تدوین 30راهکار برای اجرایی شدن «نظارت همگانی» در فضای مجازی

مدير روابط عمومی ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر از ارائه 30 راهكار برای اجرايی‌شدن طرح «نظارت همگانی در فضای مجازی» توسط اين ستاد خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» علی‌اصغر حسنی، مدير روابط عمومی ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر در گفت‌وگو با ايكنا، با اشاره به نام‌گذاری روز پنجم محرم به «رسانه ملی، مطبوعات، فضای مجازی، تذكر لسانی» اظهار كرد: اين نام‌گذاری با توجه به طرحی بود كه امسال از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منكر برای احيای اين فريضه الهی در فضای مجازی ارائه شد.

وی تصريح كرد: ستاد امر به معروف و نهی از منكر با توجه به ظرفيت سايت‌ها و وبلاگ‌های موجود در كشور و نوع روابط حاكم بر فضای مجازی، بر آن شد كه طرحی را تدوين كند كه طی آن كاربران اينترنت بتوانند فريضه الهی «امر به معروف و نهی از منكر» را انجام دهند و به آنان نحوه انجام اين فريضه الهی در فضای مجازی آموزش داده شود.

حسنی در اين رابطه افزود: با توجه به امكاناتی كه در سايت‌ها و وبلاگ‌ها نظير «نظرخواهی»، «ارتباط با ما» و «نظرسنجی‌ها» مطرح است، ظرفيت بسيار بالايی در فضای مجازی برای احيای امر به معروف و نهی از منكر وجود دارد.

وی در مورد راهكارهای اجرای اين طرح، تشريح كرد: در اين ستاد، حدود 30 راهكار برای اجرايی‌شدن طرح «نظارت همگانی در فضای مجازی» تهيه و تدوين شده است كه طی آن كاربران اگر در فضای مجازی، مورد مطلوبی را كه مصداق «معروف» باشد، مشاهده كردند، به تشويق آن می‌پردازند و اگر هم با مورد نامطلوبی كه مصداق «منكر» بود، مواجه شدند به رد و نكوهش آن بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به تدوين طرح ملی نظارت همگانی در فضای مجازی بيان كرد: نظارت مردمی با گستردگی ملی و با استفاده از فضای مجازی، امكان نظارت همگانی بر كليه فعاليت‌های عمومی را برای همه افراد با بهره‌گيری از ابزارهای ديجيتال فراهم می‌كند.

مدير روابط عمومی ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر در پاسخ به اين سؤال كه «آيا اين روند در سال‌های آينده ادامه می‌يابد يا خير؟» بيان كرد: بر اساس آنچه ذكر شد و ظرفيت‌های موجود فضای مجازی و نيز عزمی كه اين ستاد در اجرای برنامه دارد، در صدد هستيم كه اين مسئله را با ياری خداوند متعال در سال‌های آينده گسترش دهيم.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول