توليد محتوا در وبلاگ‌ها كم شده است

معاون آموزش دفتر توسعه وبلاگ ديني با بيان اينكه اكنون در مقطع رشد و گسترش شبكه‌هاي اجتماعي هستيم، افزود: توليد محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي به مقدار زيادي باعث كم شدن توليد محتوا در وبلاگ‌ها شده است.

به گزاش«وبلاگ نیوز» محمد هادي فضل الله نژاد در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه افراد براي حضور داشتن در شبكه‌هاي اجتماعي توليد محتوا مي كنند، ادامه داد: اين توليد محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي باعث پايين آمدن حجم وبلاگ نويسي شده است چراكه افراد، بسياري از حرف‌هاي خود را در اين شبكه‌هاي اجتماعي مطرح كرده و تبادل نظر مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: با وجود اين شرايط مي‌بينيم كه وبلاگ‌ها جايگاه منبع و مرجع بودن نقطه نظرات را از دست نداده‌اند و هنوز هم اگر فردي قصد نشان دادن نظرات و ديدگاه‌هاي خود را داشته باشد وبلاگ اين فرد بسيار بيشتر از شبكه‌هاي اجتماعي، مرجعيت دارد و وبلاگ‌ ها اعتبار بيشتري دارند.

فضل‌الله نژاد گفت: با وجود اينكه حجم توليد محتوا به دليل شبكه‌هاي اجتماعي كاهش يافته است ولي وبلاگ‌ها جايگاه اصلي خود را در ايران از دست نداده‌اند و هنوز هم براي بسياري از افراد جامعه كه به تازگي با فضاي اينترنت آشنا شده‌اند و وارد عرصه توليد محتوا مي‌شوند وبلاگ جلوتر از شبكه‌هاي اجتماعي است و از آنجايي كه تعداد افراد آشنا با اينترنت در كشور كم است، عده بسيار زيادي از افراد جامعه را داريم كه به تدريج وارد اين عرصه مي ‌شوند و در آينده تعداد اين افراد افزايش مي‌يابد و آنها نيز در بدو ورود به سراغ وبلاگ مي‌روند بنابراين حداقل در ايران هنوز وبلاگ‌ها جاي گسترش بسيار زيادي دارند.

وي افزود: با توجه به اينكه وبلاگ‌ها جايگاه و اعتبار خود را از دست نخواهد داد حتي با وجود شبكه‌هاي اجتماعي هم ما شاهد گسترش وبلاگ‌نويسي خواهيم بود.

فضل الله نژاد با بيان اينكه نمي‌توان در مورد ادبيات وبلاگها يك ادعاي آماري قاطع كرد، افزود: در اصل ادعا و آماري كه نشان دهد اكثريت افراد از ادبيات عاميانه در وبلاگ‌ها استفاده مي ‌كنند، ترديد است و اين واقعيت وجود دارد كه وبلاگ‌ نويسي تحت تاثير سليقه نويسندگان و حتي سليقه خوانندگان قرار دارد بنابراين به دليل مشخص بودن وبلاگ هيچ محدوديتي از لحاظ ادبيات يا انواع محدوديت‌ها نمي‌توان لحاظ كرد و هر طور كه سليقه‌ها بپسندد وبلاگ نيز به همان سمت خواهد رفت.

وي ادامه داد:‌ ممكن است در آينده نوع جديدي از ادبيات مد شود و نويسندگان و خوانندگان وبلاگ به آن سمت بروند ضمن اينكه ادبيات وبلاگ‌ها گاهي تحت تاثير شرايط سياسي و اجتماعي قرار مي‌گيرد كه در اين صورت وبلاگ‌ها به سمت رسمي‌نويسي مي‌روند چراكه ممكن است در آنجا عاميانه‌نويسي كاربرد نداشته باشد بنابراين ادبيات وبلاگ نويسي تحت تاثير شرايط مختلف كه اصليترين آن سليقه نويسنده و خواننده است متغير خواهد بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول