نامه پر سر و صدای «حسین قدیانی»؛ از انتقاد تا قبول انتقاد

حسین قدیانی، نویسنده وبلاگ «قطعه26» پس از انتشار نامه انتقادی خود به رییس قوه قضاییه و پیگیری آن، به دلیل خارج بودن این نامه از “مسیر انصاف” از ریاست قوه قضاییه و مقننه عذرخواهی کرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» پس از انتشار یک نامه سرگشاده خطاب به ریاست قوه قضاییه مبنی بر عدم برخورد با “سران فتنه” در وبلاگ «قطعه26» و مسدود شدن این وبلاگ، جمعی از هواداران قدیانی، به حمایت از او پرداختند و باعث شدند این جریان به صورت جدی در فضای مجازی مطرح شود.

واکنش روح‌الله حسینیان و مهدی کوچک‌زاده، دو نماینده مجلس شورای اسلامی سبب دامن زدن به این فضا شد و پس از آن تقدیر ریاست جمهوری از قدیانی به خاطر کتاب «نه ده»؛ باعث شد این موضوع دامنه‌ای فراتر از فضای مجازی را دربرگیرد و به پاسخ غیرمستقیم رییس دستگاه قضا و واکنش مستقیم محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا بینجامد.

با این حال پس از گذشت نزدیک به یک هفته از انتشار این نامه، قدیانی در آخرین نوشته خود که در سایت خبری مشرق منتشر شده است، ضمن اشاره به تلاش حامیان یک جریان خاص برای قرار دادن این نویسنده در برابر جریان مخالف روحانیت، نوشت:

به آنهایی که شبهه برای شان پیش آمده می گویم؛ من و نسل من و من جمله افسران جنگ نرم در فضای سایبر و به خصوص دوستان عزیز وبلاگ نویس که حمایتی کردند، نسبتی با جریان ضد روحانیت نداریم که عمر ما اغلب پای منبر روحانیت معزز سپری شده.

این روزنامه نگار در بخشی دیگر از نامه خود، با تشکر و انتقاد از رئیس جمهوری برای زمان تشکر از کتاب «نه ده» ادامه داد:

نسخه ای از کتاب «نه ده» را همان آغازین روزهای انتشار تقدیم دکتر احمدی نژاد کردم. بی شک این تقدیر اگر در همان روزها صورت می گرفت، بیشتر به دل من می چسبید و حتم دارم در آن صورت، «کیهان» نیز با افتخار خبر تقدیر رئیس جمهور از نویسنده ای که قلم زنی را از همین کیهان آموخته، کار می کرد.

انتشار این نامه در حالی است که قدیانی پیش از این، در گفت‌وگو با نویسنده وبلاگ «خبرنگار مسلمان» گفته بود: “دیده ام سایت بعضی آقایان که من آنها را عوام بی بصیرت می دانم، سخن از تلاش خود برای مذاکره با دادستان و وساطت در رفع مشکل به میان آورده ام؛ ما اصلا در مورد بصیرت این افراد حرفها داریم، پس آنها را مجاز به وساطت یا پادرمیانی نمی دانیم.”

در نوشته‌ای دیگر هم نویسنده وبلاگ «قطعه26» ضمن انتقاد از عملکرد قوه قضاییه، این چنین اظهار کرده بود: “آخرین نکته اینکه به قوه قضاییه نه جان می دهم، نه باج. و اگر لازم باشد من هم مثل شهید اندرزگو در آرایشهای مختلف ظاهر شده و قوه قضاییه را از هوش خود مچل خواهم کرد.”

اما به نظر می‌رسد با حمایت سایت «همت آنلاین» از این جریان و یادداشت حسین یکتا، رییس سابق ستاد راهیان نور، نتایج این تلاش به طور دیگری نمود پیدا کرده و نامه عذرخواهی این وبلاگ نویس منتشر شد که در مقدمه همین نامه هم قدیانی می نویسد:

نمی دانم حاج حسین شریعتمداری اجازه می دهد تا از تریبون «کیهان» این یادداشت را که کمی تا قسمتی حدیث نفس است، بنگارم یا نه. هرچه باداباد؛ می نویسمش، تا چه باشد نظر استاد. و حیف اگر من باب تواضع یا کرامت یا هرچه، حذف کند این شعر را… که گفت: «بی پیر نرو تو در خرابات، هرچند سکندر زمانی»

در محدوده زمانی انتشار نامه اولیه قدیانی تا پایان این جریان، نزدیک به 150 پست وبلاگی از سوی «وبلاگ نیوز» دریافت شد که محتوای اغلب آنان، انتقاد از هر دو سوی ماجرا بوده است. البته حجم نوشته‌های حمایتی از نویسنده وبلاگ «قطعه26» نیز قابل توجه است.

با این همه، انتشار آخرین نامه این وبلاگ نویس، تحسین منتقدان و حامیان او را برای داشتن روحیه انتقاد پذیری به همراه داشته است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول