در آينده وبلاگ‌نويسي ايراني به‌سوي «اعتراضي شدن» پيش می‌رود

يك مدرس دانشگاه پيش‌بيني كرد: در آينده وبلاگ‌نويسي ايراني به سوي اعتراضي شدن پيش رود.

به گزارش«وبلاگ نيوز» “علي گرانمايه‌پور” كارشناس ارتباطات در گفت‌وگو با ايسنا، تصريح كرد:‌ هر وسيله ارتباطي از زمان ظهور مخاطب خود را دارد و با ظهور وسيله ارتباطي ديگر از هر چند گسترده‌تر و برتر، از كاربري نمي‌افتد و هر وسيله خاصيت كاربردي و مخاطب خاص خود را دارد.

وي افزود: زماني‌كه شرايط براي اطلاع‌رساني، بحث و بررسي موضوعات اجتماعي و شرايط نقد و انتقاد مورد علاقه افكار عمومي در فضاي واقعي كه همان مطبوعات چاپي است، محدوديت‌ها ايجاد شود، پيش‌بيني مي‌شود در آينده وبلاگ نويسي ايراني به سوي اعتراضي شدن پيش رود.

گرانمايه‌پور با اعتقاد بر اينكه در آينده وبلاگ‌ها به سوي خبري شدن و اعتراضي شدن حركت مي‌كنند، گفت: آينده وبلاگ‌نويسي را نبايد خارج از آينده اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي در نظر گرفت.

اين استاد دانشگاه با بيان اين‌كه وبلاگ‌نويسي، روزنامه‌نگاري نيست، گفت: هر يك از وسيله‌هاي ارتباطي از قبيل روزنامه‌نگاري آنلاين، روزنامه‌نگاري چاپي و روزنامه‌نگاري وبلاگ‌نويسي خصوصيات خاص خود را دارند كه تنها با وجه اشتراك‌شان اطلاع رساني و خبر رساني است البته به سبك و قالب گوناگون.

وي با بيان اينكه كاركرد وبلاگ‌ها به سمت شبكه‌هاي اجتماعي مي‌رود، اظهار كرد: در آينده مي‌توان به اين اميدوار بود كه وبلاگ‌ها بخشي از اطلاعات‌رساني مطبوعات را برعهده گيرند و مكمل و حلقه مفقوده مطبوعات باشند چراكه يكي از مشهورترين كاركردهاي وبلاگ‌ها در كشور كاركرد خبري و تفصيلي است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول