امکان بی‌سابقه «گوگل» به معترضان مصری

در پی قطع تمامی شبکه‌های ارتباطی اینترنت در مصر، شرکت «گوگل» با همکاری با «توییتر» امکان ارسال اخبار ناآرامی‌ها در این کشور را از طریق تلفن به سایت توییتر فراهم کرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» شرکت گوگل با خرید سایت SayNow در هفته گذشته و با اعلام 3خط تلفن بین‌المللی، به معترضان مصری این امکان را می‌دهد تا با تماس با این خطوط تلفن، خبر خود را ضبط کرده و پس از آن متن آن را در صفحه مخصوص این سایت در شبکه توییتر ارسال کنند.

گوگل در وبلاگ خود پیرامون این موضوع می‌نویسد:

این سرویس کاملا زنده است و هر کسی می‌تواند مانند سرویس پست صوتی و با تماس با یکی از شماره تلفن‌های بین‌المللی +۱۶۵۰۴۱۹۴۱۹۶ و  +۳۹۰۶۶۲۲۰۷۲۹۴  یا +۹۷۳۱۶۱۹۹۸۵۵    پیام خود را در آن قرار دهید و بلافاصله پس از پایان تماس شما این سرویس به صورت آنی پیغام صوتی شما را با هاش‌تگ #egypt (مصر) در صفحه توئیتر ویژه این سرویس یعنی @speak2tweet قرار خواهد داد. این سرویس نیازی به اینترنت ندارد  و حتی کاربران می‌توانند با تماس با شماره‌های در نظر گرفته شده به پیغام‌های اینترنتی گوش فرا دهند.

«گوگل» هدف خود را از این اقدام “کمک به مردم مصر در این شرایط سخت” ذکر کرده و در وبلاگ رسمی خود عنوان کرده است که “می‌خواهیم مردم مصر بدانند که ما به فکر همه آن‌ها هستیم”.

این در حالی است که تمامی خطوط ارتباطات سیار در مصر از دو روز گذشته قطع است و عملا امکان استفاده از این سرویس توسط معترضان مصری فراهم نیست.

با این تفاسیر برخی معتقدند این اقدام گوگل در راستای روایت انقلاب مصر از زاویه‌ای که دولت‌مردان ایالات متحده می‌خواهند، انجام شده است.

این گمانه با توجه به اقدامات اخیر گوگل و پایبندی جدی این شرکت به سیاست‌های دولتی امریکا و با عنایت به تغییر نگرش دولت اوباما نسبت به معترضین حسنی مبارک در چند روز گذشته، بعید به نظر نمی‌رسد.

گفتنی است در حال حاضر عمده اخبارهای رسیده از اعتراضات مصر از طریق رسانه‌های جمعی اعم از رادیو و تلویزیون صورت می‌گیرد و به دلیل قطع بودن اینترنت در این کشور، عملا امکان اطلاع رسانی توسط معترضان وجود ندارد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول