نسل دوم رزمندگان ایران به جای اسلحه، «رایانه» در دست دارند

کارشناس امور ایران در دانشگاه عبری اورشلیم در گزارشی تاکید می کند:ایران از این لحاظ بسیار مستعد است. دانشگاههای زیادی که در این کشور وجود دارد به طور خودکار زرنگ ترین فارغ التحصیلان کامپیوتر را در خاورمیانه تولید می کند. در واقع نسل دوم رزمندگان ایران به جای اسلحه، کامپیوتر در دست دارند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مشرق، خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موتور محرک صنعتی و نظامی ایران، یک ارتش سایبری سری برای مقابله با وب سایتها و بلاگهای گروههای مخالف جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است.

این خبرگزاری در ادامه افزود: برخی از قانونگذاران ایران به شدت به دنبال آن هستند که بودجه و ظرفیت استخدام برای جذب هکرها از سوی سپاه پاسداران و بسیج را افزایش دهند.

این خبرگزاری آمریکایی مدعی شد، رد پای احتمالی این ارتش سایبری در خرابکاری در توییتر، موتور سرچ چینی بایدو و تکنوکرانچ یوروپ مشهود است.

آسوشیتدپرس این ارتش سایبری ایران را به هک کردن سایتهای اصلاح طلبان و وب سایت فارسی 1 که شبکه تلویزیونی محبوبی در دوبی است که مالکیت آن را یک سرمایه دار افغانی و سازمان خبری راپرت مردوخ را بر عهده دارند متهم کرد.

در ادامه این خبرگزاری ادعا کرد: محققان یک شرکت امنیت شبکه اعلام کردند که این ارتش سایبری شعبه های خود را در بات نت ها و شبکه ای از کامپیوترهای شخصی ویروسی گسترش داده است؛ کامپیوترهایی که این ارتش از آنها استفاده کرده و از طریق آنها بدافزارها را گسترش می دهند.

همچنین آسوشیتدپرس به نقل از گزارش دانشگاه عبری اورشلیم که توسط از الداد پاردو، کارشناس امور ایران این دانشگاه تهیه شده می افزاید: «ایران از این لحاظ بسیار مستعد است. دانشگاههای زیادی که در این کشور وجود دارد به طور خودکار زرنگ ترین فارغ التحصیلان کامپیوتر را در خاورمیانه تولید می کند. در واقع نسل دوم رزمندگان ایران به جای اسلحه، کامپیوتر در دست دارند.»
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول