نهضت مجازی عربستانی‌ها در حمایت از مصری‌ها

مردم عربستان سعودی که به علت خفقان حاکم بر این کشور از برپایی تظاهرات در حمایت از مصری‌ها منع می‌شوند، به انقلاب مجازی برای حمایت از انتفاضه مصر روی آورده‌اند.

به گزارش«وبلاگ نيوز» به نقل از الجزیره، با وجود سکوت رسمی رژیم ‌های عربی و حمایت بی‌دریغ تعدادی از آنها از رژیم دیکتاتور و فاسد حسنی مبارک در مصر افکار عمومی کشورهای عربی از راههای مختلف به دنبال حمایت از مردم مصر در مبارزه با مبارک برآمده‌اند.

محافل مردمی عربستان سعودی که به علت دیکتاتوری های رژیم وهابی حاکم بر این کشور از برپایی تظاهرات به هر علتی محروم هستند، از راه های مختلف از جمله وسایل الکترونیک نظیر استفاده از وبلاگ‌ها و سایت‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیس بوک، انقلابی مجازی را در حمایت از مردم مصر به راه انداخته‌اند.

“نواف القدیمی” یکی از این وبلاگ نویس‌ها است که البته خود نیز برای مشاهده وقایع و اتفاقات کنونی مصر در کنار مردم معترض مصری در میدان التحریر قاهره حضور دارد، او یادداشت‌ها و تصاویری را از انقلاب مردمی مصر در وبلاگ خود قرار می‌گیرد که عموما مورد توجه پایگاه‌های خبری مختلف قرار می‌گیرد.

“حسن المصطفی” فعال الکترونیک در عربستان سعودی معتقد است که حوادث اخیر در مصر از سوی فعالان عرصه اینترنت و وبلاگرهای سعودی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است، به گفته وی آنها این حوادث را دنبال می‌کنند و مواضع خود را در آنها مطرح می‌کنند که عموما مواضع آنها نشانه همراهی‌شان با مردم مصر است.

وی می‌افزاید که در روز بیش از 18 ساعت را به مطالعه و پیگیری اتفاقات مصر صرف می‌کند و در حمایت از مردم این کشور از خواب خود نیز می‌زند.

الجزیره در بررسی وبلاگ‌های سعودی به این نتیحه رسیده است که کلیپ زیر گرفته شدن تعدادی از تظاهرات کنندگان مصری به وسیله خودروی دیپلمات‌های آمریکایی از نظر دانلود و نوشتن نظرات بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی با تشکیل اداره جدیدی موسوم به اداره رسانه‌های جدید سعی دارد تا سانسور و نظارت شدید خود را بر پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌های سعودی نیز اعمال کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول