چگونگی افزایش دنبال کننده‌ها در جامعه مجازی

در اکثر جامعه های مجازی امکانی با عنوان دنبال کردن , اضافه کردن , افزودن دوست , دوست داشتن و … وجود دارد که به افراد دیگر این امکان را می دهد با توجه به امکانات آن جامعه مجازی فعالیت های شما را دنبال کنند برای مثال در توییتر افرادی که شما را دنبال می کنند می توانند آخرین تویت های شما را در صفحه کاربری خود بخوانند.

این امکان یک موهبت بزرگ برای ما است اگر قصد تبلیغ فعالیت تجاری و یا دیگر فعالیت های خود را داریم تا به تعداد زیادی از کاربران اینگونه سیستم ها فعالیت خود را معرفی کنیم.

در این مطلب چند استراتژی کلی را بررسی می کنیم که کمک می کند تعداد افراد بیشتری در اینگونه سیستم ها ما را دنبال کنند.

این مطلب رو می خواستم به صورت انحصاری برای کاربران توییتر بنویسم اما دیدم با کمی تغییر می شود در اکثر جامعه های مجازی از این تکنیک ها سود برد. پس اگر در فیسبوک , دیگ , خوشمزه , فیرندفید , … و یا حتی نمونه های ایرانی این سیستم ها مانند کلوپ , نت ایران , بلاگچه , بیپ فا و … فعالیت می کنید می توانید از این مطلب استفاده کنید. تنها توجه کنید در بعضی از این سیستم ها طریقه انجام یک فعالیت با دیگر سیستم ها متفاوت می باشد اما در نهایت با انجام درست فعالیت های زیر شما می توانید از تعداد بالای افرادی که شما را دنبال می کنند برای اهداف مختلفی استفاده کنید.

مزایای تعداد زیاد دنبال کننده برای شما چیست؟
دلایل زیادی می تواند تشویق کننده شما برای جذب هر چه بیشتر دنبال کنندگان در جامعه مجازی هایی باشد که در آن فعالیت دارید اما به طور خلاصه چند نمونه از آن ها را در زیر لیست می کنیم:

1. گسترش هر چه بیشتر نام شرکت یا موسسه خود
2. افزایش رایگان مقدار فروش محصولات
3. افزایش ترافیک سایت یا وبلاگ خود
4. افزایش محبوبیت کاری در یک منطقه , شهر , کشور و …
5. ترویج نرم افزاری که شما تولید می کنید
6. فعالیت سیاسی , اجتماعی , بهداشتی و … به صورت خیلی موفق تر
7. …

چگونه تعداد دنبال کننده های خود را افزایش دهیم؟
از طریق گوناگونی می توانید تعداد افرادی که شما را در جامعه های مجازی , سیستم های میکروبلاگ , سیستم های اشتراک گذاری و … دنبال می کنند افزایش دهید بعضی از این متدها را در هنگام فعالیت در اینگونه سیستم ها باید رعایت کنید و بعضی دیگر از این متدها بیشتر برای ترویج پروفایل شما در محیط های دیگری است که در آن فعالیت دارید.

توجه داشته باشید در لیست کردن این متد سعی شده است به صورت فراگیر باشد تا شما در هر سیستمی که عضو هستید بتوانید از آن ها استفاده کنید و هر سیستمی معمولاً برای خود نکات جذاب دیگری برای افزایش تعداد دنبال کننده ها دارد.

فعالیت در این سیستم ها را بخشی از زندگی روزانه خود بدانید
یکی از مهم ترین نکاتی که در جذب افراد جدید به عنوان دنبال کننده مطالب شما در جامعه های مجازی می تواند کمک کند این است که شما به صورت روزانه مطالب جدیدی را ارسال کنید و بسته به سیستمی که در آن فعالیت دارید به دیگران پاسخ دهید , به مطالب دیگران امتیاز دهید و … .

البته توجه کنید که اگر پیام های زیادی هم در اینگونه سیستم ها پشت سر هم ارسال کنید نمی توانید در جذب افراد جدید و یا حتی نگهداری از دنبال کننده های قبلی خود قدم مثبتی بردارید چون دیگر کاربران دوست ندارند تمام صفحه ی بروزرسانی دوستان خود ( که در آن لیستی از آخرین فعالیت هایی که کاربران دیگر که آن ها را دنبال می کنند درج می شود ) را بگیرید.

مزایای دنبال کردن خود را بگویید
سعی کنید کاربران اینگونه سیستم ها را از مزیت یا مزایایی که از دنبال کردن مطالب شما در این سیستم ها برای آن ها رخ می دهد آگاه کنید.

برای مثال اگر در زمینه کشاورزی فعالیت می کنید به کاربران خود به هر طریقی اطلاع دهید که آخرین دستاوردهای علم کشاورزی مدرن را می توانند از طریق صفحه شخصی شما در آن جامعه مجازی دنبال کنند البته اگر واقعاً چنین مطالبی را از طریق اینگونه سیستم ها به اشتراک می گذارید.

توجه داشته باشید که کاربران قبل از اینکه شما را به لیست افرادی که مطالب آن ها را دنبال می کنند اضافه کنند می توانند مطالب قبلی شما را مشاهده کنید.

به دنبال کنندگان خود هدیه دهید
دریافت خدمات یا امکانات رایگان برای مردم خیلی لذت بخش و جذاب است پس اگر امکان هدیه دادن هر چیزی به دیگران را دارید مطمئاً باشید با محدود کردن این هدیه فقط برای دنبال کنندگان شما در سرویس های جامعه مجازی تعداد دنبال کنندگان زیادی را پیدا می کنید.

برای مثال شرکت Mcafee برای کسانی که در فیسبوک صفحه Mcafee را Like می کنند به تازگی امکان استفاده رایگان 6 ماه از محصول امنیتی / آنتی ویروس خود را گذاشته است و از همین طریق هزاران نفر به جمع دنبال کنندگان Mcafee در فیسبوک پیوستند. حال یک سوال ! بعد از دانلود این نرم افزار آیا شما دیگر مطالب Mcafee در فیسبوک دنبال نمی کنید؟

به همین طریق این شرکت می تواند از این به بعد تبلیغات رایگان خود را به هزاران نفر دنبال کننده خود نشان دهد. به یاد داشته باشید این تبلیغات از طرف خیلی از مردم ممکن است در سیستم هایی مانند توییتر دوباره ارسال شود به همین خاطر تعداد افرادی که تبلیغات شما را می بینند خیلی بیشتز از این چند هزار نفری هستند که شما را دنبال می کنند.

شخصی سازی صفحات پروفایل ممنوع!
در بسیاری از این سیستم های جامعه مجازی ومیکروبلاگ ها امکان شخصی سازی مطالبی که در آن ارسال می کنید وجود دارد. برای مثال می توانید تنظیم کنید که تنها افرادی که در لیست دوستان شما اضافه شده اند بتوانند مطالب شما را بخوانند اما اگر می خواهید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید پیشنهاد می کنم به هیچ عنوان از این امکانات استفاده نکنید چون وقتی کاربران نمی توانند به مطالب شما دسترسی داشته باشند پس دلیلی هم وجود ندارد که شما را دنبال کنند.

همه جا لینک پروفایل خود در جامعه مجازی را درج کنید
یکی از مهمترین متدهایی که باید از آن برای افزایش تعداد دنبال کنندگان خود استفاده کنید این است که در مکاتبات خود با دیگران ( برای مثال در ایمیل های خود که برای دیگران می فرستید در پایین آن آدرس فیسبوک خود یا توییتر خود را درج کنید ) , وبلاگ خود ( مثلاً در نوار کناری وبلاگ یا وب سایت خود لینک دسترسی آسان به پروفایل خود در توییتر و دیگر جاهایی که در آن عضو هستید را درج کنید و یا برای مثال می توانید از ابزارک های نمایش آخرین توییت های خود در توییتر استفاده کنید ) , نظرهایی که در وبلاگ های دیگر می نویسید ( برای مثال به جای آدرس سایت خود آدرس توییتر خود را وارد کنید ) و هر جایی که می توانید آدرس پروفایل خود را در جامعه های مجازی درج کنید. این متد بالای 50% از دنبال کنندگان شما را می سازد.

مطالب ارسالی خود را برچسب بزنید
این متد شاید به طور مستقیم برای شما دنبال کننده های بیشتر بوجود نیاورد اما پروفایل شما را برای دیگر کاربران قابل دید تر می کند. برای مثال در توییتر می توانید با “#” بر چسب زنی کنید.

مثلاً می خواهیم کاربرانی که کلمه “IRAN” را در توییتر جستجو می کنند توییت ما در پاسخ جستجو به آن ها نمایش داده شود پس در متن توییت خود بجای کلمه “IRAN” از “#IRAN” استفاده می کنیم.

اما چگونگی برچسب زنی با توجه به سیستم جامعه مجازی که در آن عضو هستید متفاوت است اما در اکثر سیستم ها از شما خواسته می شود که تگ های مرتبط با مطلب ارسالی خود را به صورت جداگانه بنویسید مثل وقتی که می خواهید لینک جدیدی را در خوشمزه ( del.icio.us ) ارسال کنید به غیر از عنوان و آدرس لینک تگ های مرتبط نیز از شما پرسیده می شود.

وقتی کاربری کلمه ای را جستجو می کند و می بیند شما در مورد آن مطلب پست های مختلفی دارید به احتمال زیاد ممکن است به جمع دنبال کنندگان شما اضافه شود.

سیستم های جدید را معرفی کنید
مثلاً اولین نفرهایی که توییتر را در وبلاگستان فارسی معرفی کردند در حال حاضر چند نفر دنبال کننده در توییتر دارند؟ با کمی جستجو به این نتیجه می رسید که اگر سیستم جدید و کارایی ایجاد شد با معرفی آن به دیگر همزبانان خود می توانید دنبال کننده های زیادی را برای مطالب خود در همان جامعه مجازی داشته باشید.

البته با توجه به گستردگی کاربران اینترنت حتی اگر همین الان هم در مورد یکی از این سیستم ها که بسیار هم مشهور هستند در وبلاگ خود مطلبی بنویسید و لینک پروفایل خود در آن سیستم را در پایین آن بگذارید می توانید دنبال کننده هایی جدید کسب کنید.

مطالب مفیدی که می یابید را انتشار دهید
باور کنید اینکه شما برای صبحانه چه چیزی میل کرده اید برای کسی اصلاً جذابیتی ندارد و بیشتر سعی کنید مطالب مفیدی که در اینترنت یا دیگر رسانه ها پیدا کردید را برای دیگر کاربران معرفی کنید البته گذاشتن یک لینک به عنوان لینک منبع که به مطلب اصلی اشاره می کند می تواند مطالب شما را تائید کند.

از ارسال اسپم دوری کنید
بیاد داشته باشید کاربران اینترنت این روزها کاملاً با پیام های اسپم آشنا هستند و در صورتی که تمامی مطالب شما مطالب تبلیغاتی هرزه باشد و هیچ سودی در خواندن آن ها برای کاربران دیگر نباشد شما را دنبال نمی کنند و یا حتی کسانی که قبلاً شما را به لیست افرادی که دنبال می کنند اضافه کرده اند ممکن است شما را با دیدن این پیام ها از لیست خود پاک بکنند.

توجه داشته باشید که اگر هم می خواهید از حساب خود در اینگونه سیستم ها برای تبلیغات استفاده کنید باید تبلیغات شما خیلی هوشمندانه باشد و مرتبط با مطالبی که قبلاً شما ارسال می کردید.

سرویس های فروش دنبال کننده!
به تازگی سیستم های زیادی به وجود آمده اند که مثلاً می گویند در ازای 2 دلار برای شما 100 دنبال کننده در توییتر پیدا می کنند که نمونه های وطنی آن هم باید به زودی ببینیم.

نظر شما در مورد این سیستم ها چیست؟ طرز کار آن ها اکثراً به این صورت است که به کاربرانی که نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار سیستم آن ها می گذارند برای اضافه شدن هر نفری که به لیست افرادی که دنبال می کنند 1 سنت می گیرند پس شرکت 1 دلار را به کاربران می دهد و 1 دلار دیگر هم می شود سودش. اما مشکلی که بوجود می آید این است که آیا این افراد مطالب شما که در لیست افرادی که دنبال می کنند افزوده شده اید اصلاً می خوانند؟ یا تبلیغات شما مفید است برای آن ها ؟

البته من نظر بسیار مثبتی نصبت به این سیستم ها دارم چون وقتی شما 1 دنبال کننده دارید و آن را می خواهید به 10 دنبال کننده تبدیل کنید حدود 1 هفته باید وقت بگذارید اما اگر 1000 دنبال کننده داشته باشید بعد از یک هفته تعداد دنبال شما بعید نیست به 10000 برسد. منظور من رو متوجه می شوید؟ منظور من این است که خیلی افراد مطالب شما را دنبال می کنند چون خیلی دنبال کننده دارید!
انتهای پیام/.

علی ایزدی، آی.تی گشت

پاسخ دادن به بنفشه لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول