سرور قوی حداقل برای سایت‌هایی که در چارچوب نظام فعالیت می کنند راه بیاندازد.

مدیر «پاونا» مذاکرات گذشته در این موضوع را با مسئولین بی‌فایده عنوان کرد و گفت: من با هریک از مسئولین که صحبت کرده ام و این موضوع را به آن‌ها گفته‌ام و در نامه نگاری‌ها هم نوشته‌ام. ولی مثل این‌که آقایان به اهمیت موضوع پی نبرده اند. حداقل امکان سرور مستقل این هست که در چنین مواقعی سرور را ری‌ست می‌کنیم تا پهنای باند پر نشود. نه این‌که پهنای باند را افزایش بدهیم که هزینه اضافی را متحمل شده باشیم.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول