گوگل با شبکه اجتماعی «گوگل+1» می‌آید

طی چند سال اخیر، خبرها و پیش بینی های زیادی درباره شبکه اجتماعی گوگل منتشر شده است. این بار نام Google +1 یا گوگل پلاس وان به عنوان یکی از پروژه های آینده “گوگل” شنیده می شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» وبلاگ “ویز ویز” نوشت: ظاهرا اهمیت Google+1 به قدری است که «سرگی برین»، یکی از ۲ صاحب گوگل به صورت جدی روی این پروژه کار می کند و نقش مهمی در توسعه آن دارد.

نام Plus One هم از روی یک سری قابلیت های پروژه انتخاب شده است. البته منابعی هم گفته اند که نام این پروژه @Google یا At Google خواهد بود.

بر اساس خبری از Techcrunch، عملکرد گوگل پلاس وان شباهت‌هایی با دکمه لایک در فیس بوک و Retweet در توییتر دارد و اگر این فرضیات درست باشد باید دید چه بلایی سر دکمه Buzz در گوگل باز می آید!

متاسفانه هیچ کس از گوگل اطلاعات زیادی راجع به این پروژه نداده است. منابعی به Techcrunch گفته اند که Google+1 یک تولبار است که در تمام سرویس های گوگل ظاهر می شود و حتی به صورت یک افزونه در کروم قرار می گیرد.

البته احتمال این نکته به نظر کم می آید زیرا کاربران به اندازه کافی تولبار های متعدد را تجربه کرده اند.

علی رغم موفقیت گوگل در سرویس هایی مثل Gmail، گوگل ریدر، Calender، گوگل داک، گوگل کروم و امثال آن، این شرکت بزرگ در زمینه شبکه‌های اجتماعی، 2 پروژه تقریبا ناموفق با نام‌های «گوگل باز» و «گوگل ویو» داشته است.

البته چند وقت پیش شایعاتی مبنی بر سرویس Google Me هم شنیده می شد که با روی کار آمدن نام Google+1، پیش بینی ها و شایعات حول محور این پروژه می‌‌چرخد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول