تلاش وبلاگ‌نویسان فارسی برای کمک به انقلاب مصر

شمال آفریقا این روزها در التهاب به سر می‌برد. التهابی که با اعتراضات مردمی در تونس آغاز و دامنه‌ آن به مصر نیز کشیده شد. اکنون وضعیت در مصر و تونس شدیدا بحرانی است. گروه های امریکایی و فرانسوی مستقر شده اند. در مصر امروز تلفن ها قطع شده است و صدها نفر دستگیر شده اند.در تونس هم بازمانده‌های دولت قبلی گروه‌های ضد مردمی را به صحنه آورده اند.

این گوشه‌ای از دغدغه‌های جنبش عدالتخواهی دانشجویی است که در سایت خود منتشر کرده و با توجه به اهمیت ماجرا، از تمام علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان دعوت کرده‌است تا با پر کردن «فرم اعلام آمادگی برای کمک به حرکت انقلابی مردم تونس و مصر» در این زمینه با سایر دانشجویان همکاری کنند.

در فرم، سه بخش توانایی مکالمه، ترجمه و فعالیت‌های مختلف از جمله ساخت کلیپ صوتی و تصویری، طراحی تصاویر گرافیکی، طراحی سایت،‌ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، جمع‌آوری مطالب و رصد اخبار در نظر گرفته شده‌است که علاقمندان می‌توانند بر طبق توانایی و علاقه خود با پر کردن این فرم همکاری خود را با گروه آغاز کنند.

به جز این چند وبلاگ نیز در اقداماتی مشابه، با همدلی در این مسیر گام برداشته اند.

وبلاگ انقلاب مصر، انقلاب تونس، انقلاب جهان اسلام که کل وبلاگ مربوط به اخبار، رویدادها و تحلیل‌های این جریان است و در بخش معرفی خود این عبارت را وارد کرده است: شمال آفريقا عليه مستكبران و مستبدان مي شورد.

مضامین وبلاگ شامل تحليل ها و راهبردها، اخبار مصر، اخبار تونس، حمایت ها، اخبار سایر کشورهای عربی، ايده ها و مضامين محتوايي، عکس، کاریکاتور، فیلم و صوت، شعار و اشعار عربی، شعار و اشعار فارسی، مواضع دشمنان و تاریخچه مقاومت است.

در بخش لینک‌های مرتبط نیز تصاویر الثوره فی مصر و الجزائر و التونسیا، فرم اعلام آمادگي براي كمك به انقلابيون،‌شبکه خبری العالم، شبکه خبری پرس‌تی‌وی، اسلام تایمز – بخش آفریقا، موسسه مطالعاتی ایران و آفریقا، مطالعات مصر و خاورمیانه، اذان تونس و جنبش حمایت از انتفاضه اسلامی مردم مصر نیز وارد شده است.

وبلاگ تصاویر الثوره فی المصر و التونسی وبلاگ دیگری که در این راستا اقدام به تولید و انتشار کاریکاتور و عکس می‌کند. وبلاگ از نظر قالب بسیار ساده اما از نظر محتوا پر حجم و وزین است.

از جذابیت‌های این وبلاگ شعارهایی است که بر روی بعضی عکس‌ها به چند زبان نوشته شده است. عباراتی رسا و شفاف که با تصاویر هم‌خوانی دلچسبی دارد. وبلاگ به زبان عربی و توسط سائر ایجاد شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول