پنجمین جلسه فعالان وب برگزار شد

در بیست و هشتم دی ماه جمعی از فعالان در حوزه وب و دست اندرکاران دوره های قبل جشنواره وب ایران طی نشستی دوستانه در خصوص مسائل مربوط به جشنواره وب ایران ، نحوه برگزاری چهارمین دوره جشنواره و تاسیس آکادمی وب به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از وبنا، این جلسه با حضور پررنگ تر فعالان وب نسبت به جلسات قبلی برگزار گردید که نشان از علاقه مندی بیشترنسبت به جشنواره وب ایران را می رساند و حضور تعدادی از دوستان از سایر شهرهای ایران و قبول زحمت از جانب ایشان از موارد جالب توجه این جلسه بود .

در ابتدای جلسه پرهام باغستانی دبیر علمی جشنواره وب ضمن خوش آمدگویی به حضار در جلسه موضوعات جلسه را به اختصار بیان داشت که محدود به دو موضوع برگزاری چهارمین دوره جشنواره وب و نیز تاسیس آکادمی وب و فعالیت دوستان و علاقه مندان در این آکادمی تت یک چارت مشخص بود.

سپس شایان شلیله مدیر وبنا و دبیر جشنواره وب ایران بطور خلاصه زمان ، مدت و نحوه برگزاری چهارمین جشنواره وب ایران را بیان نمود وی آغاز دوره جدید جشنواره را ابتدای بهمن ماه سال جاری عنوان که از این تاریخ مدیران سایت ها و خدمات آنلاین مجاز به ثبت نام وبگاه خود جهت شرکت در جشنواره از طریق سایت جشنواره هستند و مهلت ثبت نام به مدت دو ماه و تا پایان اسفند ماه می باشد.

وی آغاز بررسی و داوری سایت های شرکت کننده در جشنواره را پس از تعطیلات عید نوروز سال 90 تعیین که پروسه داوری و اعلام کاندیداتور ها در گروه های مختلف سه الی چهار ماه به طول خواهد انجامید . ایشان اختتامیه جشنواره را مهرماه سال 90 تعیین و اظهار امیدواری کردند تا با فراهم شدن شرایط مطلوب مراسم اختتامیه در یکی از شهرهای کشور بغیر از تهران برگزار کنند. قرار بر این است امسال علاوه بر مراسم اختتامیه لوح تقدیر و تندیس جشنواره هم تهیه و به نفرات برتر تقدیم گردد.

در ادامه آقای حمید امیر سمساری به دبیران جشنواره پیشنهاد دریافت ورودی ثبت نام از متقاضیان جهت تامین بخشی از هزینه های جاری جشنواره را دادند سپس بدلیل شائبات بوجود آمده در خصوص نحوه داوری جشنواره سوم حضار سوالاتی درخصوص ملاک تعیین داور و نیز ملاک داوری پرسیدند که پرهام باغستانی با قبول برخی مشکلات و قانون مند نبودن این دو پروسه نوید تهیه و تدوین شرایط و مقررات خاص در این زمینه را دادند که این امر خواهد توانست حرف و حدیث ها و انتقادات منطقی و بعضا غیر منطقی و از روی بغض و کین را کمتر کند و در این زمینه شفافیت سازی کند.

در ادامه جلسه آقایان مجید علوی زاده و کامران اصغری تهیه و تدارک لوگو و لوح تقدیر جهت نفرات برتر جشنواره را که در دوره های قبل صورت نپذیرفته بود را لازم و باعث اعتبار بخشی بیشتر به جشنواره و نیز نفرات برتر آن دانستند .

از دیگر موارد و پیشنهاداتی که در خصوص چهارمین دوره جشنواره وب از سوی حضار عنوان شد ارائه کارنامه آنلاین سایت های شرکت کننده حاوی نمرات داده شده و نقاط ضعف و قوت آن جهت قرار دادن در سایت بود که شایلن شلیله ضمن رد این پیشنهاد گفت این کارنامه با شرایط عنوان شده برای شرکت کنندگان ایمیل خواهد شد.

سپس پرهام باغستانی معیار های داوری را برشمرد که به دو دسته معیارهای عمومی و معیارهای تخصصی تقسیم کرد داوری در مرحله اول نظری بوده و داوران بر مبنای معیارهای عمومی شرکت کننده ها را بررسی و امتیاز دهی می نمایند و مرحله دوم که با راه یابی نفرات برتر مرحله اول داوری می شوند کیفی بوده و داوران بر مبنای معیارهای کیفی و تخصصی هر گروه بررسی و امتیاز دهی می شوند که در پایان نفرات برتر تعیین و معرفی می شوند.

ایشان ملاک انتخاب و شرکت در جشنواره را صرفا منوط به ثبت نام مدیر سایت در جشنواره دانستند و سایت هایی که ثبت نام نکرده باشند در جشنواره داوری نخواهند شد و همچنین علت رد سایت ها به اطلاع مدیران آنها خواهد رسید که مهلتی جهت رفع نواقص اعلامی تعیین که در صورت اصلاح مجددا بررسی و در صورت عدم اصلاح کنار گذاشته خواهند شد.

در مورد موضوع دوم جلسه که تاسیس آکادمی وب بود بدلیل محدودیت زمان باختصار پرهام باغستانی دبیر جشنواره وب ایران مطالبی عنوان نمودند از جمله اینکه برای فعالیت بهتر و سازمان یافته فعالان وب قرار است آکادمی وب تشکیل که در آن علاقه مندان بنا بر تخصص خود به فعالیت خواهند پرداخت تا به گونه ای نظام مند فعالیت در خصوص جشنواره وب صورت پذیرد به همین مناسبت فرم هایی بین حضار تقسیم شد که در آن ضمن پر کردن اطلاعات فردی، هر شخص می بایست خدمات ، تخصص و فعالیت مورد علاقه خود به آکادمی وب و جشنواره وب ایران را درج نمایند تا بر مبنای همین اطلاعات و به زودی طی یک ساختار مشخص، افراد با قبول مسئولیت های محوله به انجام وظیفه پردازند که این حرکت بشارت آینده ای روشن برای جشنواره وب را می دهد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول