با این حجم بالای تبادل اطلاعات، «فیلترینگ» جواب نمی‌دهد

رئیس مرکز پاسخگویی به شبهات دینی بر نظارت هدایت گرایانه و تشویق بلاگ نویسان دینی تأکید کرد و گفت: باید کار ایجابی بسیار داشته باشیم چون مسئله به رشد ارزشهای دینی و فرهنگی کمک می‌کند.

به گزارش «وبلاگ نيوز» حجت الاسلام سید محمد سادات منصوری در گفتگو با مهر، در مورد آثار منفی و مثبت ورود دین و مذهب به حوزه وبلاگ و وبلاگ نویسی، گفت: وبلاگ نویسی ادبیات نوینی است که با ادبیات کلاسیک و دیگر نوع ادبیات ما متفاوت است و بیشترین مخاطب این فضا را جوانان تشکیل می دهند.

وی استقبال از وبلاگ در ایران را کم نظیر خواند و گفت: این حجم مخاطب وبلاگ نویسی وظیفه سنگینی بر دوش کسانی که دغدغه مباحث دینی دارند می گذارد، یکی هدایت نامحسوس است که منظور من تنها فیلترینگ نیست، بلکه در این زمینه تشویق بسیار مهم است.

رئیس مرکز پاسخگویی به شبهات دینی افزود: به یک طریقی وبلاگهایی که در حوزه دین و مذهب فعال و مطابق فرهنگ انسانی، ایرانی و دینی ما مطالب وبلاگ خود را طراحی می کنند به شکلی از سوی متولیان فرهنگی کشور تشویق شوند بدین ترتیب کم کم فضای سالم و مناسبی شکل می گیرد و باعث پیشرفت ادبیات دینی و کثرت اطلاعات در سطح وب می شود.

سادات منصوری تأکید کرد: کسانی که وارد کار وبلاگ می شوند باید حتما با ادبیات آن آشنا باشند وقتی برخی مفاهیم جا افتاد خود به خود به صورت شبکه با تصاعد هندسی چندین برابر تکثیر می شود و این مسئله بسیار مهمی است. البته اینکه مفاهیم دینی را به صورت کتب کوچک و جزوات منتشر کنیم کار خوبی است اما شاید عرصه وبلاگ نویسی به مراتب بستر مناسب و نویی برای بهره برداری باشد.

وی به نوع ادبیات و اصطلاحات وبلاگ نویسی اشاره کرد و افزود: وبلاگ نویسان اصطلاحات خاصی را ابداع کرده اند، متولیان فرهنگی کشور می توانند در این مسیر اصطلاح سازی کرده و آن را در میان وبلاگ نویسان ترویج دهند، اصطلاح سازی با اشاره به جنبه های فرهنگی جامعه باعث رشد فرهنگی می شود.

حجت الاسلام سید محمد سادات منصوری در مورد لزوم نظارت بر وبلاگ های دینی و مذهبی نیز گفت: دیدگاه شخصی خودم در مسئله اینترنت دیدگاه بسته ای نیست. معتقدم باید کار ایجابی بسیار بکنیم که این مسئله به رشد ارزشهای دینی و فرهنگی کمک می کند.

وی افزود: من منکر فیلترینگ مناسب نیستم اما با این روند و حجم بالای رد و بدل کردن اطلاعات این روش جواب نمی دهد و باید با سعه صدر بیشتر با این مسئله روبر شد. متولیان امر باید ابزارها را بشناسند و حد و حدود کارهای نظارتی را در زمینه وب تشخیص دهند چراکه با اقداماتی چون فیلترینگ های عجیب و غریب نمی توان با این مسئله مقابله کرد بلکه باید کارهای ایجابی کنیم.

رئیس مرکز پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد: در فضاهایی امکان کنترل از ما گرفته می شود و هرچه تکنولوژی اینترنت بالاتر می رود امکان فیلترنیک نیز کمتر می شود پس باید از روشهای اصولی تر در این زمینه بهره برد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول