میزان استفاده از فیس‌بوک با مطالعه رابطه عکس دارد

نتایج بررسی‌های جدید دانشگاه ایالتی اوهایو روی 219 دانشجوی این مرکز نشان داد، میزان استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک و مطالعه رابطه عکس دارد و هرچه بیشتر از فیس‌بوک استفاده کنید، کمتر سراغ مطالعه می‌روید و نمره کمتری را دریافت می‌کنید.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، نویسنده گزارش مربوط به این تحقیقات اعلام کرد که بررسی آن‌ها احتمال رابطه میان استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک و کاهش میزان مطالعه را بررسی کرده است. اما به طور کلی آنچه که در این زمینه تایید شده، آن است که فیس‌بوک در کندذهن‌ شدن افراد تاثیر دارد.

اگر شما از فیس‌بوک استفاده کنید و در پی به‌روز کردن صفحات خود و ارتباط با دوستان باشید، به سمت کندذهن‌شدن پیش می‌روید. برای آنکه شما بتوانید با دوستان خود در این شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کنید و از اینکه دیگر افراد مطالب شما را مطالعه کنند اطمینان حاصل کنید، مطالب بی‌ارزشی را در این فضا می‌نویسید و مطالب بی‌ارزش نوشته شده توسط دیگران را نیز مطالعه می‌کنید.

طبق آمارهای منتشر شده، 65 درصد دانشجویان دانشگاه اوهایو روزانه یک بار به فیس‌بوک سر می‌زنند که در این میان برخی از افراد بیش از یک بار سراغ این سایت اینترنتی می‌روند. این افراد دست‌کم روزانه یک ساعت را در این سایت به سر می‌برند. همچنین، 79 درصد مشترکان سایت فیس‌بوک بر این باور بوده‌اند که استفاده از این سایت هیچ تاثیری در روند کاری آن‌ها نداشته است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول