آموزش زنان مسلمان در شبکه‌های اجتماعی توسط آمریکا

هیلاری کلینتون تأکید کرد که وزارت خارجه آمریکا در طرحی موسوم به ‘TechWomen ‘ زنان کارآفرین کشورهای مسلمان را به صورت حرفه‌ای برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی آموزش می‌دهد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» وبه نقل از فارس، مؤسسه بین‌المللی اتحاد برای تعامل فرهنگی و آموزشی در گزارشی به قلم “مارک اورمان ” نوشت: کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی با حضور زنان مالزیایی اظهارداشت که “ما به دنبال فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط میان زنان آمریکایی و مالزیایی هستیم، به عقیده من، در آینده چنین روابط انسانی در داخل جوامع و حتی فراسوی مرزهای ملی اهمیت بیشتری خواهند یافت. “

نویسنده گزارش به نقل از کلینتون همچنین از اجرای طرح وزارت امور خارجه آمریکا موسوم به “TechWomen ” خبر داد.

وی همچنین افزود: “در وزارت امور خارجه طرحی موسوم به TechWomen را آغاز کردیم که براساس اهداف آن از کارآفرینان کشورهای با اکثریت مسلمان دعوت به‌عمل خواهد آمد تا در مراکز فنآوری همچون “سیلیکون ولی ” (Silicon Valley) و تحت نظر مدیران زن، دوره‌های مربی‌گری حرفه‌ای را بگذرانند، با پیشرفت‌های اخیر حوزه فنآوری آشنا شوند، به عنوان بخشی از شبکه‌های ارتباطی فعالیت نمایند و مسیرهایی را کشف نمایند که می‌تواند به درک و مهارت آنها بیافزاید تا بدین‌ترتیب با موفقیت بیشتری به کشور خود بازگردند. “

“اورمان ” به نقل از اداره امور فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: برنامه TechWomen طرحی 5 هفته‌ای و در چارچوب مربیگری حرفه‌ای مبتنی بر پروژه است که با مدیریت شرکت‌های فنآوری و با حضور زنان فعال منطقه خارومیانه و شمال آفریقا در این حوزه برگزار می‌شود.

وی همچنین در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست کارآفرینی ریاست‌جمهوری در آوریل 2010 از آغاز طرح TechWomen خبر داد، در حمایت از موضوعات کلیدی مورد اشاره رئیس‌جمهور اوباما در سخنرانی ماه ژوئن سال 2009 در قاهره، این طرح از توسعه فن‌آوری و توانمندسازی زنان پشتیبانی می‌کند.

این گزارش می‌‌افزاید: برخی از شرکت‌های فن‌آوری پیشرو در آمریکا متعهد شدند که در این طرح شرکت کنند، از جمله شرکت گوگل‌، ‌فیس‌بوک، “سیسکو “(Cisco)، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، یاهو، شرکت هیولت- پاکارد، “کاتاپولت دیزاین ” (Catapult Design) و بیسیک (کنسرسیوم نوآوری و علوم “بی اریا ” (Bay Area)) و کنسرسیومی متشکل از بیش از 20 موسسه همچون لابراتورهای ملی “لارنس لیورمور ” (Lawrence Livermore National Laboratory)، “اس آر آی اینترناشنال ” (SRI International)، “اجیلنت تکنولوژی ” (Agilent Technologies)، “سیمانتک ” (Symantec) و “لابراتورهای ملی سندیا ” (Sandia National Laboratories).

نویسنده در ادامه با طرح این سوال که “چه کسانی واجد شرایط ثبت‌نام در این طرح هستند ” می‌نویسد: زنان 25-42 ساله کشورهای الجزایر، مصر، اردن، لبنان، مراکش، نوار باختری و غزه که از مدیران کم‌تجربه در زمینه‌های فنی باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

اورمان در بخش پایانی گزارش خود می‌نویسد: در انتهای دوره، شرکت‌کنندگان با مربیان خود به شهر واشنگتن سفر کرده و از سازمان‌ها و شرکت‌های این شهر دیدن خواهندکرد، از دیگر برنامه‌های این سفر، دیدار و گفت‌وگو با مقامات وزارت امور خارجه آمریکا است.

وی افزوده است: ضمناً برای آموزش‌های بعدی، مربیگری و تدریس دوره‌های شبکه به فارغ‌التحصیلان این دوره و سایر زنان فعال این حوزه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کارشناسان برجسته فناوری در آمریکا نیز به این منطقه اعزام می‌شوند، این آموزش شامل برگزاری جلسات ویژه برای دختران (11-15 ساله) است که می‌تواند آنها را با فرصت‌های شغلی حوزه فن‌آوری آشنا نماید.

طرح TechWomen توسط موسسه آموزش بین‌المللی و با همکاری موسسه “آنیتا بورگ ” (Anita Borg) برای زنان و فناوری اجرا می‌شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول