۲۵ اقدام موثر و ساده برای ایجاد اعتماد بازدیدکننده وبلاگ‌تان

کاملا ضروری است که وبلاگ شما محیطی امن و قابل اعتماد برای بازدیدکنندگان باشد و تلاش شما هم در این زمینه متمرکز شده است . آیا تا کنون فکر کرده اید نحوه ایجاد اعتماد برای وبلاگتان چگونه و چطور ممکن است ؟

همانطور که می دانید شما یک شانس برای پاسخ به سوال بالا دارید و آن ایجاد اعتماد برای بازدیدکنندگان سایتتان است اما با یک عمل و یک حرف نمی توان این حس را در مخاطب به وجود آورد . حس اعتماد باید توسط بسیاری از اقدامات کوچک در سراسر وبلاگ شما به وجود آید که در مجموع بتواند ثبات ، صداقت ، مشروعیت برای وبلاگ و خدمات ارائه شده ی شما را به ارمغان بیاورد.

البته خبر خوب یا خبر بد قضیه این است که تنها تعداد بسیار کمی از صاحبان وبلاگ ها در ایجاد اعتماد ذهنی برای بازدیدکنندگان خود تمرکز کرده اند . اگر شما این فضا را به خوبی فراهم کنید ، یک مزیت بسیار ارزشمند را نسبت به رقبای خود ایجاد کرده اید.

در اینجا ۲۵ اقدام موثر و ساده را به شما معرفی می کنم .

۱- برداشت اول و گام اول برای شما طراحی وبلاگتان است . مطمئن باشید که فضایی حرفه ای و مرتبط به موضوع مطرح شده در فضای وبلاگتان باشد .

۲- از شلوغ کاری در تولید محتوا و قسمتهای اضافی پرهیز کنید ، بازدیدکننده نباید در جستجو دچار سردگمی شود . باید از خود بپرسید که مخاطب دقیقا از وبلاگ شما چه می خواهد ؟

۳- پیروی از حکومت قلبی در ایجاد محتوای آنلاین .

قلب مخفف صادقانه ، منحصر به فرد ، دقیق ، مرتبط و به موقع بودن است .

(Reminder: HEART stands for Honest, Exclusive, Accurate, Relevant and Timely)

4- زبان و نوع بیانتان در نوشتن مناسب باشد ، این کار خودش همدلی ایجاد می کند .

۵- به طور مرتب اطلاعات و مطالب جدید و مرتبط را در سایتتان بارگذاری کنید این نشان می دهد که سایت شما زنده و پویاست .

۶- تمام لینک های بارگذاری شده خود را چک کنید ، لینکهایی که باز نمی شنود مخاطبان را نسبت به لینکهای دیگر سایتتان به شک و تردید می اندازد ، پس تا می توانید صفحات خطای سایت را از بین ببرید .

۷- قواعد دستوری در مطالب و نوشته هایتان را رعایت کنید . بی دقتی در این امر باعث خوانده نشدن مطالب دیگرتان خواهد شد .

۸- انتشار نظرات واقعی و تایید شخص ثالث . سعی کنید همیشه از نام واقعی تان استفاده کنید و لینک های مطالب استفاده شده از سایت های دیگر را در پست هایتان منتشر کنید .

۹- اطلاعات مرتبط به مطالعات مشتریان سایتتان کمک بزرگی به شما در ارائه محصول یا مطالب مفید دیگر خواهد کرد .

۱۰- از بین بردن لینک ها و اهانت و نفرین دیگران در مطالبتان کار حرفه ای نیست ، بهتر است برای ارائه خدمات بهتر مقایسه های رقابتی با محصولات رقبا داشته باشد .

۱۱- برای انسانها بنویسید نه موتورهای جستجو…

۱۲- سعی کنید صفحه ” درباره من ” کامل و جامعی داشته باشید این کار رابطه احساسی مناسبی با مخاطبین شما ایجاد می کند و ذهنیت خواننده را نسبت به فرد پشت سایت واقعی تر می کند .

۱۳-انتشار عکس خودتتان در سایت ، کلید واقعی ارتباطی ذهنی مخاطب با فرد نویسنده پشت پرده است .

۱۴-هر چیزی که باعث ایجاد سوء ظن در مورد شما و هویت ناشران باشد را دور بریزید .

۱۵- در صفحه ارتباط ما فرم فرستادن ایمیل ، فکس و آدرس شرکت یا محلی که خدمات ارائه می دهد وجود داشته باشد .

۱۶- ارائه شماره تماس برای افرادی که در صورت نیاز بتوانند با شما تماس بگیرند.

۱۷-در صورت امکان آدرس ایمیل خود را که مربوط به دامنه وب سایت خودتتان است را ارائه دهید ، نه آدرس های ایمیل های تحت وب رایگان مانند هات میل یا جی میل و …

۱۸-در مورد آگهی هایی که قرار است در سایت خود منتشر کنید وسواس بیشتری به خرج دهید سعی کنید آگهی ها مرتبط با موضوع و مرتبط با سایتتان باشد .

۱۹- نوشتن و انتشار سیاست های حفظ حریم خصوصی شما در سایت بسیار تاثیر گذار است . به نظرم نوشتن آنچه که می خواهید در این سایت انجام دهید ذهن مخاطب را نسبت به خواندن مطالب شما بیشتر آگاه می کند .

۲۰- مطمئن شوید که امنیت و حریم شخصی شما در ابتدا و انتهای صفحات شما رعایت شده باشد . سعی کنید لینک های سفارشتان را در تمام صفحات برجسته تر نمایش دهید .

۲۱-واضح و مبرهن است که برای محصولات و کارهای انجام شده تضمین بگذارید و در صورت امکان با توجه به عدم رضایت مشتری برگشت هزینه را هم در نظر بگیرید .

۲۲- به دو دلیل از گوگل برای جستجو در سایتتان استفاده کنید . اول اینکه این جستجو گر به بازدیدکنندگان کمک خواهد کرد امکان جستجوی بهتری در سایت شما داشته باشند و دوم نام گوگل در سایت شما باعث اعتماد بیشتر خواهد شد .

۲۳- سعی کنید اگر از فروم ها در سایتتان بهره می گیرید حتما پاسخ سریع به سوالات بدهید . روی گشاده برای کمک به دیگران مطمئنا ارزشمند و بی پاداش نخواهد ماند .

۲۴-به مردم اجازه دهید تا تعامل و مشارکت در مقالات و نظرات داشته باشند .

۲۵-از حذف نظراتی که انتقاد به سایت شما و یا مطالب شما دارند بپرهیزید ، سعی کنید پاسخ مناسبی برای انتقاد مطرح شده داشته باشید .
انتهای پیام/.

علی اسماعیل زاده، وبلاگ بهترین ارتباط

One comment

  • ممنون.مطلب جالب و كاربردي بود.
    مخصوصا اين جمله:”برای انسانها بنویسید نه موتورهای جستجو”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول