تغییر نام «کانون وبلاگ‌نویسان مذهبی» به «کانون وبلاگ‌نویسان شیعه»

پس از حذف 3هزار و 400 عضو «کانون وبلاگ‌نویسان مذهبی»، این تشکل وبلاگی به «کانون وبلاگ‌نویسان شیعه» تغییر نام داد. البته تنها تغییر نام نبود و این‌طور که پیداست تغییرات دیگری هم انجام شده است.

وحید دیانی، مدیر کانون وبلاگ نویسان مذهبی که دیگر باید آن را به نام کانون وبلاگ‌نویسان شیعه بشناسیم، درباره دلیل حذف 3هزار و 457 عضو به خبرنگار «وبلاگ نیوز» می‌گوید: در یک جمله می‌شود گفت دلیل این اقدام ما، به‌دست آوردن آمار دقیق‌تر و واقع‌گرایانه‌تری از کاربران فعال برای تقسیم بهینه و هدفمند توان و خدمات بوده است. ما معتقدیم توان و امکانات‌مان محدود است. از طرفی در مورد امکاناتی که ارائه می‌دهیم، اولویت با کاربرانی هست که واقعا جزو جامعه هدف ما هستند. یعنی یک وبلاگ‌نویس مذهبی. و از طرف دیگر با ساختار کانون آشنا و مایل به فعالیت هستند.

دیانی درباره حقوق کاربران سایت تحت مدیریت خود توضیح بیش‌تری می‌دهد و می‌گوید: می‌شود گفت این اقدام‌مان در راستای احیای حقوق کاربران هست. البته کاربران فعال. ما معتقدیم این بی انصافی هست که کاربری را که نزدیک به 5 سال از آخرین ورودش به سایت می‌گذرد و یا در هیچ کدوم از بحث‌های سایت مشارکتی نداشته با کاربری که به صورت مستمر به سایت سر می‌زند و دانسته‌های خودش را با دیگران به اشتراک می‌گذارد، در یک سطح قرار بگیرند و به طور یکسان خدمات دریافت کنند. وقتی کسی عضو یک سایت با این سیستم کاری می‌شود، یعنی پذیرفته که باید در چه مسیر و با چه شیوه‌ای فعالیت کند. در حالی که اعضایی که حذف شدند این نکته را فراموش کرده بودند و با این کار هیچ فرقی با یک مهمان نداشتند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کانون وبلاگ‌نویسان شیعه، این تغییرات در راستای آغاز یک طرح بزرگ‌تر انجام شده است که مدیریت این تشکل مجازی در این زمینه می‌نویسد:

در ساختار جدید تالار گفتگو تمام کار نبوده، بلکه «بخشی» از کار خواهد بود. هدف اصلی ساختار جدید ارزیابی و سنجش محتوای وبلاگ های وبلاگ نویسان شیعه در بستر اشتراک گذاری و رقابت در طول بازه های زمانی مشخص و به طور مداوم خواهد بود. این بستر تکراری بر طرح انتخاب وبلاگ و وبلاگ نویس های برتر ماه ، فصل و سال را که ساختار قبلی در سال های 86 و 87 برای اولین بار اجرا نمود ، «در ساختاری جدید ، دقیق و کاربر محور» خواهد بود.

انتهای پیام/.

  • دانشجو

    خبر مربوط میشد به حدود دو هفته قبل! قدیما سرعت عمل بیشتری در مورد کانون داشتی وبلاگ نیوز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول