سايت‌ها و وبلاگ‌هاي كرمانشاه ساماندهي مي‌شود

كارشناس مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه گفت: براساس دستورالعمل ابلاغي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سايت‌ها و وبلاگ‌هاي استاني ساماندهي مي‌شوند.

به گزارش«وبلاگ نیوز» خسرو پوركاظمي در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: به منظور جمع‌آوري اطلاعات فردي مديران سايت‌هاي خبري فعال در سراسر كشور و اشراف ادارات كل ارشاد استان‌ها نسبت به عملكرد پايگاه‌هاي خبري موجود در هر استان براساس دستورالعمل مركز، فرم‌هايي در اختيار مديران سايت‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني قرار مي‌گيرد كه بعد از پر كردن، براي ثبت در ستاد ساماندهي به مركز ارسال مي‌شوند.

وي افزود: ثبت سايت‌ها و اطلاع از عملكرد مديران پايگاه‌هاي اينترنتي به پالايش محيط مجازي كمك شاياني مي‌كند و سبب شفافيت و قانون‌مند شدن آنها مي‌شود.

پوركاظمي تاكيد كرد: گاها مشاهده شده عده‌اي با استفاده از فضاي مجازي در پي ترويج اباحه‌گري، جريان‌سازي كاذب و ايجاد تشنج در فضاي جامعه هستند و برخي سايت‌ها و وبلاگ‌ها به اتهام‌زني، هتك حرمت و اشاعه منكرات مي‌پردازند كه براساس وظيفه ذاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايستي عملكرد آنان مورد ارزيابي قرار گيرد.

وي تصريح كرد: فضاي مجازي و اينترنت به عنوان رسانه‌هاي نوين درصورت استفاده صحيح مي‌تواند سبب ارتقا فرهنگ عمومي جامعه شده و به توسعه و گسترش اطلاع‌رساني در جامعه كمك كند اما همه كارها بايستي با محوريت قانون باشد از اين رو اين پايگاه‌ها ضرورتاً بايستي ثبت رسمي شوند.

كارشناس مسئول مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه ادامه داد: عزيزاني كه در فضاي مجازي قلم مي‌زنند شايسته‌ است همانند نويسندگان و روزنامه‌نگاران رسانه‌هاي مكتوب و خبرگزاري‌هاي رسمي به قانون و ارزش‌هاي انساني و اسلامي پايبند باشند و براي ارتقاي بصيرت جامعه، آرامش و همدلي و آگاهي دادن به مردم تلاش كنند كه با اعتمادسازي مي‌توانند كاربران خود را هم افزايش دهند.

وي افزود: در بستر فضاي مجازي و دنياي سايبري مي‌توان خود باوري، اميد به آينده، تبعيت از ولايت، اتحاد و همبستگي بين مردم و گروه‌هاي سياسي و آموزش‌هاي مختلف را سامان داد و حتي در بخش انتقادي نيز با ارائه نقدهاي كارشناسانه و راهكارهاي ارزشمند در مسير توسعه استان و كشور قدم برداشت.

وي در پايان گفت: مديران سايت‌ها و وبلاگ‌هاي استان سريع‌تر بايد براي تكميل فرم‌هاي مربوطه به واحد مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مراجعه و از راهنمايي‌هاي همكاران ما در اين بخش نيز استفاده كنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول