قرارگاه جنگ «سایبری» راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در حاشیه نشست خبری دومین همایش پایداری ملی و پدافند غیر عامل با اشاره به حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری و تمرکز دشمن در فضای سایبر گفت: قبل از حوادث سال گذشته برخی از مسئولین در خصوص هشدارهای ما برای امنیت فضای سایبر به صورت انفعالی عمل می کردند و قبول نداشتند که فضای سایبر می تواند به عنوان خاکریز اول نبرد دشمن تبدیل شود اما با اتفاقات سال گذشته به خوبی نشان داده شد که امروز دنیا روی جنگ سایبری تمرکز کرده است و راه اندازی ارتش سایبری آمریکا در 9 ماه قبل و ارتش سایبری آلمان خود گویای این امر است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از بولتن، سردار غلامرضا جلالی در ادامه این گفت و گو تصریح کرد: سال گذشته در حقیقت یک جنگ نرم تمام عیار با استفاده از ابزارهای روزآمد نظیر اینترنت به جمهوری اسلامی تحمیل شد که با بررسی های به جا و اقدام به موقع در همه زمینه ها به خوبی مهار شد . اما در طول یک سال گذشته خیلی مسائل اتفاق افتاده توانست هوشیاری ما را در زمینه های گوناگون به خصوص مسائل سایبری افزایش دهد.

به طور مثال در خصوص ویروس استاکس نت که یک اقدام عملی آمریکا برای فلج کردن نیروگاه هسته ای بوشهر و ضربه زدن به ایران بود ایالات متحده از طریق یک نرم افزار آلمانی شرکت زیمنس این ویروس را وارد تاسیسات هسته ای ما کرد اما با اقدام به موقع سازمان پدافند غیرعامل و وزارت اطلاعات و با اطلاع رسانی به موقع و آموزش های لازم از انتشار آن جلوگیری شد و به طور کلی مهار شد.

ویروس استاكس نت به كشور ما وارد شده بود و فعالیت‌هایی را انجام داده بود و البته ضرباتی نیز به ما زده بود ولی اینكه ما اعلام كنیم این ویروس چه مشكلاتی برای ما ایجاد كرده خواست دشمنان نیز است اما این ویروس باعث شد انسجامی در حوزه سایبری كشور ایجاد شود و با هماهنگی سازمان پدافند غیر عامل، وزارت اطلاعات و مخابرات دوره‌های آموزشی مقابله با ویروس استاكس نت برای حوزه‌های مربوطه برگزار شد.

جلالی همچنین اشاره کرد خوشبختانه در خصوص امنیت فضای سایبر اقدامات بسیار مناسبی از سوی همه دستگاه ها صورت گرفته است و ما می بینیم که هم اکنون نیروی انتظامی پلیس افتا را راه اندازی می کند و دستگاه قضایی نیز دادسرایی را به جرایم سایبری اختصاص می دهد و دیگر دستگاه های امنیتی نیز به فراخور فعالیت خود بحث سایبر را در تشکیلات سازمانی خود قرار داده اند که ای جای خوشحالی بسیار دارد.

همچنین خبر خوشی که می توانم به همه مردم ایران بدهم این است که به زودی قرارگاه جنگ سایبری جمهوری اسلامی ایران در زیرمجموعه سازمان پدافند غیرعامل کشور راه اندازی شده و با قدرت فراوان در مسایل اینترنتی و جنگ سایبری با دشمنان مقابله خواهد کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان افزود: در خصوص بحث سایبر ما از حضور فعال هکرهایی که با حسن نیت و فعالیت انقلابی بخواهند در راستای اهداف جمهوری اسلامی فعالیت کنند استقبال می کنیم اما به آن دسته هکرهایی که با اهداف پلید میخواهند به مردم ضربه بزنند هشدار می دهیم که به فعالیت های آنان را رصد می کنیم و به شدت با آنان برخورد می کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول