نقش رسانه‌های شخصی مجازی در ترویج معارف مهدوی

امروزه وبلاگ ها به عنوان رسانه های نوین شخصی، با گستره جهانی و ابزارهای متنوع ، امکانی فراهم کرده اند که عقاید و ذهنیات درونی افراد امکان طرح و حتی ترویج بیابند بطوریکه کاربران و مخاطبان یک وبلاگ تا حدودی می دانند که صاحب این رسانه شخصی دارای چه طرز فکر و عقایدی است و از چه توانایی ها و امکاناتی بر خوردار است.

وبلاگ ها تحت میلیون‌ها عنوان و در بر گیرنده بیشمار موضوع ، بخش مهمی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده اند و تجمع بسیاری از این رسانه های شخصی تحت لینکهای در هم تنیده مجازی ، شبکه ارتباطی گسترده ای را شکل داده است که بسیاری از مواقع امکان رسیدن به انتهای این شبکه به راحتی ممکن نیست.

رسانه های کوچک فضای مجازی در محدوده خود منحصر در هیچ قید و بندی نیستند و براحتی تکثیر ، توزیع و ترویج می شوند چراکه اینک ، همفکران شاغل در فضای مجازی به یکدیگر وابسته تر شده اند و خواسته یا ناخواسته به درک متقابلی از هم در چگونگی همکاری در فضای مجازی رسیده اند که این موضوع افق و چشم انداز روشنی را برای ادامه همکاری هایشان رقم می زند.

شیوه های تعامل و همکاری در رسانه های شخصی کوچک با گسترده تر شدن امکان دستیابی توده های مردم به اینترنت دچار تغییرات اساسی شده و از حالت عمومی صرف به جایگاه تخصصی و حرفه ای ارتقاء یافته است به نحوی که با جستجوی ساده از موضوع مورد نیاز به راحتی می توان به شبکه های تخصصی مربوطه متصل شده و به منابع مورد نیاز دسترسی یافت.

با این توضیح ورود به چگونگی طرح مسائل دینی و مذهبی در دنیای مجازی هم نتایج شگرفی را به دست می دهد.

مشخصا” اگر بخواهیم وضعیت مباحث مهدوی در فضای مجازی و بویژه در وبلاگ ها به عنوان رسانه های شخصی را مورد کند و کاو قرار دهیم شاهد رشد چشمگیر ، تصاعدی و در عین حال متفاوت کاربران در این عرصه خواهیم بود که تمایزات زیادی نیز با سایر گروه های تخصصی را به اثبات خواهد رساند.

امروزه بلاگرهای مهدوی با گردهم آمدن در گروه های مختلف مجازی ، امکاناتی را فراهم کرده اند که اغلب بدون نیاز به صرف وقت زیاد امکان اتصال به شبکه های معتبر و منابع محکم مهدوی برای کاربران ایجاد می شود.

می توان ادعا کرد که تمامی کانون ها و مراکز مهدوی کشور بخشی از فعالیت های خود را در فضای مجازی متمرکز کرده اند یا حداقل اطلاع رسانی از کارهای انجام شده خود را از طریق پایگاه های مجازی شان انجام می دهند و در این میان آنچه اهمیت پیدا می کند سرعت ، دقت و محتوای اطلاعاتی است که از این طریق امکان نشر می یابند.

منتظران مهدی فاطمه نیک دریافته اند که انتشار فکری که می خواهد تمام گیتی را تحت سیطره عدالت محور خود قرار دهد باید ابزار جهانی برای توسعه اش بکار گیرد که در این بین نقش فضای مجازی به عنوان یک ضرورت امروزی نقشی مغتنم و غیر قابل اغماض است که هر روز بر تعدا کاربران و گستره نفوذش افزوده می شود.
انتهای پیام/.

محمد آقایی‌پر؛ نشریه ساعت صفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول