پلیس سایبری ایران با نام اختصاری «فتا» افتتاح شد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا گفت: اهداف كلان پليس فتا حفاظت از اموال، منافع و اسرار ملي است و به زودي آمايش سرزميني پليس فتا در سراسر كشور در سال 90 اجرا مي‌شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، سردار سيد كمال هاديانفر در مراسم افتتاحيه پليس سايبري فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا (فتا)، گفت: رشد مداوم سامانه‌هاي متكي بر اطلاعات و رشد جهشي نفوذ اينترنت نشانه تمايل مردم به فضاي مجازي است ليكن فناوري اطلاعات داراي تهديدات و فرصت‌هايي است.

وي ادامه داد: ابزارهاي الكترونيكي در جرائمي نظير نفوذ به كامپيوتر استفاده شده است و اين جرائم در دو دهه گذشته موجب تشكيل واحدهاي پليس اينترنتي، پليس فوق فناوري و پليس فضاي مجازي و براساس نشست بوداپست پليس سايبري ايجاد شده است.

سردار هاديانفر بيان داشت: پليس سايبري مي‌تواند از جاسوسي و خرابكاري جلوگيري كند و ابزار فناوري اطلاعات نقش انكارناپذيري در رقابت‌هاي سياسي، امنيتي، اقتصاد و تجارت، اخلاقي و ديني در عرصه ملي و بين‌المللي ايفا خواهد كرد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا با بيان اينكه در سال 2010 حجم بازار فناوري اطلاعات و ارتباطات بيش از درآمد معاملات تجاري بوده است، عنوان كرد: رشد كاربران اينترنت بيش از 2 ميليارد نفر بوده است و تهديدهاي اينترنتي در حوزه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، امنيتي و اقتصادي وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه سير تحولات سايبري از شروع ويروس‌ها بوده است، گفت: در سال 2009، 8 ميليون و 226 هزار و 800 فقره جرم سايبري در 20 كشور جهان به وقوع پيوسته است كه كمترين آن در كشور آرژانتين و بيشترين آن در كشور آمريكا بوده است.

سردار هاديانفر گفت: ما از 8 قانون و مقررات در مأموريت‌هاي پليس مبارزه با جرائم سايبري استفاده مي‌كنيم و در ايران 81 درصد جرائم سايبري با انگيزه مالي، 13 درصد با انگيزه ضداخلاقي، 2 درصد با انگيزه سرگرمي و كنجكاوي و 3 درصد با انگيزه انتقام‌جويي انجام مي‌شود.

وي اظهار داشت: همچنين توزيع جرائم اينترنتي در تهران، خراسان و گيلان بيشتر است. رشد قارچ‌گونه جرائم سايبري سوءاستفاده از اينترنت و تخريب نظام فرهنگي و اجتماعي مخل امنيت جامعه است.

سردار هاديانفر عنوان كرد: مأموريت كامل پليس فتا حفاظت از رهيافت و هويت ديني است و چشم‌انداز پليس فتا تأمين امنيت فضاي مجازي است.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا در پايان خاطرنشان كرد: اهداف كلان پليس فتا حفاظت از اموال، منافع و اسرار ملي است و به زودي آمايش سرزميني پليس فتا در سراسر كشور در سال 90 اجرا مي‌شود و در 32 استان كشور پليس فتا رونمايي خواهد شد.
انتهای پیام/.

  • saeid

    سلام چگونه می توان از پلیس سایبری برای کشف سرقت کمک خواست؟

  • فاطمه کریمی

    با سلام اینجانب وبلاگ و ایمیل دیگری داشتم که توسط فرد مزاحمی هک شده و پسورد های من را عوض کرده بود تا از من اخاذی کند و از طرف من به دروغ حرفهای مستهجنی زده بودوقتی وی را تهدید به اینکه از طریق قانون به سراغش خواهم آمد کردم وی فایلها و ایمیلهایی که برایم فرستاده بود را حذف کرده و پسورد ها را به من برگردانده ولی در دادگاه گفته من به او مزاحم شده ام بنده چگونه میتوانم دروغ های اورا ثابت کنم در حالی که همان روزی که متوجه شدم وی توهین نوشته است از “آن فایل قبلی به صورت آن لاین کپی برداری کرده ام و کنون موجود میباشد لازم به ذکر است که در پیامکی بمن گفته که پسورد هایت را برمیگردانم و اکنون موجود است
    آیا رد یابی میشود تا دروغ های وی ثابت شود ؟
    در ضمن پسورهایی که عوض کرده و ایمیلهایی که از ایمیل من حذف کرده است را پاک کرده و از سطل آشغال پاک نکرده بود که وی آنها را برگردانده ام
    آیا میتوانم وی را متهم کنم ؟
    با تشکر
    لطفا راهنمایی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول