«نظارت» بر وبلاگ‌ها باید مبتنی بر اقتضائات اینترنت باشد

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ با تأکید بر اینکه با بلاگهای متخلف براساس قانون جرایم اینترنتی برخورد می‌شود، گفت: حضور در فضای دیجیتال در حفظ کارکرد نهادهای دینی ضروری است.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، عیسی زارع پور در گفتگو با مهر، بر ورود مباحث دینی در تولیدات محتوای دیجیتال تأکید کرد و گفت: کانونهای تولید محتوای اسلامی علاوه بر فضای واقعی باید نقش خود را در فضای دیجیتال و مجازی نیز ایفا کنند و این مسئله برای حفظ کارکرد نهادهای دینی ضروری است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هم حضور نهادها و هم محتوای اسلامی و دینی باید به اندازه ای باشد که مخاطبان را اقناع کند و متناسب با این مسئله، سیاستهای دولت در راستای حمایت از تولید محتوای دیجیتال دسترسی به همین موضوع است.

وی با اشاره به فعالیتهای وزارت فرهنگ در حمایت از تولید محتوای دینی در فضای دیجیتال تأکید کرد: به همین منظور در جشنواره بین المللی آثار دیجیتال 5 عنوان از جوایز به فضا و آثار و محتوای دینی اختصاص دارد.

زارع پور نوع نظارت بر فضای اینترنت را به دلیل ماهیت خاص آن مبتنی بر نظارت همگانی دانست و گفت: وبلاگ یک رسانه شخصی است و نظارت بر این حجم بالا از وبلاگ نیاز به نظارت مکانیزه و غیرمکانیزه دارد و این نظارت در تمام دنیا عرف است اما این نظارت باید مبتنی بر اقتضائات اینترنت باشد.

وی با اشاره به قانون جرایم رایانه ای و دیگر آیین نامه های مربوط به پایگاههای اینترنتی تصریح کرد: این قوانین نظارت در فضای اینترنت به طور عام است که وبلاگ نویسی هم شامل آن می شود و در این قانون همه موارد تخلف احصا شده و به موارد تخلف توسط دبیرخانه کارگروه تعیین محتوای مجرمانه که منبعث از قانون جرایم رایانه ای است رسیدگی می شود.

وی افزود: هموطنان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.Pyvandha.ir از این قوانین و مصادیق تخلفات اطلاع پیدا کنند و اگر تخلفی مشاهده شد می توانند این موارد را از همین پایگاه گزارش دهند و اگر آن وبلاگ و سایت متخلف ثبت شده باشد ابتدا به آن تذکر داده می شود و در موارد دیگر بر اساس مواد قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آمار فعالان وبلاگهای دینی گفت: آمار مشخصی از وبلاگهای دینی وجود ندارد، اما چیزی که مشخص است اینکه تعداد وبلاگهای دینی در ایران قابل توجه است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول