جشنواره وبلاگ‌های بانکی و چشم اندازی نو در وبلاگستان فارسی

روز یکشنبه افتخار این را داشتم که در دومین جشنواره وبلاگ‌های بانکی که توسط بانک ملی ایران برگزار شده بود، شرکت کنم. باید اذعان کنم این‌که یک نهاد دولتی که اهداف و آرمان‌هایش شاید رابطه‌ مستقیمی هم با پدیده وبلاگ‌نویسی ندارد، با وجود نگاه‌های شکاک برخی از نهادهای حاکم، با شجاعت دست به برگزاری همایش وبلاگ‌های تخصصی زمینه‌ کاری خود می‌زند، برایم بسیار جالب بود و به نظرم جای بسی تقدیر و تحسین دارد.

و در این بین گویا پای یک مدیر آگاه در میان بوده که در اینجا لازم می‌دانم تا مراتب تقدیر و تحسین خویش را از آقای حسین‌زاده، از اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران، و همکاران‌شان که در شکل‌گیری این جشنواره نقش بانی و حامی را داشتند، اعلام نمایم.

گرچه در ابتدای امر با تصور شرکت در یک جشنواره حاشیه‌ای که توسط یک نهاد مالی دولتی برگزار می‌شود، به این همایش رفتم. اما باید اعتراف کنم که این جلسه یکی از بهترین و البته علمی‌ترین همایش‌های وبلاگی بود که تاکنون در آن‌ها شرکت داشته‌ام. که این بار علمی را مرهون هیأت علمی آگاهی بود که به همایش دعوت شده بودند.

برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی از سوی سازمان‌ها و نهادها، می‌تواند نوید دهنده مشروعیت یافتن وبلاگ‌ها، درون نهادهای حاکم در ایران باشد. و از سوی دیگر این امید را القا می‌کند که بالاخره سنگ بنای وبلاگ‌های سازمانی در ایران نیز گذاشته می‌شود، و بدین ترتیب ممکن است در آینده‌ای نزدیک فاز جدیدی از حرفه‌ای شدن وبلاگ‌های فارسی را شاهد باشیم.

که در پی آن انحصار تعدد حرفه‌ای بودن، که این روزها به نظر می‌رسد بیشتر در حیطه وبلاگ‌های آی‌تی و روزانه‌نویسی قرار دارد، شکسته می‌شود و شاهد رشد در حضور وبلاگ‌های حرفه‌ای با موضوعات دیگر هم باشیم.

به هر روی، این اتفاق را باید به فال نیک گرفت و به استقبالش رفت. شاید بد نباشد که حلقه‌های وبلاگ‌های حرفه‌ای، آغوش‌شان را برای پذیرش بلاگرهای این‌چنینی، مثل وبلاگ‌نویسان بانکی، گشاده‌تر کنند و برای پیشرفت ایشان و آشنایی‌شان با سایر ابزارها و شبکه‌های اجتماعی همت نمایند.

برقراری ارتباط با دبیرخانه دائمی جشنواره وبلاگ‌های بانکی جهت اعلام آمادگی برای برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی و آموزشی می‌تواند سرآغاز تلاش وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای برای یاری کردن به باروری نطفه وبلاگ‌های سازمانی در ایران باشد. حتی اضافه کردن پنل «بهترین وبلاگ‌های بانکی» در جشنواره‌های وب ایران، می‌تواند به جوش خوردن هرچه بیشتر این بخش از وبلاگ‌ها به بلاگستان فارسی کمک شایان توجهی کند.

اصلاً دور از انتظار نیست که نشان دادن حسن نیت بلاگستان فارسی در پذیرش وبلاگ‌های سازمانی، موجب شود تا پای تبلیغ خدمات و محصولات سازمان‌ها و نهادهای بزرگ کشور به وبلاگستان باز شود و بدین‌ترتیب دغدغه کسب درآمد از وبلاگ‌ها، که به نظر می‌رسد تا حدودی مانع از حرفه‌ای‌تر شدن بلاگستان فارسی شده است، کمرنگ‌تر گردد.
انتهای پیام/.

صادق جم، بلاگ نوشت

*توضیح: این یادداشت، نظر شخصی نویسنده آن است. در صورتی که نظری غیر از این دارید و یا می‌خواهید درباره این موضوع اظهار نظر کنید، حرف‌های‌تان را از این‌جا ارسال کنید.

  • چند مطلب تحلیلی راجع به یارانه ها تا به حال کار کرده اید؟

    • پاسخ وبلاگ نیوز
      وبلاگ نیوز یک پایگاه خبری تخصصی حوزه وبلاگستان است و تاکنون مطلب تحلیلی در زمینه هدفمندی یارانه ها منتشر نکرده است.

      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول