«مهندس» قوي در وبلاگ‌نويسي نداريم

يك كارشناس فناوري اطلاعات تاكيد كرد: آموزش و فرهنگ‌سازي براي ادبيات وبلاگ‌نويسي مهمترين ضرورت فضاي مجازي است.

به گزارش «وبلاگ نيوز» رضا نجفي در گفت‌وگو با ايسنا، تصريح كرد: يك حركت مداوم و منسجم براي تشويق وبلاگ نويسي، آموزش وبلاگ نويسي و فرهنگ‌سازي در راستاي ادبيات وبلاگ نويسي صورت نگرفته است تا ادبيات وبلاگ نويسي بهتر شود؛ تاكنون آموزش‌ها و برنامه‌ها در اين راستا مقطعي بوده كه نتوانسته جهت‌دهي در محتوا و ادبيات وبلاگ نويسي ايجاد كند.

وي اظهار كرد: با وجود اينكه فضاي مجازي وبلاگ‌نويسي در حال توسعه است، در حوزه وبلاگ نويسي مهندسي قوي كه كاركردهاي وبلاگستان را جهت‌دهي كند، وجود ندارد لذا لازم است يك نهاد واحد به عنوان مسوول فضاي مجازي و وبلاگستان حركت مداوم و جهت‌دار در راستاي فرهنگسازي و آموزش ادبيات وبلاگ‌نوسي و كاركردهاي آن داشته باشد تا وبلاگ‌نويسي به سمت و سوي مشخصي هدايت شود.

نجفي با اشاره به نقش اعتقادات، تحصيلات و زمينه فكري وبلاگ‌نويسان در فضاي مجازي، اظهار كرد: با توجه به اينكه اغلب نگارندگان وبلاگ‌ها قشر جوان هستند، نمي‌توان توقع داشت كه هيجانات و شور دوره جواني و ديدگاه‌هاي فكري شخصي حلقه مفقوده مطبوعات را پر كند.

اين صاحب نظر در امور وبلاگ‌ها بيشترين كاركرد وبلاگ‌هاي فعلي را سرگرمي و تفريحي عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه پر بازديدكننده‌ترين وبلاگ‌ها، وبلاگ‌هاي حوزه سرگرمي و تفريحي هستند بيشتر جهت وبلاگ نويسي در كشورمان نيز به اين سمت هدايت شده است.

او معتقد است: به دليل حجم بالاي وبلاگ‌ها در فضاي مجازي تعداد وبلاگ‌نويسان حرفه‌اي هر چند كم نيست اما در ميان حجم زياد كاربران اينترنتي كم رنگ شده‌ است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول