همایش «رسانه‌های اجتماعی و کتاب» برگزار می‌شود

عمومي -كتابهمایش «رسانه‌های اجتماعی و کتاب» با سخنرانی و ارائه مقاله به‌وسیله جمعی از اساتید و پژوهشگران حوزه رسانه توسط سوره مهر برگزار می‌شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مدیا نیوز، این همایش در راستای هم اندیشی و ارائه راهکارها در باره چگونگی استفاده و بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی در بحث کتاب و کتابخوانی با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران این حوزه برگزار می‌شود.

اولین سخنران این همایش مسعود کوثری استاد دانشگاه تهران است که با موضوع “شبکه‌های اجتماعی، اجتماعات تفسیری و رمان‌خوانی در ایران” به ارائه سخنرانی می پردازد.

“نقش رسانه‌های اجتماعی در ترویج کتابخوانی” عنوان سخنرانی محمد سلطانی فر است و حسینعلی افخمی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی هم با موضوع “جایگاه نقد و معرفی کتاب در رسانه‌های اجتماعی” سخنرانی خواهد کرد.

همچنین در این همایش دو مقاله با عناوین “رسانه‌های اجتماعی و کتاب؛ بازگشت عموم و بازنشر کتاب” و “شبکه‌های اجتماعی کتاب‌محور و ارائه راهکارهای بومی” توسط جواد افتاده و ابراهیم اسکندری پور پژوهشگران حوزه رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌شود.

سخنرانی محمد سلیمانی‌نیا فعال حوزه نشر و رسانه‌های اجتماعی با موضوع “کاربرد شبکه های اجتماعی برای ناشران ایرانی” از دیگر بخش‌های این همایش است.

بر همین اساس طی فراخوانی از علاقه مندان این حوزه دعوت شد در این زمینه مقالات خود را ارائه دهند که در این مدت مقالات متعددی ارسال شد که تعداد 6 عنوان از این مقاله ها در فصلنامه “کتاب مهر” که همزمان با این همایش منتشر می شود ارائه شده است.

“ویکی‌ها و تولد نسل جدیدی از کتاب” از محمد مهدی مولایی، “فعالیت‌های گروهی کتاب‌محور در شبکه های اجتماعی مجازی” از علی اکبر اکبری‌تبار و “شبکه های اجتماعی؛ پیدایش و تحولات” از مرضیه خلقتی به همراه دو مقاله فوق در این فصلنامه ارائه شده است.

همچنین دو عنوان مقاله “چالش‌ها و فرصت های رسانه های اجتماعی” از آندره کاپلن و مایکل هانلین و “تداوم و تغییر در رسانه های اجتماعی” از برنی هوگان و انابل کوان هسه هم که درباره آخرین دیدگاه ها در زمینه نقش رسانه های اجتماعی است ترجمه و در این فصلنامه منتشر شده است.

همایش “رسانه‌های اجتماعی و کتاب” ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز دوشنبه، ۱۳ دی ماه در تالار مهر حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ ،تقاطع سمیه، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول