قوانين رسانه‌هاي چاپي بايد به رسانه‌هاي مجازي هم نسبت داده شود

يك مدرس دانشگاه تاكيد كرد: بايد به‌زودي و به‌دور از فضاي جانبدارانه در رابطه با تعريف جرم مطبوعات چاپي و جرم مطبوعاتي سايبر تصميم‌گيري شود در غير اين صورت هميشه قانون، قانون‌گذاران و روزنامه‌نگاران در مظان اتهام قرار دارند كه جانبدارانه برخورد مي‌كنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، علي گرانمايه‌پور، كارشناس ارتباطات اجتماعي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره برخورد مسوولان با فضاي مجازي و وبلاگ‌نويسي، گفت: تا زمانيكه در قوانين داخلي‌مان براي جرم مطبوعاتي با جرم فضاي مجازي و اينترنتي تفاوتي قائل نشويم اين اتهام به مسوولان وارد مي‌شود كه سليقه‌اي برخورد مي‌كنند و به روزنامه‌نگاران نيز اين اتهام وارد مي‌شود كه بيش از حد از خط قرمزها عبور مي‌كند؛ اما اينگونه نيست.

وي تصريح كرد: مشكل اينجاست كه در سايت يا وبلاگ خبري مطلبي همراه با عكس و با منبع موثق كار مي‌شود اما اگر آن عكس در روزنامه‌اي به كار رود، جرم محسوب مي‌شود در حالي كه بايد موضوع جرم مشخص شود كه اگر كاربرد آن مشكل دارد بايد هم در فضاي مجازي و اينترنتي جرم محسوب شود و هم در فضاي مطبوعاتي و رسانه‌هاي چاپي.

اين مدرس دانشگاه تاكيد كرد: آنچه به قوانين رسانه‌هاي چاپي نسبت داده مي‌شود بايد به رسانه‌هاي مجازي هم نسبت داده شود چراكه اين موضوع در آينده با توجه به پيچيده شدن تفسير جرم مطبوعاتي و اينترنتي، قضاوت را سخت و با مشكل مواجه مي‌كند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول