افزايش سهم قرآن و اهل بيت(ع) در فضای مجازی بررسی شد

در سومين جلسه كارگروه «قرآن و فضای مجازی» كه 21 دی‌ماه، در محل سازمان دارالقرآن الكريم برگزار شد، رئوس برنامه‌های اولين هدف با عنوان «افزايش سهم قرآن و اهل بيت(ع) بر اساس آموزه‌های صحيح دينی در فضای مجازی» از اهداف پنجگانه اين كارگروه، مصوب شد.

به گزارش« وبلاگ نيوز»، “محمدمهدی بحرالعلوم” معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الكريم در گفت‌وگو با ايكنا با اعلام برگزاری سومين جلسه كارگروه «قرآن و فضای مجازی» روزگذشته، 21 دی‌ماه، گفت: اهداف پنج‌گانه‌ای از سوی كميسيون تبليغ و ترويج شورای توسعه فرهنگ قرآنی به اين كارگروه ابلاغ شده است كه هدف اول در سومين جلسه مطرح و رئوس برنامه‌های آن مشخص شد.

وی با يادآوری اين مطلب كه اين كارگروه، يكی از شش كارگروه زير نظر كميسيون تبليغ و ترويج شورای توسعه فرهنگ قرآنی است و نخستين جلسه آن با حضور نمايندگانی از دستگا‌ه‌های فرهنگی كشور هفتم دی‌ماه، برگزار ‌شد، افزود: تدوين برنامه‌های كوتاه مدت برای اجرا در سال 90 در جلسه روزگذشته مورد بررسی قرار گرفت.

بحرالعلوم تصريح كرد: يكی از اهداف تعيين شده برای اين كارگروه «افزايش سهم قرآن و اهل بيت (ع) براساس آموزه‌های صحيح دينی در فضای مجازی» است كه در جلسه روزگذشته در مورد آن بحث شد و برنامه‌هايی برای رسيدن به اين هدف در سال 90 تنظيم شد.

وی در ادامه رئوس برنامه‌های پيشنهادی در جلسه ديروز، حول محور هدف اول را چنين تشريح كرد: ارزيابی و رتبه‌بندی سايت‌های قرآنی و فعالان قرآنی در حوزه مجازی، برگزاری جشنواره‌های ايده‌های نو برای افزايش سهم قرآن در حوزه مجازی، ايجاد زمينه لازم برای استفاده مؤسسات قرآنی ـ مردمی برای حضور در فضای مجازی، حمايت از فيلم‌نامه‌های بازی‌های رايانه‌ای با موضوعات قرآنی از رئوس برنامه‌ها است كه فعلاً در سطح كارگروه مصوب شده و بايد به كميسيون تبليغ و ترويج شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تصويب نهايی ارسال شود.

بحرالعلوم ادامه داد: پس از تصويب نهايی و تعيين مسئول اجرايی هر يك از اين برنامه، خود مجری طرح بايد طرحی عملياتی را ارائه كند.

وی تأكيد كرد: در جلسات آتی كه هر سه‌شنبه در محل اين سازمان برگزار می‌شود به تدريج چهار هدف ديگر نيز طرح و جزئيات آن تدوين می‌شود كه در جلسه 21 دی‌ماه نمايندگانی از دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم، مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبيان و سازمان دارالقرآن الكريم حضور داشتند.

يادآوری می‌شود، بحرالعلوم، پيش از اين معاون «ارتباطات و امور اجرايی سازمان دارالقرآن الكريم» بود كه با تفكيك و تغيير در ساختار اين سازمان كه در راستای پيش‌برد اهداف سند راهبردی سازمان دارالقرآن صورت گرفته است به عنوان معاون «ارتباطات و فناوری اطلاعات» معرفی شد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول