جشنواره وبلاگ‌نويسی قصه‌نويسی كودك و نوجوان به سال آينده موكول شد

برگزاری نخستين جشنواره وبلاگ‌نويسی قصه‌نويسی كودك و نوجوان كه پيش از اين قرار بود، از سوی انتشارات علمی و فرهنگی اسفند سال جاری انجام شود، به سال آينده موكول شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» سيدمهدی محمدی، مسئول ستاد برگزاری نخستين جشنواره وبلاگ‌نويسی قصه‌نويسی در گفت‌و‌گو باايكناگفت: قرار بود مرحله ارزيابی و داوری آثار ارسالی به اين جشنواره بلافاصله پس از اتمام مهلت فراخوان ارسال آثار، توسط هيأت داوران به انجام برسد كه با توجه به تمديد فراخوان تا تاريخ 25 بهمن و به دليل فشردگی كارهای اجرايی جشنواره، اين مرحله و انتخاب برگزيدگان به سال آينده موكول شد.

وی با اشاره به اين نكته كه تجربه برگزاری جشنواره داستان‌نويسی به اين شيوه در حوزه كودك و نوجوان برای بار نخست است كه اتفاق می‌افتد گفت: اغلب آثار ارسالی كه بايد از طريق ايجاد وبلاگ و ارسال به وسيله پست الكترونيك به دبيرخانه اين جشنواره صورت می‌گرفت را قصه‌های كوتاه و يا نيمه‌بلند به خود اختصاص می‌دهند و به همين دليل با وجود اينكه هنوز وبلاگ‌های ارسالی بازخوانی نشده است اما می‌توان اذعان كرد عليرغم استقبال خوب از اين جشنواره اما حجم قصه‌های دينی و قرآنی به اين شكل به جشنواره كم است.

محمدی ادامه داد: نشستی در روزهای پايانی سال با حضور اعضای ستاد برگزاری و كارشناسان انتشارات علمی و فرهنگی درباره تصميم‌گيری مراحل بعدی برگزاری اين جشنواره برگزار خواهد شد و برای نخستين‌بار آماری از ميزان آثار ارسالی در طی برگزاری آن نشست ارائه خواهد شد.

اين كارشناس مسئول با تشريح هدف اصلی برگزاری اين جشنواره گفت: توليد محتوای مفيد در فضای مجازی و رواج فرهنگ قصه‌نويسی و قصه‌خوانی، مراد اصلی برگزاری اين جشنواره است و به طور قطع با برگزاری دور اول آن و بررسی داشته‌ها و توانايی‌های موجود قصه‌نويسی در قالب جديد آن يعنی وبلاگ‌نويسی سعی خواهيم كرد، از دوره‌های آتی اين جشنواره را به شكل تخصصی و با مشخص كردن موضوعات متنوعی همچون پرداختن به قصه‌های دينی و قرآنی برگزار كنيم.

يادآوری می‌شود، نخستين جشنواره وبلاگ‌نويسی قصه‌نويسی را انتشارات علمی و فرهنگی با مشاركت شركت فرهنگی «فيلم تهران» برگزار می‌كند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول