تاسیس سفارت آمریکا در فضای سایبر برای جنگ سایبری

سنای آمریکا لایحه ای برای جنگ سایبری را تصویب می کند که طی آن استراتژی هماهنگ کننده برای موضوعات فضای سایبری و امنیت سایبری جهانی تدوین شده و وزارت خارجه آمریکا یک سفیر کبیر در فضای سایبری خواهد داشت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مشرق، سنای آمریکا لایحه ای را تصویب می کند که طی آن استراتژی هماهنگ کننده برای موضوعات فضای سایبری و امنیت سایبری جهانی تدوین شده و وزارت خارجه آمریکا سفیر کبیر در فضای سایبری خواهد داشت. این لایحه هماهنگ کننده ی امنیت سایبری وزارت خارجه را ایجاد می‌کند. قانونی که در سنا مطرح می‌شود، به طور مجازی، یک سفیر ایالات متحده برای فضای سایبری را به وجود می‌آورد.

قانون فضای سایبری و امنیت سایبری جهانی همچنین وزیر امور خارجه را به تعیین یک شخص صریح برای سیاست امنیت سایبری در تمام کشورها یا مناطق مرتبط مکلف خواهد کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط حامیان این قانون یعنی “جان کری” رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور “کریستن گیلیبراند” منتشر شده است قانون سال 2010 هماهنگی فضای سایبری و امنیت سایبری جهانی اجازه ایجاد یک هماهنگ کننده ارشد در وزارت خارجه را خواهد داد که منصب سفیر کبیر خواهد بود.

این سفیر مسئولیت خدمت به عنوان مشاور اصلی وزیر امور خارجه ارائه رویکرد استراتژیک برای سیاست بین‌المللی آمریکا را بر عهده خواهد داشت.

جان کری در بیانیه فوق گفت: این لایحه گام اول برای سازماندهی بهتر تلاش آمریکا به منظور توسعه یک رویکرد راهبردی هماهنگ شده برای موضوعات فضای سایبری و امنیت سایبری جهانی است. این قانون یک دیپلمات را مسئول سیاست سایبری آمریکا در کشورهای دیگر می‌کند.

این هماهنگ کننده ارشد، مشاور اصلی وزیر امور خارجه در زمینه موضوعات فضای سایبری و امنیت سایبری جهانی خواهد بود و رویکرد راهبردی سیاست و برنامه‌های دولت فدرال با هدف پرداختن به موضوعات فضای سایبری و امنیت سایبری در خارج از آمریکا را مشخص می‌کند.

حامیان لایحه فوق اعلام کردند که این قانون توسعه یک راهبرد روشن و هماهنگ شده برای تعمل سایبری بین‌المللی را تضمین می‌کند که شامل مذاکره بالقوه برای یک چارچوب چند جانبه در جهت ارائه اصول قابل قبول جهانی به منظور جنگ سایبری است.

سناتور کریستن گیلیبراند، رییس کمیته فناوری‌های پیشرفته مجلس نمایندگان ، در بیانیه‌ای گفت: قانون ما آمریکا را با قدرتمندتر ساختن دیپلماسی سایبری خود ایمن‌تر و همچنین ما را با شرکای خود در جامعه جهانی هماهنگ‌تر می‌کند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول