امروز کسی که وبلاگ ندارد نمی‌تواند حرفی بزند

مراسم پایانی دومین دوره انتخاب بهترین وبلاگ های بانکی، عصر دیروز در سالن اجتماعات هتل فردوسی تهران با حضور تنی چند از مسئولین بانک ملی از جمله حسین زاده عضو هیات مدیره بانک ملی، دشتی رئیس روابط عمومی بانک ملی و اساتیدی چون دکتر نمکدوست، دکتر حسین زاده، دکتر ضیائی پرور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز»، در ابتدای جلسه دشتی رئیس روابط عمومی بانک ملی ایران با عرض خیر مقدم و ارائه گزارشی از دومین جشنواره در مقایسه با اولین دوره‌، گفت: اولین دوره سال ۸۷ به منظور شناسایی وبلاگنویسان در حوزه بانکی برپا شد که استقبال خیلی کم بود اما امسال دومین جشنواره با حمایت های آقای حسین زاده که ایده اصلی کار و حمایت های ایشان از ابتدای کار بوده شکل گرفت و از دیگر بانک ها همانند کشاورزی، اقتصاد نوین و…  شرکت کننده داشتیم. در حال حاضر هیأت علمی قوی و کارآمدی آمده اند و در نظرداریم با تاییدات آقای حسین زاده دبیرخانه دائمی جشنواره بانک ملی را شروع کنیم و شاهد برپایی جشنواره در سال های بعد نیز باشیم.

دشتی در مورد استقبال شرکت کنندگان و نیز روند مسابقه گفت: ما در این دوره رشد صد درصدی شرکت کنندگان را داشتیم و ۲۶۰نفر شرکت کرده بودند. نکته جالب آن حضور چشمگیر شرکت کنندگان از بانک های مختلف بود. مسابقه در چهار حوزه برگزار شد:‌ کارکنان با موضوع آزاد، حوزه عمومی غیر بانکی (وبلاگ نویسان غیر بانکی با موضوع بانک)‌، وبلاگ های رسمی- سازمانی و محبوبترین وبلاگ ها به انتخاب کاربران که در روال مسابقه بنا به صلاحدید هیات علمی بخش سوم حذف شد.

باید به وبلاگ‌نویسی مشروعیت ببخشیم
دکتر سلطانی فر استاد ارتباطات نیز در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که به طور تقریبی یک هزار وبلاگ بانکی وجود دارد درحالی که تنها ۲۶۰ وبلاگ در مسابقه شرکت کرده اند و امید است در دوره های بعدی (همچون این دوره نسبت به دوره ی قبل)‌ تعداد شرکت کنندگان افزایش تصاعدی پیدا کند.

سلطانی فر که یکی از اعضای هیات داوران است، بخشی از اهداف این جشنواره را بدین صورت بیان کرد: حوزه وبلاگ نویسی حوزه تخصصی است و اولین قدم دسته بندی حوزه ها و قرار گرفتن در جای خود است که با این جشنواره این امر محقق شد. هدف دیگر جشنواره آشنایی وبلاگ نویس ها با هم است تا سعی در گسترش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف کنیم و رشد محتوایی هم داشته باشیم. علاوه بر این تلاش ما بر مشروعیت بخشیدن به حوزه‌ وبلاگ نویسی است. چراکه سال های گذشته نگاه منفی ای به این قضیه داشتند ولی این قبیل جشنواره ها به این نوآوری ها مشروعیت می بخشد. در حال حاضر ما در حوزه وبلاگ نویسی به قدری جلو آمده ایم که هر کس وبلاگ ندارد مورد استنتاق قرار می گیرد.

هر کس وبلاگ نداشته باشد مورد استنتاق قرار می‌گیرد
همچنین حسین زاده در رابطه با کارکرد وبلاگ نویسی گفت:‌ کسی که وبلاگ ندارد نمی‌تواند کاری بکند و حرفی بزند. پس خروجی کار خراب میشود. اما این وبلاگ ها می توانند سوپاپ اطمینان برای بیان انتقاد باشند. کم کم باید وارد دیگر حوزه های شبکه های اجتماعی شد تا هر نوآوری در ابتدا مذموم نباشد و بعد بالاجبار وارد آن حوزه ها شویم.

حسین زاده در این باره ادامه داد: برون سپاری هدف دیگر این گونه جشنواره هاست. در حال حاضر بعضی از وظایف دولتی در هر کشوری درحال برون سپاری شدن است. حدود ۸۰درصد مشاغل ارتباطاتی امکان برون سپاری وجود دارد و این اتفاق یک صرف وقت و هزینه صرفه جویی دارد. از جمله می توانیم به کارهای دیگر بپردازیم.‌ حجم دستگاه های دولتی را کاهش می دهیم تا در بخش خصوصی به فعالیت بپردازیم و به خلاقیت دست می یابیم.

دولت از وبلاگ نویسان حمایت کند
در بخش پنل پرسش و پاسخ که در اواسط برنامه برگزارشد، دکتر ضیائی پرور استاد ارتباطات، دکتر سلطانی فراستاد ارتباطات، دکتر نمک دوست مدرس دانشگاه و رئیس مرکز آموزش و تحقیقات روزنامه همشهری، مهندس اروج زاده مدیرعامل خبرگزاری ایتنا و عضو هیات مدیریه بلاگ اسکای و مهندس بوترابی مدیر مسئول پرشین بلاگ حضور داشتند.

در ابتدا ضیائی پرور با تشریح کلی فضای وبلاگنویسی و پیشرو بودن در برخی از مسائل از دولت مانند دفاع از نام خلیج فارس، خواستار دخالت و حمایت دولت از وبلاگ نویسان شد. این در حالی بود که دکتر نمک دوست و مهندس بوترابی با این امر مخالفت کردند.

مهندس بوترابی در این باره گفت: باید توجه و ‌تاکید روی وبلاگ نویس و یادداشت های او باشد نه وبلاگ!‌ زیرا هویت وبلاگ از نویسنده اش است. یادداشت ها واحد اصلی موضوعی وبلاگ هستند. بدین صورت از نظر دستاورد موضوعی بهتر خواهد بود و فعالیت های تعاملی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

بوترابی برپایی چنین جشنواره هایی را خوب ارزیابی کرد و پیشنهاد کرد با توجه به اینکه بانک ملی بزرگترین بانک کشورهای اسلامی است، بحث وبلاگ نویسی خارج از ایران نیز برگزار شود.

در انتهای برنامه با قرائت بیانیه جشنواره که شامل اهداف، نحوه‌ داوری و برخی دستاوردهای این جشنواره بود، برگزیدگان اعلام شدند.

برندگان در دو حوزه وبلاگهای کارکنان بانکها و وبلاگ های عمومی با پست بانکی اعلام شدند که در بخش اول سه نفر برگزیده و یازده نفر شایسته تقدیر دانسته شدند و در بخش دوم سه نفر برگزیده و ده نفر شایسته تقدیر دانسته شدند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول