تشویق وبلاگ‌نویسی تحت هویت واقعی؛ راه بهبود کیفیت فیلترینگ

فرهنگ‌سازي براي آشنايي بيشتر کاربران اينترنت با ملزومات قانوني توليد محتوا موجب حفظ سرمايه‌هاي زبان فارسي در فضاي مجازي و پيشرفت وبلاگ‌نويسان خواهد شد.

به گزارش«وبلاگ نيوز» رضا هاشمي صاحب نظر در امور وبلاگ‌ها در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: وبلاگ يکي از مولفه‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي است و اصولا درصد زيادي از بينندگان وبلاگ‌ها از اين فضا هستند. هر چه حلقه اجتماعي وبلاگ نويس بزرگتر است به همان نسبت نفوذ وبلاگ و تعداد بينندگان آن نيز بيشتر است و رشد هماهنگ اين دو موجب توجه بيشتر نويسنده به محتواي وبلاگش نيز خواهد شد.

وي با اشاره به نقش شبكه‌هاي اجتماعي در توسعه فضاي وبلاگ نويسي گفت: لازمه توسعه شبكه‌هاي اجتماعي فرهنگ‌سازي مناسب در زمينه محدوديت‌ها و مسووليت‌هاي ناشي از قوانين جرايم رايانه‌اي است تا از سايت‌هاي غير مجاز دوستيابي متمايز شوند.

هاشمي تصريح كرد: آمار نسبي سايت پيوندها نشان مي‌دهد که بسياري از صاحبان سايت‌ها و وبلاگ‌هاي پر بيننده از ملزومات قانوني توليد محتوا در فضاي وب اطلاع کافي ندارند و ناخواسته خود را در مقابل قانون قرار مي‌دهند.

اين كارشناس فناوري اطلاعات با تاكيد بر لزوم حفظ وبلاگ‌ها به عنوان سرمايه زبان فارسي در اينترنت اظهار كرد: تشويق وبلاگ نويسان به وبلاگ نويسي تحت هويت واقعي، ارسال اخطار قبلي و دادن فرصت قانوني براي اصلاح محتواي وبلاگ مي تواند کيفيت فيلترينگ را بهتر کرده و در ارتقاي كيفيت مطالب منعكس شده در فضاي وبلاگستان بسيار تاثيرگذار است.

وي افزود: تجربه نشان مي دهد وبلاگ نويسان با سابقه که تحت هويت واقعي وبلاگ نويسي کرده‌اند به دليل نا آشنايي با مراحل قانوني و يا مشکلات آن به سرويس وبلاگ ديگري کوچ کرده و وبلاگ جديدي ايجاد مي کنند در صورتيکه شايد وبلاگ قبلي آنها با يک اصلاح کوچک قابل بازگشايي بوده است.

هاشمي تصريح كرد: سرويس‌دهندگان وبلاگ فارسي نيز مي توانند با اشتراک تجارب خود با وبلاگ‌نويسان نقش موثري در حفط محتواي وبلاگ‌ها و ارتقا آنها داشته باشند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول