مديريت دولتی بر وبلاگ‌ها لازم است؛ اما كافی نيست

مدير عامل مؤسسه اطلاع‌رسانی تبيان با اشاره به اين‌كه حضور مردم با انگيزه در فضای وبلاگ‌های دينی عامل مهمی برای نظارت بر محتوای اين فضاهاست اظهار كرد: امر به معروف و نهی از منكر مورد تأكيد اسلام انگيزه‌ای برای ورود افراد به وبلاگ‌نويسی دينی است.

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تبليغات اسلامی، عليرضا طالب‌پور، مديرعامل مؤسسه اطلاع‌رسانی تبيان با تأكيد بر اين‌كه فناوری مديريتی نيز بايد متناسب با ديگر امور پيشرفت كند اظهار كرد: استفاده از فناوری‌های نوين اطلاعاتی و ارتباطی در تبليغ دين فرصتی است كه بايد از آن حداكثر استفاده را كرد. چه امكانی بهتر از اينترنت به عنوان رسانه گسترده و با حجم مخاطب بالا می‌توان در اختيار داشت تا از طريق آن مطالبی را در اختيار كسانی قرار دهيم كه دغدغه دين دارند و می‌خواهند خود نيز كار مثبتی برای تبليغ دين انجام دهند.

عليرضا طالب‌پور افزود: امر به معروف و نهی از منكر كه در اسلام تأكيد شده، انگيزه‌ای برای افرادی است كه می‌توانند در اين فضا حضور داشته باشند.

وی در مورد برخی مطالب نادرست حوزه دين در وبلاگ‌ها نيز گفت: همان‌طور كه می‌توان حرف مثبت را در اين فضا زد حرف منفی را هم در اين وسعت می‌توان گفت، اما بايد برای آن راه حلی پيش‌بينی كرد و نمی‌توان برای يك‌سری مطالب منفی دست از اين فرصت استثنايی برداشت.

مديرعامل مؤسسه اطلاع‌رسانی تبيان يادآور شد: اگر استفاده مثبت از اين فضا و ابزار نكنيم، استفاده‌های منفی گسترش می‌يابد، بايد استفاده مثبت را از اين فضا داشته و راه‌حل‌هايی برای رفع مسائل منفی ارائه دهيم؛ زيرا برخی از روی ناآگاهی و غفلت يا نداشتن دانش و برخی از آن‌ها با غرض برخی مطالب را می‌نويسند كه مواجهه با هر كدام از آن‌ها روش خاصی می‌طلبد.

طالب‌پور كنترل و ارزيابی فضای وسيع وبلاگ را بسيار سخت خواند و بهترين راه را حضور همه علاقه‌مندان در اين فضا اعلام كرد و افزود: ارزيابی و مديريت دولتی بر روی وبلاگ‌های دينی و مذهبی لازم اما كافی نيست چون از عهده اين مسئله با اين عظمت بر نمی‌آيند. بهتر است سيستمی داشته باشيم كه وقتی مطلبی خلاف واقع در وبلاگی بيان شد، دولت ابزاری را در اختيار كاربران معترض قرار دهد كه مثلا با كليك كردن و يا با روش خاصی اخطار و اعتراض و يا نظرشان را اعلام كنند تا بتوانيم يك فيلترينگ خردمندانه داشته باشيم.

طالب‌پور تأكيد كرد: همچنان كه تكنولوژی پيشرفت می‌كند بايد فناوری‌های مديريتی ما هم رشد كند و با كارهای دستی و فردی نمی‌توان در اين امر موفق شد و می‌توانيم با بهره گيری از تكنولوژی و بومی كردن آن از مشاركت خود مردم در اين امر بهره ببريم.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول