فعالان وب چه کسانی هستند؟

چند وقتی است كه عده ای از فعالان وب طی جلساتی دور هم جمع می شوند و به بحث و بررسی مسائل مختلف كاری در حوزه وب می پردازند. پنجمین جلسه با حضور جمعی از این فعالان تشکیل شد. در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله روند داوری دور بعدی جشنواره وب سایت های ایران كه توسط سایت وبنا برگزار می شود، راه اندازی وب آکادمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فکر اولیه راه اندازی چنین نشستهایی توسط پرهام باغستانی مطرح شد. ایشان معتقد هستند كه وجود نشستهای تخصصی افراد فعال در وب می تواند موجبات پیشرفت جامعه مجازی ایران را فراهم كند. این جلسات با شركت 10 نفر در جلسه اول شروع شد و در جلسه پنجم بیش از 40 نفر حضور داشتند.

فعالان وب چه كسانی هستند؟
از جمله سوالاتی كه در جلسه پنجم مطرح شد این بود كه چه كسانی فعالان وب هستند و چگونه شناخته شده اند؟ از نظر ترتیب دهندگان جلسه (شایان شلیله، پرهام باغستانی) فعال وب كسی است كه دارای وبلاگ نسبتا مطرحی باشد و یا كسب و كار آنلاینی را راه اندازی كرده باشد. البته كسانی هم كه در رسانه های اجتماعی فعالیت می كنند نیز جزء این دسته تلقی می شوند.

عده دیگری از دوستان نیز طراح وب هستند. البته این بدان معنا نیست كه برای شركت در این جلسات گزینش خاصی انجام می شود. البته ممكن است در مورد نحوه شركت در جلسات از خود بپرسید كه باید عرض كنم اگر فعال وب باشید قطعا از نحوه شركت در این جلسات با خبر هستید. به زودی با راه اندازی سایت وب آكادمی اطلاع رسانی دقیق تری در این مورد صورت خواهد گرفت.

سایت وب آكادمی در حقیقت ایده ای است برای تكمیل كردن نشستهای فعالان وب و هدف از آن تسهیل راه اندازی نشستهای تخصصی در مورد موضوعات مربوط به وب است.

از جمله نكاتی كه بنده در این جلسات متوجه آن شدم این است كه با اینكه ایده برگزاری جلسات توسط عده ای از دوستان مطرح و اجرا شده، قصد ندارند این جلسات را در قبضه خود نگه دارند. در حقیقت بارها توسط مدیران اجرایی جلسات به این نكته اشاره شده است كه این جلسات متعلق به تمامی فعالان وب است و همین فعالان باید برای بهبود عملكرد آن اقدام كنند.

آنچه كه در حال اتفاق افتادن است یا مدیران اجرایی جلسات قصد دارند به آن سمت حركت كنند چیزی شبیه جوامع متن باز است. یك هسته مركزی پروژه ای را راه اندازی می كند و باقی اعضا به توسعه آن كمك می كنند و به عبارت دیگر همین فعالیت اعضا است كه باعث ادامه هدایت پروژه ها می شود.

برای بنده به عنوان یك وبلاگ نویس یكی از جنبه های جالب این جلسات آشنا شدن با افرادی بود كه قبلا در جامعه مجازی با آنها در تعامل بودم و هم اكنون می توانستم به صورت حضوری با آنها آشنا شوم.

امید است در آینده برگزاری این جلسات بیشتر نقش تخصصی به خود گرفته و شاهد حضور افراد بیشتری باشیم.
انتهای پیام/.

مصطفی لامعی؛ وبنا

  • ..

    زهي خيال باطل
    كي گفته اين 40 نفر فعالن ؟؟

    خيلي فعالان نت هستن كه مطمئنا تو اين جمع نبودن / اينا خودشونو فال ميدونن

    جالب نبود

  • salmani

    بر چه مبنایی میگید این دوستان فعال وب هستند؟

    فعال وب جبهه فرهنگی انقلاب که نیستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول