آمریکا «سیاهی لشکر سایبری» راه می اندازد

نیروی هوایی آمریکا سفارش نرم‌افزاری را داده است که از طریق آن بتوان «شخصیت‌های جعلی» ‌آنلاین را مدیریت کرده، و یک فرد همزمان بتواند هویت هر تعداد شخص جعلی را که می‌خواهد به عهده بگیرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از مشرق، پایگاه خبری” راو استوری” نوشت :در یکی از آگهی‌های جدید نیروی هوایی آمریکا درخواست ساخت نرم‌افزاری شده است تا از طریق آن بتوان «شخصیت‌های» ‌آنلاین را مدیریت کرد، و یک فرد همزمان بتواند هویت هر تعداد شخصیتی که وجود خارجی ندارند را که می‌خواهد به عهده بگیرد.

به نظر می رسد آمریکا به دنبال تهیه یک سیاهی لشکر سایبری، برای القای حس اجماع عمومی در فضای سایبر باشد.

در این درخواستِ نیروی هوایی آمده است که در این نرم افزار باید مجوز لازم برای 50 کاربر و 10 شخصیت به ازای هر کاربر در نظر گرفته شود، که مجموعا 500 مجوز می‌شود. این شخصیت‌ها باید «مملو از پیشینه، سوابق، جزئیات حمایتی، و حضور سایبری بوده و به لحاظ فناوری، فرهنگی، و جغرافیایی پایدار و استوار باشند.»

در ادامه این آگهی آمده است که این نرم‌افزار باید امنیت شبکه‌های خصوصی مجازی را نیز تامین کند، تا نتوان دریافت که یک نفر تمامی این شخصیت‌ها را کنترل و اداره می‌کند. همچنین این آگهی در پی روش‌هایی است که به سبب آن بتوان سرورهای خصوصی مجازی را در مکان‌های جغرافیایی خاص به صورت ناشناس ایجاد کرد.

نیروی هوایی آمریکا هنوز تعیین نکرده است که قصد دارد از این نرم‌افزار در چه زمینه‌هایی و در راستای چه اهدافی استفاده کند.

با این حال به نظر می‌رسد که می‌توان از این نرم‌افزار برای اشاعه و پخش اخبار نادرست و تاثیر بر افکار عمومی استفاده کرد. تعداد نامحدودی از افراد مجازی می‌توانند تنها توسط عده اندکی شخص حقیقی اداره شوند و با این کار نسبت به مسئله‌ای یک اجماع عمومی به وجود آورند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول